אפרקסתא דעניא כתב:רציתי להציע הספק לפני בני החבורה:
1. האם יש סברא לחומרה בשה"ש יותר מסתם פסוקי תנ"ך?
2. האם אכן נמנעו כל הדורות לשיר שירים ממילות שה"ש?
בברכה המשולשת כתב:יש גם מאמר על כך בבית יצחק (ישיבת רי"א) תשנ"ד
אפרקסתא דעניא כתב:בברכה המשולשת כתב:יש גם מאמר על כך בבית יצחק (ישיבת רי"א) תשנ"ד
מה מסקנתו?
היימישער כתב:דומני שיש מר' ברוך בער שיר על הפסוק אני ישנה וליבי ער.
מצפה לרחמי שמים כתב:מפורסם השיר 'קול דודי דופק' המיוחס להגר"ז בעל התניא והשו"ע. ואם אמת נכון הדבר, יש כאן לכאורה ראיה גדולה.
אמנם צריך בירור אם הוא באמת מהגר"ז, ואם הוא עצמו חיבר ניגון זה על מילים אלו, או שהשתנה ברבות הימים וכו'.
הוגה ומעיין כתב:היימישער כתב:דומני שיש מר' ברוך בער שיר על הפסוק אני ישנה וליבי ער.
בנוגע לניגון זה יש לתקן את הטעות שנשתרשה. לא הגרב"ד חיבר את הניגון, אלא יהודי מבני ברק של אז, ר' שלמה ויצמן, שהוציא תקליט בשם "שירי שירים - לב טהור", ובו מספר ניגונים, שנים מהם על פסוקים משיר השירים: "אני ישנה" המדובר, ו"יונתי". יהודי בשם ברנשטיין המתגורר היום בבני ברק שמע את הקלטת בהיותו בחור בישיבת באר יעקב, הביא את הניגון לישיבה, והגרמש"ש מאוד נהנה ממנו והיה שר אותו פעמים רבות. וכיון שרבים מניגוני הגרמש"ש היו משל הגרב"ד, נשתרשה טעות זו בעולם, כאילו גם שיר זה ממנו. כך שמעתי מפי אותו ברנשטיין, שסיים בחיוך: אני הוא אותו הגרב"ד ממנו שמע הגרמש"ש את השיר.
יש בכך נ"מ הן בהעמדת שם המת על נחלתו והן לכך שאין מכאן ראיה שהגרב"ד התיר ניגונים על פסוקי שה"ש.
יגאל10 כתב:מצפה לרחמי שמים כתב:מפורסם השיר 'קול דודי דופק' המיוחס להגר"ז בעל התניא והשו"ע. ואם אמת נכון הדבר, יש כאן לכאורה ראיה גדולה.
אמנם צריך בירור אם הוא באמת מהגר"ז, ואם הוא עצמו חיבר ניגון זה על מילים אלו, או שהשתנה ברבות הימים וכו'.
הניגון הזה הוא מעשרת הניגונים של בעל התניא שעברו במסורת בחב"ד מדור לדור, ואין פקפוק עליו.
מעניין שלבעל התניא ניגון נוסף "צאינה וראינה", גם הוא על מילים משיר השירים. (אלא שאולי יש לחלק ואכ"מ).
קרית מלך כתב:שמעתי בשם אחד מצדיקי הדור זי"ע שעורר שלא לשיר את השיר "השבעתי" מחמת החשש שיבואו זרים ויחללהו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 274 אורחים