בברכה המשולשת כתב:אפשר דקי"ל לרבא שמשנתן לתוכה עורות נפסל גם לאכילת כלב
ועוד אדבר, הלא לכאורה רבא יכל לפרש את מחלוקת ת"ק ור"נ ששניהם מודים שנפסלת מאכילת אדם ואינה נפסלת מאכילת כלב, ות"ק סבר כרבנן שאין די בכך כדי שלא לעבור עליה, ור"נ לשיטתו שפסולה מאכילת אדם אינו עובר עליה. וכך היינו ניצלים מלומר שנחלקו במחלוקת במציאות בדבר שכל אחד יכול לבדוק לכאו'.
ומדוע פירש רבא שנחלקו במציאות, ועוד פסק כרבי נתן במה שלכאו' אין הכרח שרבי נתן עצמו נתכוון לכך.