כתונת_פסים כתב:ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.
עשוי לנחת כתב:כתונת_פסים כתב:ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.
ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 31_236.pdf
ועוד מ"מ
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 457_23.pdf
י. אברהם כתב:עי' שיטה על מו"ק לתלמידו של ר"י מפאריש
מיללער כתב:עשוי לנחת כתב:כתונת_פסים כתב:ארבעים יום קודם יצירת הוולד, עד כמה שידוע לי, כוונתו, ארבעים יום הראשונים טרם יצירת הוולד בפועל, (כלומר, תחילת ההיריון) ומשום דעד ארבעים יום עדיין אינו נחשב לוולד, האם ידוע למישהו שמפרש באופן שונה, כלומר, ארבעים יום לפני ההיריון.
ראה כאן
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 31_236.pdf
ועוד מ"מ
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 457_23.pdf
יש לציין כאן דברי הדרישה בסי' קצ"ד (סק"ה) שביאר את הארבעים יום קודם יצירת הולד דהיינו בשעת ההריון.
ובדרך אגב, מה שהוסיף שם הדרישה לפרש שבע"כ דברי חז"ל הם על יצירת 'הנקיבה' שמכריזין עליה למי תינשא ולא על יצירת הזכר והאריך שם בראיות, וצ"ע שהתוס' ריש סוטה (ב. ד"ה קודם) מפרשים בפירוש שקאי על יצירת הזכר דוקא ועיי"ש בח"א למהרש"א שביאר את דברי התוס' וההכרח לדבריהם.
י. אברהם כתב:עי' שיטה על מו"ק לתלמידו של ר"י מפאריש
ומה שהערת על הפרישה, העיר כן בתורת השלמים שם ועוד
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 428 אורחים