מאירי כתב:יש הבחנה שעדיין לא ראיתי שעמדו עליה כאן, ניתן לכאורה להסתכל על הדברים ממבט אחר, היות ונחלשו הדורות ואין כל אשה עומדת בייסורים אלו כמו בימים עברו, לכן דוקא בגלל זה הקדים הקב"ה רפואה למכה בהמצאת רפואות אלו כל שכל מי שחש שאינו יכול לעמוד בכך יטול המשככים הללו ויקל מעליו, אבל כמו שהזכירו את הגזירה א"א לבטל, והגזירה מתמשכת על אחרי הלידה בתופעות שונות, וכהיום היא תקופה שהרבה פעמים מזקיקה גם פניה לעזרה מבחוץ.
באותה מידה יש הסתכלות על כל נושא ההרדמה בכלל ועוד המון דברים כיו"ב.
האמת שלפי המציאות ניתן לומר שהענין של האפדורל אינו תלוי כ"כ בבחירה אם להקל או לא, כי המציאות היא שהמון פעמים למרות שמבקשים זאת מראש, בפועל מפספסים את האפשרות לקבל מכל מיני סיבות רפואיות שמוקצב לזה זמן מסויים מתי נותנים וכו', וא"כ הרי גם על זה יש השגחה ומי שנגזר עליה לא יעזור לה גם אם תרצה...
וכמו"כ ניתן לומר שגם לולי המשככי הכאבים אין להשוות לידה של היום לשל פעם, כי כפי הנראה פעם כאבי הלידה היו מרוכזים בבת אחת שזה ככל הנראה גרם לתופעה ש"אבריה מתפרקין" לכ"ד חודש, א"כ היום שא"א לעמוד בכך, יצר הקב"ה מצב שהענין לא יהא מרוכז אלא יהא מפוזר יותר ולכן כל ענין הכ"ד חודש ממילא לא שייך היום (מבחינה מציאותית עכ"פ) ואחרי כמה חודשים בודדים רובם חוזרים למצב שלפני כן מבחינות מסויימות, וזאת כיון שהלידה לא היתה בצורה של כאבים מרוכזים כ"כ.
בשולי הדברים, א"א לקבוע כאן עןבדות ללא העברת התחושה של הצד השני שעליו מדובר, כי מי שלא עבר זאת בעצמו לא יוכל לומר דעה בענין, וידוע שגם עם המשככים הללו היסורים לא קלים בכלל גם בשעת מעשה, ואנחנו כשכואב לנו קצת הראש לא מוותרים אפילו על האקמול...
אוצר החכמה כתב:האם יש עניין לא להדליק מזגן במקום העבודה משום בזיעת אפיך?
סתם כתב:אוצר החכמה כתב:האם יש עניין לא להדליק מזגן במקום העבודה משום בזיעת אפיך?
גם עם מזגן מקיימים את הנ"ל...
ואגב, כאשר בדקתי את נושא האילחוש בברית
הלכתית,
לא מצאתי כ"כ סיבה...
[מלבד שלא לשנות]
ואכתי קשיא מאי שנא מאפידורל בלידה?
סתם כתב:ואגב, כאשר בדקתי את נושא האילחוש בברית
הלכתית,
לא מצאתי כ"כ סיבה...
[מלבד שלא לשנות]
ואכתי קשיא מאי שנא מאפידורל בלידה?
מאירי כתב:בשולי הדברים, א"א לקבוע כאן עובדות ללא העברת התחושה של הצד השני שעליו מדובר, כי מי שלא עבר זאת בעצמו לא יוכל לומר דעה בענין, וידוע שגם עם המשככים הללו היסורים לא קלים בכלל גם בשעת מעשה, ואנחנו כשכואב לנו קצת הראש לא מוותרים אפילו על האקמול...
עשוי לנחת כתב:סתם כתב:ואגב, כאשר בדקתי את נושא האילחוש בברית
הלכתית,
לא מצאתי כ"כ סיבה...
[מלבד שלא לשנות]
ואכתי קשיא מאי שנא מאפידורל בלידה?
במילה שלמה הביא בזה מ"מ רבים שדנו בדבר מצד כמה דברים.
חבל שאינו באויצר.
