ידוע שהסליחות העיקריות הם ה'אותיות הקטנות' שבין הי''ג מידות לפיוטים, ועליהם נא' הדין שיש לעמוד באמירתם,
האם יש לעמוד גם בפיוטים שב'אותיות גדולות'?
זקן ששכח כתב:סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.
צוציק כתב:זקן ששכח כתב:סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.
לפי סברא זו, היה צריך לעמוד במשך כל התפילה, גם בפסוקי דזמרה וגם בק"ש ובהכל. כי באיזה פנים אפשר לשבח ולהלל, להמליך ולייחד כבוד מלכותו ב"ה, בשעה שהאדם יושב על כסאו.
וכיון שאינו כן, כנראה שאין זו סברא.
חכם באשי כתב:צוציק כתב:זקן ששכח כתב:סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.
לפי סברא זו, היה צריך לעמוד במשך כל התפילה, גם בפסוקי דזמרה וגם בק"ש ובהכל. כי באיזה פנים אפשר לשבח ולהלל, להמליך ולייחד כבוד מלכותו ב"ה, בשעה שהאדם יושב על כסאו.
וכיון שאינו כן, כנראה שאין זו סברא.
הן הכי נמי, כבר נזכר בראשונים ובנו"כ על השו"ע את המנהג הקדמון לעמוד כפופים כל התפילה. היינו, גם עמידה וגם כפיפה.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים