תוכן כתב:לא על דוד המלך אנו דנים, אלא על עצמינו, האם בדור שבו אנו חיים, אנו אמורים לדון בשאלה כזאת בפרהסיא.
גאולה בקרוב כתב:אע"פ שגם נגיעה שאינה של חיבה אסורה.
גאולה בקרוב כתב:ידוע הדיון על לחיצת ידים של כבוד, ורובא ככולא של יר"ש נמנעים.
[מסתמא מר שמע על זה, אז נא יפרש שאלתו...]
גאולה בקרוב כתב: וכידוע שיטת הראשונים שנזק רבים הרי הוא כפיקו"נ] .
גילוי כתב:גאולה בקרוב כתב: וכידוע שיטת הראשונים שנזק רבים הרי הוא כפיקו"נ] .
א' היכן כתוב כן בראשונים
בברכה המשולשת כתב:שבת מב ע"א ברמב"ן, רשב"א ור"ן ויעויין גם בגליוני הש"ס שם
יאיר כתב:מ"מ ודאי שבענין השונמית הוי נגיעה אסורה בסתם מקרה.
דניאל כתב:יאיר כתב:מ"מ ודאי שבענין השונמית הוי נגיעה אסורה בסתם מקרה.
ודאי שאין מדובר לאנשים כמונו אבל דוד המלך היה לצורך רפואה ולא דרך חיבה ודמיא עליו ככשורא כמו שהזכירו כאן.
בברכה המשולשת כתב:שבת מב ע"א ברמב"ן, רשב"א ור"ן ויעויין גם בגליוני הש"ס שם
אבל בנידון דשם אין ההלכה כן.
גאולה בקרוב כתב:ורק אציין, שהשאלה עלתה בשבת ע"י בני הקטן נ"י, שלומד מלכים, ובתמימות בא לשאול את אביו על מעשה שלא מובן לו...
אוצר החכמה כתב:ואוהב אוצר וגאולה בקרוב שניכם הולכים כאן בדרך אחת, שדוד המלך נהג שלא כהוגן,
אוצר החכמה כתב:לא מדובר בפליטת קולמוס אלא בביטוי לא ברור. לא התכוונתי לומר שכוונתם לומר שבאמת בסופו של דבר נהג שלא כהוגן. כוונתי היתה ששניכם מניחים שיש מקום בכלל לדון אם נהג כהוגן או לא. ואנו צריכים לחפש הסברים מדוע נהג כהוגן. וע"ז כתבתי שנקודת המוצא היא שאין בכלל מה לדון אם נהג כהוגן רק מבחינה תורנית והלכתית אבל לא מבחינה ששמה אותו כערכנו.
אוצר החכמה כתב:כוונתי היתה ששניכם מניחים שיש מקום בכלל לדון אם נהג כהוגן או לא. ואנו צריכים לחפש הסברים מדוע נהג כהוגן.
איש_ספר כתב:אוהב אוצר, כמדומה שכבר אוצר החכמה רמז לך שדוד המלך אינו יתום קטן שצריך לרחם עליו, מותר לשאול שאלות כדרכה של תורה גם בפורום, כשזה נעשה מתוך בקשת האמת וידיעת קדושת דוד המלך. ואילו התגובות הנחפזות שלך יוצרות תחושה מביכה שאולי יש כאן משהו לא נעים שצריך להסתיר. ולא היא כמובן.
איש_ספר כתב:אתה כותב למה צריך לשאול דבר שמופיע במפרשים. לא הסתכלתי כעת בעיון אבל לע"ע לא מצאתי התייחסות לשאלה ברד"ק, במלבי"ם, במצודות, ברש"י וברלב"ג וכמדומה שגם לא באלשיך.
איש_ספר כתב:ואם באנו למחוק כל שאלה "פשוטה" כאן בפורום, אין אנו מספיקין ואין אנו מפסיקין.
איש_ספר כתב:ועוד, אחרי שהובהר לך שהרב גאולה נפגע מהשיח שבכאן, האין ראוי לבקש את סליחתו? או שמא כת"ר רואה עצמו כגואל הדם של דוד?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 359 אורחים