רמב"ם פ"ח מביאת מקדש ה"ו כתב:אחד עשר בעינים ואלו הן. מי שהיו שתי עיניו למעלה מן המקום הראוי להם קרובות מפדחתו. מי שהיו שתי עיניו למטה ממקום הראוי להם. מי שהיו שתי עיניו עגולות ואינם נמשכות באורך מעט משאר העינים. מי שעיניו מוזרות והן יוצאות כעיני הנמר וכמי שהוא מסתכל בעת שכועס כעס הרבה. מי שעיניו גדולות הרבה כשל עגל. מי שעיניו קטנות כשל אווז. מי שדמעיו זולפות תמיד. מי שלחלוחית נמשכת מראש עינו מכנגד החוטם או מזנב עינו מצד צדעיו. מי שמקבץ ריסי עיניו ועוצמן מעט בשעה שרואה אור או בשעה שהוא רוצה לדקדק בראיה. מי שראיית עינו מעורבבת עד שרואה את החדר ואת העלייה כאחת. ויודע דבר זה בעת שידבר עם חבירו ונראה כאילו הוא מסתכל באיש אחר. מי שאחת מעיניו משונה מחברתה בין במקומה בין במראה כגון שהיתה אחת שחורה ואחת פתוכה או אחת קטנה ואחת גדולה הואיל ויש בין שתיהן שינוי מ''מ פסול:
אוצר החכמה כתב:למה? אסור לו לעבוד עם המשקפים?
בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:למה? אסור לו לעבוד עם המשקפים?
יש שאמרו שזה נחשב מוסיף על הבגדים
יאיר כתב:בברכה המשולשת כתב:אוצר החכמה כתב:למה? אסור לו לעבוד עם המשקפים?
יש שאמרו שזה נחשב מוסיף על הבגדים
יגאל10 כתב:לכ"ז אין נפק"מ, שהרי מפורש בדחז"ל (בראשית רבה כ.ה. וראה שם צה, א.) "לעתיד לבוא כולם מתרפאים".
אלא שצ"ע אימתי יהי' זה בימות המשיח, ושמא יהי' רק אחר שייבנה המקדש ואז עכ"פ בראשית העבודה יעבדו רק הכהנים השלימים.
שלח כתב:האם כהן עם משקפיים יוכל לעבוד בבית המקדש,ואם יעשה ניתוח לייזר זה יועיל או יזיק כי עשה ניתוח,כמו כן אם כהן עובר ניתוח תוספתן או ניתוחים קלים זה פוסלו מלעבוד בבית המקדש
דמאי כתב:יותר מזה: עקירת שן פשוטה אצל רופא השיניים גם פוסלת את הכהן מעבודה.
גילוי נאות: קראתי את זה במקום מזדמן כסיפור על הפונביז'ער רוב שהעדיף לסבול כאבים, העיקר לא להגיע לרופא שיניים לצורך עקירה..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 459 אורחים