ספרן כתב:זכורני מתקופת הישיבה שהתהלכה שמועה שהחזו"א הורה לאחד ממקורביו שנתמנה לרבנות, לפסול הקידושין. לימים נזדמנתי לביקור בביתו של אותו רב, כיום רב עיר. לשאלתי, הלכה למעשה, הכחיש הענין מכל וכל.
קוץ בן פרח כתב:כמדומה שלעצם הענין אין נפק"מ מצד ההלכה, דאף אם נפסול את קידושי הטבעת, אכתי מביאה לביתו לשום מצות ביאה ואין אדם עושה בעילתו בעילת זנות. ובפרט שהדבר בפרהסיא וכו', כך שאף אם העדים פסולים, עדיין יש פה קידושי ביאה.
מיהו, מזה שהפוס' מלאים בדוגמאות שפוסלים את עדי הקידושין וכגון שהעדים מחללי שבת וכו', וע"פ מנסים לעשות כמה וכמה קולות, וכידוע, נראה לכאו' שלא ס"ל האי סברא שהביאה זה סוג של קידושין. וצ"ע בזה.
אדג כתב:ועוד, שאפי' אם נפסול קידושיהם, הרי אין אדם עושה כו', וביחוד לדעת הרוגוצ'ובי שבנישואין חוקיים נחשבים כבעל ואישה לכל דיניהם. ואם כן מה הועילו אותם חכמים בעיניהם בקלקלתם? נמצאת מכשילם באיסור קידושין בלא כתובה, ועוקר תקנת חז"ל, ועוד שאתה מביאם להכשל ולהרבות .....
שלח כתב:אולי לא ישמרו טהרת המשפחה, אולי יהיה חשש ממזרות, ואולי כן לעשות
בין גברא לגברא כתב:רוב בעילות הולך אחר הבעל שייך רק כשדנים על איזה בעילה שאמרינן שהוא מהרוב, אבל זה לא אומר שלא יהיה מיעוט.
למעשה לא חיישינן שחילוניה זינתה ולא אמרינן לזוגי בעלי תשובה להשתגרש שמא זינתה בעודה חילוניה, אבל עכשיו שהיא בעלת תשובה אולי נאמנת שלא זינתה.
יהיה איך שיהיה אף אם לשעבר לא חיישנן שזינתה אין זה ראיה שלא חיישינן שמא תזנה.
בין גברא לגברא כתב:להזמין בני הזוג להגיד להם מקצת ההלכות שמחוייבים בהם עלול לקלקל שעכשיו יהיו מזידים.
אוהב אוצר כתב:בין גברא לגברא כתב:להזמין בני הזוג להגיד להם מקצת ההלכות שמחוייבים בהם עלול לקלקל שעכשיו יהיו מזידים.
אז בלי להזמין הם שוגגים...
מאן דהו כתב:יש לפעמים שלפי הענין פוסלים הקדושין כגון ע"י פסולי עדות וכיו"ב, כדי לא להיכנס לספקות הנ"ל.
ערבי פסחים כתב:ע"ע תשובות והנהגות שכ' לאסור לעשות שלום בית בין זוג שאינן שומרים טהרת המשפחה כי עי"ז מקרב הלבבות ומרבים עי"ז איסורים.
ערבי פסחים כתב:וע"ע במצורף מכתב מענין מהחזו"א שאין לעשות שידוך לחילוניים.
רחמים כתב:ערבי פסחים כתב:ע"ע תשובות והנהגות שכ' לאסור לעשות שלום בית בין זוג שאינן שומרים טהרת המשפחה כי עי"ז מקרב הלבבות ומרבים עי"ז איסורים.
איפה נמצא התשובות והנהגות ?? לפי דברי הבאר משה שהבאתי לעיל ברור שאין בזה שום איסור.
אמנם השואל מבקש להתיר לעשות שלום בית באמתלא שאם לא יעשו שלום ביניהם יש לחשוש שלא תחזיק מעמד לבד ותלך ותעבור על איסור ניאוף דאשת איש שחמור יותר מאיסור נדה, [ויש לברר היטב המצב אם אכן ע"י עשיית שלום תהא הצלה מאיסור החמור דאשת איש או שבהתמדת החטא דאיסור נדה חמור יותר], ואני לא מכיר הנידון ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ולכן אני מושך ידי מזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים