צריך עיון
בעניין מאה ברכות
הרמ"א בסימן תרכב, כותב "ואין אומרים אין כאלקינו ביום הכיפורים", המשנה ברורה מוסיף על דבריו "לפי שבשבת אומרים כן כדי למלאות החסר ממאה ברכות בכל יום, וביום הכיפורים איכא הרבה שבחים ואין צריך למלאות". רואים מכאן שבשבת ניתן להשלים את המאה ברכות באמירת אין כאלוקינו. וקשה- אם כן למה אין הלכה זו מוזכרת במקומות אחרים בשו"ע שבהם נידונו עניני מאה ברכות, למשל בשו"ע סימן מו, נאמר שבשבת ישלים במיני מגדים ולא מוזכר שם כלל שישלים באמירת אין כאלוקינו. וכן בשו"ע סימן רצ, כתוב שבשבת ישלים מאה ברכות במיני מגדים או שיקשיב לברכת העולים לקריאת התורה ולהפטרה ולא הוזכרה העצה שישלים באמירת אין כאלוקינו. שאלה נוספת- לכמה ברכות עולה אמירת אין כאלוקינו, האם עולה לברכה אחת או לכמה ברכות, שדבר זה לא הוזכר כלל בדברי המשנה ברורה, ואשמח לקבל תשובות.
גם מעניין גם מש"כ המשנ"ב שהרבה שבחים נחשבים לעניין המאה ברכות.