תוך כדי דיבור כתב:האם יש דברים מבוססים בזה, מעבר לשמועות, כפי שאתה סבור?
ועיין בדיון שכאן: http://bhol-forums.co.il/topic.asp?topic_id=2363943.
מבי מדרשא כתב: מה שונה פלטפורמת הייד פארק מפלטפורמת ויקיפדיה? הלא זו ורעותה טריפות ומשוקצות?
מבי מדרשא כתב:מור, במחילה, אם בא כבודו להעיר אודות עצם כיום האינטרענט צודקים דבריו. ברם עם הערתו על פלטפורמה כלשהי, אזי אומר טקמ"עמ וד"לד, מה שונה פלטפורמת הייד פארק מפלטפורמת ויקיפדיה? הלא זו ורעותה טריפות ומשוקצות? וכל זה אחר בקשת המחילה שלא אהיה בבחינת מעורר.
תוך כדי דיבור כתב:כוונתך כנראה לחלק כ' סי נ"ו
תוך כדי דיבור כתב:כוונתך כנראה לחלק כ' סי נ"ו. ואולם שם, מלבד שלא כתב דברי עצמו אלא העתיק מכתבו של רב אחד (הרב דוד פלדמן בעל משיבת נפש)...
מעט צרי כתב:מתוך תשובה מאת הרב שמואל ברוך גנוט מח"ס משנת תפילין ועוד - ביתר, (תשובה זו מופץ בדוא"ל ברשימה שנקראת "הלכה").
...וזרים מהמשפחה השיגו הכת"י ועשו מה שרצו...
מעט צרי כתב:מתוך תשובה מאת הרב שמואל ברוך גנוט מח"ס משנת תפילין ועוד - ביתר, (תשובה זו מופץ בדוא"ל ברשימה שנקראת "הלכה").
"ואחד מגדולי המשיבים בארה"ב כתב בזה (במכתב פרטי, בו ביקש שלא לפרסם שמו), כך: מה שכתב על תשובת אגרות משה או"ח חלק ה' בדין יין מחלל שבת עושה יין נסך והעיר עליו- דע לך כפי שנמסר לי וידוע לי שהרבה תשובות לא היו לעיני מורי ורבי הרה"ג ר' משה פיינשטיין זצ"ל וידים זרים שלטו בו. וממילא אני לא בא לתרץ מה שאתה שואל. כי הוא לא ראה הדברים כך נמסר. והתשובה שם אף בכת"י שיש לי הוא ממנו התשובה חוץ שאלו שהוציאו ספרו הוסיפו דברים ולא ידוע מדוע הוסיפו. וא"כ אין לדון בזה כלל, וממילא מה שהעיר על שאר התשובות ג"כ יפה העיר ואין לי מה לכתוב בזה. ואני לא שמעתי אישית מהפסקים של ח"ה, וג"כ ח"ז שיצא לאור לפני שנים גם כן יש שם ספק בהרבה תשובות. סוף כל דבר זה גורם לתלמידים צער, וזרים מהמשפחה השיגו הכת"י ועשו מה שרצו, ואין מה לעשות בזה כלום, והאמת מובן וידוע למי שמבין ובפרט לתלמידיו".
זרח כתב:כך זה הולך היום, אם מישהו מוציא ספר או פסק שלא מוצאת חן בעיני, או שהוא מין ואפיקורוס, או שהוא זייף, וכו'. במקום להתעמת ולהתווכח עם תוכן הענין, הכי קל לבטל את הכל עם הטיעונים האלו.
חכם באשי כתב:
אין זה "מנהג" מחודש של היום, כבר מצאנו כזאת בקדמוני הקדמונים, כמו "לאו מר בר רב אשי חתים עליה", ואפילו בעל אגרו"מ נהג כך כלפי אחד מספרי הראשונים. ואכ"מ.
מן הגורן ומן היקב כתב:בנושא ה'תלמיד טועה' שבדברי הגרמ"פ, כ"כ על כך בעבר הרב יהושע מונדשיין בקובץ בית אהרן וישראל קובץ קכא והשיבו הרב בצלאל דבליצקי קובץ קכג, פולמוס מרתק. מי שיכול, שיעלה לשמחת הכלל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 367 אורחים