הכתב והמכתב כתב:מה עם אתם אפי' שוגגים
איש רגיל כתב:והגר"ח קנייבסקי פירש בשקל הקודש (הלכות קידוש החודש פרק ד): "ולכן אנו אומרים במוסף בשנת העיבור לכפרת פשע שמא עיברו את השנה שלא כדין כמש"כ המפרשים".אלא שלי הק' צ"ע על טעם זה, א"כ מדוע אומרים כן גם בחודשי החורף [ולחלק מהדעות רק בחורף], קודם העיבור?
בין החכמים כתב:על הטעם שהביאו האחרונים שמוסיפים "לכפרת פשע" מחשש שמא עיברו השנה שלא כדין ואכלו חמץ בפסח ח"ו, אתמה תרתי:
חד, מדוע מפסיקים בר"ח ניסן, היו צריכים להתחיל אז [וכבר הקשה כן לעיל הרב איש רגיל].
ועוד, שהרי הנוסח הרגיל הוא "למחילת חטא ולסליחת עוון", ובשנה מעוברת מוסיפים "ולכפרת פשע", וידוע שפשע חמור הוא מחטא ועוון, שהוא מרד ולא רק כמזיד (כפי שפירש"י שמות ל"ד, ז'), וכי חמורה היא שגגה זו של טעות בחשבון השנה, כמרידה ח"ו, שצריכים אנו עליה כפרת פשע?
בין החכמים כתב:הנוסח הרגיל הוא "למחילת חטא ולסליחת עוון", ובשנה מעוברת מוסיפים "ולכפרת פשע", וידוע שפשע חמור הוא מחטא ועוון, שהוא מרד ולא רק כמזיד (כפי שפירש"י שמות ל"ד, ז'), וכי חמורה היא שגגה זו של טעות בחשבון השנה, כמרידה ח"ו, שצריכים אנו עליה כפרת פשע?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים