מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בעניין מאה ברכות

דעת תפילה ופירושה, חקר ועיון בנוסחאות ומנהגי התפילה, לשונם ומקורם של פייטנים
גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי גלילי » ה' אוקטובר 07, 2010 4:58 pm

משטייגען:
צריך עיון
בעניין מאה ברכות

הרמ"א בסימן תרכב, כותב "ואין אומרים אין כאלקינו ביום הכיפורים", המשנה ברורה מוסיף על דבריו "לפי שבשבת אומרים כן כדי למלאות החסר ממאה ברכות בכל יום, וביום הכיפורים איכא הרבה שבחים ואין צריך למלאות". רואים מכאן שבשבת ניתן להשלים את המאה ברכות באמירת אין כאלוקינו. וקשה- אם כן למה אין הלכה זו מוזכרת במקומות אחרים בשו"ע שבהם נידונו עניני מאה ברכות, למשל בשו"ע סימן מו, נאמר שבשבת ישלים במיני מגדים ולא מוזכר שם כלל שישלים באמירת אין כאלוקינו. וכן בשו"ע סימן רצ, כתוב שבשבת ישלים מאה ברכות במיני מגדים או שיקשיב לברכת העולים לקריאת התורה ולהפטרה ולא הוזכרה העצה שישלים באמירת אין כאלוקינו. שאלה נוספת- לכמה ברכות עולה אמירת אין כאלוקינו, האם עולה לברכה אחת או לכמה ברכות, שדבר זה לא הוזכר כלל בדברי המשנה ברורה, ואשמח לקבל תשובות.


גם מעניין גם מש"כ המשנ"ב שהרבה שבחים נחשבים לעניין המאה ברכות.
נערך לאחרונה על ידי גלילי ב ו' אוקטובר 08, 2010 1:46 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי חכם באשי » ה' אוקטובר 07, 2010 5:44 pm

לכמה ברכות עולה 'אין כאלהינו'?
ל-12.
ראה: ספר קושיות, אות קיב (מצוי באוצר).
ושם בהערות ספרות נוספת ומוקדמת בענין.

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי גלילי » ה' אוקטובר 07, 2010 10:59 pm

ייש"כ.
קישור לספר קושיות : http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?15 ... S&page=106

וכן מצאתי במהרי"ל:
ScreenShot001.jpg
מהרי"ל
ScreenShot001.jpg (53.34 KiB) נצפה 9580 פעמים



א. מדוע נחשב כאילו אמרו י"ב ברכות, והרי הר"ת אמ"נ זה רק ד' פעמים?
ב. צ"ב לפי"ד המהרי"ל, וכן לפי המחזור ויטרי המובא בהערות שם, שעיקר הטעם לאמירת אין כאלוקינו הוא השלמת הברכות, א"כ מפני מה תיקנו לאמרו בכל יום?
וכן משמע מהמשנ"ב המצוטט לעיל "לפי שבשבת אומרים כן כדי למלאות החסר ממאה ברכות בכל יום, וביום הכיפורים איכא הרבה שבחים ואין צריך למלאות",
ומה טעם אמירתו בחול?

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי גלילי » ה' אוקטובר 07, 2010 11:00 pm

אגב, בליקוטי מהרי"ח ציין לאבודרהם ולא מצאתיו:
ScreenShot003.jpg
לקוטי מהרי"ח
ScreenShot003.jpg (44.18 KiB) נצפה 9579 פעמים

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי גלילי » ו' אוקטובר 08, 2010 1:39 am

ב'צלותא דאברהם' כאן מסכם את העניין, שאכן עפ"י המחז"ו ודעימיה, אין לאמרו כי אם בשבת שצריך להשלים הברכות [ובמחז"ו העיר מהגמרא שישלים במגדין ומתיקה, ועיי"ש שהלך לדרכו],
אמנם מנהגינו לאמרו כל השבוע הוא עפ"י רע"ג, אבודרהם, קבלת האריז"ל, וסדר היום.

