אוצר החכמה כתב: וזו טענה אלימתא כנגד חידוש זה שהרי מצינו כמה דברים שאנו נוהגים בסדר התפילות ונוסחאותינו שונות מלשון הגמרא, ורק כאן כולם קיבלו את הטעות, וזנחו מנהגם מכוח טעות בהבנת הלשון?.
האחד כתב:אוצר החכמה כתב: וזו טענה אלימתא כנגד חידוש זה שהרי מצינו כמה דברים שאנו נוהגים בסדר התפילות ונוסחאותינו שונות מלשון הגמרא, ורק כאן כולם קיבלו את הטעות, וזנחו מנהגם מכוח טעות בהבנת הלשון?.
אין בזה שום טענה אלימה, ומצינו הרבה הרבה טעויות שנשתרשו בציבור החרדי וכמו בהרבה פיוטים של ימים נוראים שאומרים אותם ללא קשר בין משפט למשפט וכיו"ב.
עוד דוגמא מרעישה, למשל המנהג שרווח בכל תפוצות ישראל שבתפילות שבת בערבית אומרים בה ובשחרית בו ובמנחה בם, יסודה מד' המג"א שהעתיקו בשם כנה"ג, ובכנה"ג כתוב שזהו מנהג של בית הכנסת בשכונתו ואינו יודע הטעם, ומשהעתיקו המג"א קבלוהו כולם, הרי לך שממנהג של בית כנסת א' בתורכיה הפך במהרה למנהג כלל עולמי,
האחד כתב:אוצר החכמה כתב: וזו טענה אלימתא כנגד חידוש זה שהרי מצינו כמה דברים שאנו נוהגים בסדר התפילות ונוסחאותינו שונות מלשון הגמרא, ורק כאן כולם קיבלו את הטעות, וזנחו מנהגם מכוח טעות בהבנת הלשון?.
אין בזה שום טענה אלימה, ומצינו הרבה הרבה טעויות שנשתרשו בציבור החרדי וכמו בהרבה פיוטים של ימים נוראים שאומרים אותם ללא קשר בין משפט למשפט וכיו"ב.
עוד דוגמא מרעישה, למשל המנהג שרווח בכל תפוצות ישראל שבתפילות שבת בערבית אומרים בה ובשחרית בו ובמנחה בם, יסודה מד' המג"א שהעתיקו בשם כנה"ג, ובכנה"ג כתוב שזהו מנהג של בית הכנסת בשכונתו ואינו יודע הטעם, ומשהעתיקו המג"א קבלוהו כולם, הרי לך שממנהג של בית כנסת א' בתורכיה הפך במהרה למנהג כלל עולמי,
זקן ששכח כתב:[
אינני מבין מה לתבן את הבר. פתחת בטעות ובמה סיימת? במנהג שאיננו יודעים לו טעם...
זאת ועוד, הלא החת"ס שהוזכר לעיל כעס על הענין, וכיצד תסבור שטעות בידיו?
viewtopic.php?f=7&t=3606&p=26994&hilit=%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C+%D7%95%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%9D#p26994
ידוע רעיונו של בעל 'מקור ברוך' - ודבריו רצ"ב בקובץ נפרד.
זקן ששכח כתב:אגב, מחלוקת מעניינת בין האב לבנו. מסתבר שאין מקומות רבים בהם חולקים הם.
הגהמ כתב:ידוע רעיונו של בעל 'מקור ברוך' - ודבריו רצ"ב בקובץ נפרד.
עצם הקושיא כבר הזכירו הרחיד"א ותירצו בא' מספריו והובאו דבריו בסידור החיד"א שבהוצאת אהבת שלום על אתר. גם יצויין שבספר נפש הרב (ר"צ שכטר) תואר ויכוחו של הרב סולוביציק עם בעל המקור ברוך בענין. (ואינם תח"י לבדוק אחריהם ואתכם הסליחה)
זקן ששכח כתב:אגב, מחלוקת מעניינת בין האב לבנו. מסתבר שאין מקומות רבים בהם חולקים הם.
הגהמ כתב:ידוע רעיונו של בעל 'מקור ברוך' - ודבריו רצ"ב בקובץ נפרד.
עצם הקושיא כבר הזכירו הרחיד"א ותירצו בא' מספריו והובאו דבריו בסידור החיד"א שבהוצאת אהבת שלום על אתר. גם יצויין שבספר נפש הרב (ר"צ שכטר) תואר ויכוחו של הרב סולוביציק עם בעל המקור ברוך בענין. (ואינם תח"י לבדוק אחריהם ואתכם הסליחה)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים