מי נהר כתב:אשמח אם יודע מישהו לומר לי מקור
מי נהר כתב:שיעור שבוע מובן. אבל ישנם רבים הנוהגים משום מה שבועיים, ועל כך שאלתי.
עשוי לנחת כתב:מי נהר כתב:שיעור שבוע מובן. אבל ישנם רבים הנוהגים משום מה שבועיים, ועל כך שאלתי.
למה שבוע מובן לך, ולמה שבועיים לא?
[שבועיים כמובן לאו דוקא אלא 11-12 יום, ולמען הגדר קבעו שבועיים]
אדג כתב:עד שאתה שואל על טעם, מקור"ה הרא"ה?
איש_ספר כתב:כבר כתבו שהמנהג קיבל את צורתו זו משום דרכי צניעות שלא לברר אצל הכלה אימתי טובלת.
אוהב אוצר כתב:כמו שכתב, דאם החשש של דם חימוד, אזי שבוע לא יספיק להיטהר שוב ולכן צריך שבועיים - ע"פ זה כנראה יש שנהגו בשבועיים.
איש_ספר כתב:כבר כתבו שהמנהג קיבל את צורתו זו משום דרכי צניעות שלא לברר אצל הכלה אימתי טובלת.
לבי במזרח כתב:בס' מדריך לחתן הנ"ל הביא מחלוקת הפוסקים
א' י"א דבטלפון מותר לשוחח [דרכי טהרה, וכן דעת הגרח"ק ועוד], ב' וי"א שיש להמנע אף מלשוחח בטלפון [הגרשז"א והגריש"א והגר"מ גרוס], ג' י"א דמותר לדבר אז רק שיחה קצרה [הגר"מ מאזוז]
ומסיק בספר הנ"ל דבשעת צורך גדול יש להקל לשוחח בטלפון, [הגרשז"א והגריש"א]
עוד הביא מחלקות אי מותר להפגש קודם החופה להצטלם או להכנס יחד לאולם
הרב 'אוצר החכמה' כתב:אני שמעתי שטעם המנהג הוא כי הריחוק גורם קירוב, וכמו שמובא בתשובה מאחד הקדמונים (איני זוכר כעת מי) שלא ידורו בבית אחד קודם הנישואין מטעם זה. ומספר הימים הוא סתם מנהג כפי אומדן דעת.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 495 אורחים