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי זקן ששכח » ש' אוקטובר 09, 2010 11:10 pm

גלילי כתב:ב'צלותא דאברהם' כאן מסכם את העניין, שאכן עפ"י המחז"ו ודעימיה, אין לאמרו כי אם בשבת שצריך להשלים הברכות [ובמחז"ו העיר מהגמרא שישלים במגדין ומתיקה, ועיי"ש שהלך לדרכו],
אמנם מנהגינו לאמרו כל השבוע הוא עפ"י רע"ג, אבודרהם, קבלת האריז"ל, וסדר היום.
.
אינני יודע על איזה מנהג דיבר כב', אולם ככל הידוע לי, היה זה מנהג ה'חסידים' שהתרעמו עליו המתנגדים שעושים כל ימיהם שבתות וחגים. ובאמת מעניין לדעת מאיזה זמן חדר מנהג זה גם בין המתפללים בנוסח אשכנז.

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: בעניין מאה ברכות

הודעהעל ידי גלילי » ש' אוקטובר 09, 2010 11:30 pm

"מנהגינו" - הוא המשך ציטוט מה'צלותא דאברהם', והכוונה על אמירת אין כאלוקינו בימות החול.

זקן ששכח
הודעות: 2767
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: בעניין מאה ברכות \ ואמירת אין כאלוקינו

הודעהעל ידי זקן ששכח » ש' אוקטובר 09, 2010 11:59 pm

גלילי, מה בקשר להערתי / שאלתי?

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: בעניין מאה ברכות \ ואמירת אין כאלוקינו

הודעהעל ידי גלילי » א' אוקטובר 10, 2010 12:05 am

איני יודע.
זה שייך לחוקרים שבינינו, אולי יידעו אימתי נכנס גם לנוסח אשכנז.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי יאיר » ד' יולי 10, 2013 5:58 pm

100 Broches.pdf
(50.22 KiB) הורד 956 פעמים

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' יולי 10, 2013 6:06 pm

אדם שמקפיד על 100 ברכות בכל יום, ראוי שגם יקפיד שלא לשתות לפני התפילה בשבת, ביו"ט, ובראש השנה.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי יאיר » ד' יולי 10, 2013 6:12 pm

א.היום מותר לשתות גם קפה עם סוכר (דהיום אין בזה משום גאות ומסתמא אתה יודע את זה).

ב.יכול לשתות מים.

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' יולי 10, 2013 9:07 pm

לא אמרתי שהדבר אסור, אלא לא ראוי, ובהחלט ראויות 100 ברכות ביום לא להסתמך על קולא כזו או אחרת.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי רחמים » ו' יולי 12, 2013 11:42 am

יאיר כתב:
100 Broches.pdf


יישר כח!
אגב, יש הנוהגים לומר ברכת המפיל ללא שם ומלכות באופן קבוע עיין בבן איש חי, ובהלכה ברורה האריך בזה.

אוהב אוצר
הודעות: 3012
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' יולי 14, 2013 1:10 am

לייטנר כתב:אדם שמקפיד על 100 ברכות בכל יום, ראוי שגם יקפיד שלא לשתות לפני התפילה בשבת, ביו"ט, ובראש השנה.

מה הקשר פה בדיוק? אתה יודע כמה דברים יש שאנשים עוברים עליהם שמתגמדים לעומת שתיה לפני התפילה שיש לה מתירים?
רק לפני מס' דקות קראתי במועד לכל חי דבר מבהיל שכותב שם שאלו שמביאים מנגנים לברית מילה זה גורם לעיכוב המשיח ושמדות?
אנשים הולכים היום להופעות של זמרים [חרדים! בהפרדה!] ללא שום היתר על חורבן בית המקדש ואתה מעיר פה על שתיה בבוקר?

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי רחמים » א' יולי 14, 2013 8:41 am

אוהב אוצר כתב:רק לפני מס' דקות קראתי במועד לכל חי דבר מבהיל שכותב שם שאלו שמביאים מנגנים לברית מילה זה גורם לעיכוב המשיח ושמדות?