ואע"פ שאין ראיה לדבר, זכר לדבר שלא נצטוינו להרדים בע"ח קודם שחיטה... ואפי' אם ברי לן שלא יגרע במעשה השחיטה כלום, ולמה לא נימא אע"פ שהתורה התירה שחיטתם מ"מ ציוותה במק"א על צעב"ח וממילא נימא דיהא צריך למצוא טצדקי להקל עליהם במעשה השחיטה? (ואולי יהא תלוי בפלוגתת הפוסקים אם שחיטה הוי 'מעשה מצוה'... כידוע בסי' ח' לענין ברכת המצוות וכו'.)
אוצר החכמה כתב:ואע"פ שאין ראיה לדבר, זכר לדבר שלא נצטוינו להרדים בע"ח קודם שחיטה... ואפי' אם ברי לן שלא יגרע במעשה השחיטה כלום, ולמה לא נימא אע"פ שהתורה התירה שחיטתם מ"מ ציוותה במק"א על צעב"ח וממילא נימא דיהא צריך למצוא טצדקי להקל עליהם במעשה השחיטה? (ואולי יהא תלוי בפלוגתת הפוסקים אם שחיטה הוי 'מעשה מצוה'... כידוע בסי' ח' לענין ברכת המצוות וכו'.)
הנוב"י מוכיח מהגמרא בחולין גבי רפב"י ורבי שכשממיתין אותן לא שייך צעב"ח.
חוקר האמת כתב:מזכיר לי את הענין המפוקפק לא לשאול מין העובר בשביל לקיים דברי המדרש שעובר מכוסה מעיני אדם.
אין תפקידנו לדאוג לקיום הקללות ולא לקיום דברי המדרש, תפקידנו לנהוג כפי ההלכה והתורה שנמסרה בידינו ולא לתור אחר "מצוות" משונות.
מדהים ומהמם! כתב:ברור שהעונש הוא לא לנצח! אלא כפי חומרתה של העבירה, וכך הוא העונש. וברור שככול שמתקרבים לאחרית הימים התיקון נשלם ובהתאם לכך מתגלים דברים המקלים על זה, מחמת שהוא נשלם. (שהרי לא כתוב מהי רמת העצב, אלא יתכן שבעצב כלשהו יספיק כפי מה שרואה ה"י).
סתם כתב:מדהים ומהמם! כתב:ברור שהעונש הוא לא לנצח! אלא כפי חומרתה של העבירה, וכך הוא העונש. וברור שככול שמתקרבים לאחרית הימים התיקון נשלם ובהתאם לכך מתגלים דברים המקלים על זה, מחמת שהוא נשלם. (שהרי לא כתוב מהי רמת העצב, אלא יתכן שבעצב כלשהו יספיק כפי מה שרואה ה"י).
כתוב בגמרא מפורש
שנשים צדקניות לא היו בפתקה של חוה.
א"כ זה אינדוודואלי,
{כפי שניתן לראות זאת גם כיום,
בלידה וצער גידול בנים ופרנסה...}
חוקר האמת כתב:מזכיר לי את הענין המפוקפק לא לשאול מין העובר בשביל לקיים דברי המדרש שעובר מכוסה מעיני אדם.
אין תפקידנו לדאוג לקיום דברי המדרש, תפקידנו לנהוג כפי ההלכה והתורה שנמסרה בידינו ולא לתור אחר "מצוות" משונות.
אפרקסתא דעניא כתב:חוקר האמת כתב:מזכיר לי את הענין המפוקפק לא לשאול מין העובר בשביל לקיים דברי המדרש שעובר מכוסה מעיני אדם.
אין תפקידנו לדאוג לקיום דברי המדרש, תפקידנו לנהוג כפי ההלכה והתורה שנמסרה בידינו ולא לתור אחר "מצוות" משונות.
מה לעשות שכך מורה מרן הגרח"ק? (הובא פעם במוסף ש"ק דית"נ).
אפרקסתא דעניא כתב:חוקר האמת כתב:מזכיר לי את הענין המפוקפק לא לשאול מין העובר בשביל לקיים דברי המדרש שעובר מכוסה מעיני אדם.
אין תפקידנו לדאוג לקיום דברי המדרש, תפקידנו לנהוג כפי ההלכה והתורה שנמסרה בידינו ולא לתור אחר "מצוות" משונות.
