דעת המנחת חינוך דהנוטע אילן בעציץ בבית המקדש, לוקה רק אם הוא נקוב [ויש שנסתפקו שמא לוקה אף באינו נקוב, עיין שו"ת מנחת שלמה קמא סי' מ עמוד רנח].
האם לדעת המנ"ח לוקה אף המעביר, כמו המעביר עציץ נקוב בכרם לגבי כלאים?
הרב בן הרב כתב:תלוי בכלל אם נקטינן דחד נינהו.
מנין לך שיעור זה? במנ"ח איתא להדי' דלוקה אף אם נטע ומיד עקר את הנטיעה.תוכן כתב:בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.
איש רגיל כתב:מנין לך שיעור זה? במנ"ח איתא להדי' דלוקה אף אם נטע ומיד עקר את הנטיעה.תוכן כתב:בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 360 אורחים