על מה הוא דיבר? על כל השנה או רק על בין המצרים?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי יאיר » א' יולי 14, 2013 1:14 pm


הליכות עולמים

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי הליכות עולמים » א' יולי 14, 2013 6:42 pm

יאיר כתב:א.היום מותר לשתות גם קפה עם סוכר (דהיום אין בזה משום גאות ומסתמא אתה יודע את זה).

ב.יכול לשתות מים.

עד כמה שידוע לי, ההיתר לגבי קפה/תה עם סוכר, אינו מוסכם על כל הפוסקים ורבים אוסרים, לא זוכר את הסיבה. בכל מקרה למי שיודע בעצמו שללא זה ואף ללא אכילה מסוימת לא יתפלל כראוי, מותר לו אף לאכול לדעת פוסקים רבים, אם לא כולם.

הליכות עולמים

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי הליכות עולמים » א' יולי 14, 2013 6:49 pm

ב"ה

בלוח נכתב שב"פסח ליכא מזונות". זה נכון לדעת אלו שאינם אוכלים לא שרויה ונמנעים מעוגות ועוגיות מקמח מצה ולא עוגות ועוגיות מצה עשירה המיוצרות ממי פרות בלבד (למשל יין או מיץ ענבים טבעי) ללא מים כלל.
אך האשכנזים שאינם חסידים אוכלים שרויה, ועודות המזרח והספרדים ואוכלים מצה עשירה, כך שאצלם יכולה להיות גם ברכת "מזונות" (ו"על המחיה" - אמנם "ברכת מעין שלוש" יכולה להיות כמובן אצל כולם גם ללא "על המחיה").

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי רחמים » א' יולי 14, 2013 7:28 pm

יאיר כתב:מביא בהלכות ט"ב:
http://www.otzar.org/aspcrops/101108_17 ... 472013.asp
http://www.otzar.org/aspcrops/101108_17 ... 472013.asp


אכן הובא בהלכות חודש אב אבל משמע מדבריו שבכל השנה אסור לנגן בסעודת ברית ובקושי התירו בחתונה.

אוהב אוצר
הודעות: 3012
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ב' יולי 15, 2013 2:08 am

אמת.
מכאן ילמדו כל הציבור היקר שבית המקדש חשוב לו, להדיר רגליהם מכל המופעים העתידים להיות שאין להם שום היתר בהלכה.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי רחמים » ב' יולי 15, 2013 12:53 pm

אוהב אוצר כתב:אמת.
מכאן ילמדו כל הציבור היקר שבית המקדש חשוב לו, להדיר רגליהם מכל המופעים העתידים להיות שאין להם שום היתר בהלכה.


אם זה מופע שיש בו חששות של תערובת ופריצות ברור שאסור גם ללא כלי נגינה, אבל אם זה רק לגברים וכדומה אין פוסקים שמתירים?

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' יולי 15, 2013 3:47 pm

יש לומדים בדעת הרמ"א שמותר

שחר קמתי
הודעות: 31
הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 7:56 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי שחר קמתי » ד' יולי 17, 2013 1:17 am

שמעתי מחכם אחד שבת"ב [וכן ביו"כ] ממתין עם ברכת המזון של סעודת המפסקת עד חשיכה, ואז מברך, ועי"ז יש לו עוד ד' ברכות לחשבון מאה ברכות

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי הכהן » ד' יולי 17, 2013 2:07 am

שחר קמתי כתב:שמעתי מחכם אחד שבת"ב [וכן ביו"כ] ממתין עם ברכת המזון של סעודת המפסקת עד חשיכה, ואז מברך, ועי"ז יש לו עוד ד' ברכות לחשבון מאה ברכות

ביוה"כ זה פחות מעשי בגלל כל נדרי.