מה לעשות שכך מורה מרן הגרח"ק? (הובא פעם במוסף ש"ק דית"נ).
אוצר החכמה כתב:מה המקור שדבר זה נקרא להתנהג בתמימות יותר מלשאול אחרי הלידה מה נולד?
אפרקסתא דעניא כתב:אוצר החכמה כתב:מה המקור שדבר זה נקרא להתנהג בתמימות יותר מלשאול אחרי הלידה מה נולד?
המקור הוא הגמרא שאומרת ששלושה דברים מכוסים מבני אדם, ומין העובר הוא אחד מהם. אילו הגמרא הייתה אומרת שהקב"ה טבע בבריאה שתינוק לבוש ומחותל כראוי הוא "מכוסה מבני אדם" היה מקום לשאלת מר.
אפרקסתא דעניא כתב:אוצר החכמה כתב:מה המקור שדבר זה נקרא להתנהג בתמימות יותר מלשאול אחרי הלידה מה נולד?
המקור הוא הגמרא שאומרת ששלושה דברים מכוסים מבני אדם, ומין העובר הוא אחד מהם. אילו הגמרא הייתה אומרת שהקב"ה טבע בבריאה שתינוק לבוש ומחותל כראוי הוא "מכוסה מבני אדם" היה מקום לשאלת מר.
איסתרא בלגינא כתב:אפרקסתא דעניא כתב:אוצר החכמה כתב:מה המקור שדבר זה נקרא להתנהג בתמימות יותר מלשאול אחרי הלידה מה נולד?
המקור הוא הגמרא שאומרת ששלושה דברים מכוסים מבני אדם, ומין העובר הוא אחד מהם. אילו הגמרא הייתה אומרת שהקב"ה טבע בבריאה שתינוק לבוש ומחותל כראוי הוא "מכוסה מבני אדם" היה מקום לשאלת מר.
אין זה קשור ל'תמים תהיה' כלל, וזה שמישהו לא שואל את טכנאי האולטרא סאונד על מין העובר לא הופך את הדבר ל'מכוסה מבני אדם'
איסתרא בלגינא כתב:גם אם מחליטים לא לעשות אולטרא סאונד זה לא הופךאת זה למכוסה מבני אדם. בעצם העובדה שאפשר לדעת זה כבר לא מכוסה, ואם מישהו מחליט שהוא לא מסתכל זה לא מעלה ולא מוריד, הוא יכול להחליט גם לא להסתכל מהחלון. המציאות היא שזה לא מכוסה, ואני לא מבין מה הענין להתנהג כאילו המציאות היא כמו שהיא היתה בזמן בגמרא.
מאירי כתב:איסתרא בלגינא כתב:גם אם מחליטים לא לעשות אולטרא סאונד זה לא הופךאת זה למכוסה מבני אדם. בעצם העובדה שאפשר לדעת זה כבר לא מכוסה, ואם מישהו מחליט שהוא לא מסתכל זה לא מעלה ולא מוריד, הוא יכול להחליט גם לא להסתכל מהחלון. המציאות היא שזה לא מכוסה, ואני לא מבין מה הענין להתנהג כאילו המציאות היא כמו שהיא היתה בזמן בגמרא.
אני לא משוכנע שלא היו לחז"ל דרכים וסימנים אחרים לדעת זאת (עי' חזו"א אמו"ב באורך בזה), אך יתכן שההבדל הוא בנגישות למידע.
מאירי כתב:וכמו"כ ניתן לומר שגם לולי המשככי הכאבים אין להשוות לידה של היום לשל פעם, כי כפי הנראה פעם כאבי הלידה היו מרוכזים בבת אחת שזה ככל הנראה גרם לתופעה ש"אבריה מתפרקין" לכ"ד חודש, א"כ היום שא"א לעמוד בכך, יצר הקב"ה מצב שהענין לא יהא מרוכז אלא יהא מפוזר יותר ולכן כל ענין הכ"ד חודש ממילא לא שייך היום (מבחינה מציאותית עכ"פ) ואחרי כמה חודשים בודדים רובם חוזרים למצב שלפני כן מבחינות מסויימות, וזאת כיון שהלידה לא היתה בצורה של כאבים מרוכזים כ"כ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 408 אורחים