שחר קמתי
הודעות: 31
הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 7:56 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי שחר קמתי » ד' יולי 17, 2013 8:13 am

א"ל החכם, שאחר גמר סעודת המפסקת נוטל עמו קצת פת לביהמ"ד, ואוכלו שם קודם שקה"ח, ואח"כ מברך שם ברהמ"ז בביהמ"ד

ויש לומר
הודעות: 32
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2011 10:30 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי ויש לומר » א' יולי 21, 2013 10:50 pm

אך יש בזה מבוכה, עי' הליכות שלמה להגרשז"א פכ"ב הע' מ"ב , שיש להסתפק כשמברך ברכה ביה"ש אם מצטרף ליום שעבר או ליום הבא וצ"ע

כותב בדמע
הודעות: 105
הצטרף: ג' מרץ 26, 2013 9:39 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי כותב בדמע » א' יולי 21, 2013 10:59 pm

שחר קמתי כתב:א"ל החכם, שאחר גמר סעודת המפסקת נוטל עמו קצת פת לביהמ"ד, ואוכלו שם קודם שקה"ח, ואח"כ מברך שם ברהמ"ז בביהמ"ד


יצא שכרו בהפסדו, שלכתחילה אין לעקור מן המקום בו התחיל הסעודה, בדברים הטעונים ברכה לאחריהן במקומן.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי רחמים » ד' יולי 24, 2013 4:58 pm

וז''ל הבן איש חי - הלכות שנה ראשונה - פרשת בלק
ודע דאף על גב דכל הברכות אנשי כנסת הגדולה שהם עזרא הסופר ובית דינו תיקנום, אל תסבור לומר דמימות משה רבינו עליו השלום עד כנסת הגדולה לא היו מברכים כלל, דדבר זה לא יתכן מכמה טעמי תריצי, אך הענין הוא כמו שהיה בתפילה, דקודם אנשי כנסת הגדולה, היה כל אחד מסדר תפילתו כפי צחות לשונו, עד שבאו אנשי כנסת הגדולה ותקנו שמונה עשרה ברכות על הסדר, שיהיו ערוכות בפי הכל בשוה, וכן היה ענין הברכות שהיה כל אחד ואחד מברך ומסדר ברכותיו כפי צחות לשונו, ובאו אנשי כנסת הגדולה ותקנו נוסח כל הברכות, שיהיו ערוכות בפי הכל בשוה, וכמו שכתב הרב ידי אליהו גאליפפה ז"ל דף ב', יעוין שם, וקודם דאתא דוד המלך ע"ה לא היו מדקדקים לברך כל אחד ואחד מאה ברכות, כפי צחות לשונו, הן בדרך תפילתו, והן על פי הנאותיו, אלא כאשר יזדמן, יש מברך עשרים ברכות, יש ארבעים, יש ששים או יותר, עד שבא דוד המלך ע"ה, ותקן לברך כל אחד ואחד מאה ברכות בכל יום, אך עדיין אין הנוסח שוה, ואתו כנסת הגדולה ותקנו נוסח שוה לכ

לכאורא מבואר שכדי להשלים מאה ברכות לא חייבים דווקא לאכול ולברך אלא כל אחד יכול להתפלל כפי צחות לשונו וכל הודאה והודאה תעלה להשלים מנין המאה ברכות. וזה פתרון טוב לשבתות וימי צום וכדומה.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי הכהן » ד' יולי 24, 2013 6:38 pm

כ"כ גם המ"ב בסי' תרכב סק"ה דביוה"כ א"א אין כאלהינו לפי שבשבת אומרים כן כדי למלאות החסר ממאה ברכות בכל יום וביוה"כ איכא הרבה שבחים וא"צ למלאות בזה. אלא דדבר זה צ"ע טובא, דא"כ נפל בבירא כל ההקפדה אמאה ברכות כבסי' רפד ס"ג וסי' רצ ס"א ועוד, דהא גם בש"ק איכא הרבה שבחים בפס"ד.

צדק תרדוף
הודעות: 60
הצטרף: ד' יולי 17, 2013 3:51 pm

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי צדק תרדוף » ו' יולי 26, 2013 3:44 pm

יאיר כתב:
100 Broches.pdf

יישר כוח ענק על צירוף הלוח כקובץ!

תוכן
הודעות: 6436
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

חיוב מאה ברכות מתי?

הודעהעל ידי תוכן » ג' פברואר 02, 2016 2:58 pm

האם החיוב הוא מהבוקר כשהוא קם, עד שהוא הולך לישון בלילה, או אם החיוב הוא בכל יום דאורייתא, מערב עד ערב? ואם החיוב הוא מהרגע שהוא קם עד שהוא הולך לישון, מה דינו של אחד שלא ישן ב' ימים רצופים, מתי מתחילה הספירה של היום השני?

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: חיוב מאה ברכות מתי?

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' פברואר 02, 2016 3:01 pm

תוכן כתב:האם החיוב הוא מהבוקר כשהוא קם, עד שהוא הולך לישון בלילה, או אם החיוב הוא בכל יום דאורייתא, מערב עד ערב? ואם החיוב הוא מהרגע שהוא קם עד שהוא הולך לישון, מה דינו של אחד שלא ישן ב' ימים רצופים, מתי מתחילה הספירה של היום השני?

אצלי פשיטא יום של תורה מערב עד ערב

החתן סופר
הודעות: 256
הצטרף: ב' מאי 11, 2015 9:58 pm

Re: חיוב מאה ברכות מתי?

הודעהעל ידי החתן סופר » ג' פברואר 02, 2016 3:19 pm

גם אצלי פשיטא, יעויין בנו״כ לאו״ח סי׳ מו׳ ס״ג שמנו מהלילה עד הלילה

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: חיוב מאה ברכות מתי?

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' פברואר 02, 2016 3:24 pm

יש באוצר החכמה לפחות שלושה ספרים מיוחדים לענין זה, יעו"ש.
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?143960&
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?50371&
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?60481&

עדיאל ברויאר
הודעות: 3493
הצטרף: ה' נובמבר 20, 2014 11:57 pm

Re: חיוב מאה ברכות מתי?

הודעהעל ידי עדיאל ברויאר » ג' פברואר 02, 2016 3:26 pm

תוכן כתב:האם החיוב הוא מהבוקר כשהוא קם, עד שהוא הולך לישון בלילה, או אם החיוב הוא בכל יום דאורייתא, מערב עד ערב? ואם החיוב הוא מהרגע שהוא קם עד שהוא הולך לישון, מה דינו של אחד שלא ישן ב' ימים רצופים, מתי מתחילה הספירה של היום השני?


viewtopic.php?f=17&t=24337&p=243773&hilit=%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%9D+%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D+%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%AA#p243773

עושה חדשות
הודעות: 12959
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אפריל 15, 2016 12:10 am

אולי אפשר לצרף את זה לקולא:
דעת זקנים מבעלי התוספות פרשת עקב -
אנו אומרים מודים ולא משתחוים לפי שעולה בגימטריא מודי"ם מאה לומר שכל האומר מודים כהוגן כאלו קיים מאה ברכות

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' אפריל 15, 2016 8:48 pm

יש"כ אבל רוב הספרים נוהגים שלא לומר ברכה על ההלל

עושה חדשות
הודעות: 12959
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: לוח 100 ברכות

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' מאי 25, 2017 9:42 pm

על חשבונו של הרמב"ם במאה ברכות, ראיתי כמה דברים נפלאים מהגרר"י רייכמן, אצרפם כאן.
הגר''ר רייכמן - מאה ברכות.PDF
(923.78 KiB) הורד 416 פעמים

עץ תמר
הודעות: 106
הצטרף: א' דצמבר 23, 2018 1:07 am
שם מלא: יחיאל

מאה ברכות

הודעהעל ידי עץ תמר » ג' ינואר 01, 2019 3:35 pm

נסתפקו היום בבהמ"ד. אדם שאכל שיעור על המחיה,על העץ,על הגפן,
האם נחשבת לו ברכה זו לג' ברכות במנין מאה ברכות? יש ראיה מרב פעלים בח"ב חיו"ד סימן ב', שהביא
פלתי סימן י"ט שאם אדם שחט מאה עופות ,ובא אחד וכיסה כל המאה חייב לשלם לו כנגד מאה,אמנם הרב פעלים חולק
על דברי הפלתי,אשמח לשמוע דעת החברים


חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים