בר ששת כתב:בכנות: מעולם לא פגשתי בגישה כ"כ בגרותית ושונה להתגברות על אותה תאווה שסופה דאבה.
בדרכם של רבותינו בעלי המוסר יש פן ייחודי. אין כאן נסיון מטופש לעבוד על הנסיונות של האחר,
אלא רק נסיון להאיר לו ולהקל עליו את ההתמודדות.
א סאטטמארער מאן כתב:בר ששת כתב:בכנות: מעולם לא פגשתי בגישה כ"כ בגרותית ושונה להתגברות על אותה תאווה שסופה דאבה.
בדרכם של רבותינו בעלי המוסר יש פן ייחודי. אין כאן נסיון מטופש לעבוד על הנסיונות של האחר,
אלא רק נסיון להאיר לו ולהקל עליו את ההתמודדות.
ועם כל זה, בר ששת יקירא, היו גם בין צדיקי הדורות שהיו מעלים עשן בעתים מזומנים. ומי יבוא בסוד קדושים?
א סאטטמארער מאן כתב:בר ששת כתב:בכנות: מעולם לא פגשתי בגישה כ"כ בגרותית ושונה להתגברות על אותה תאווה שסופה דאבה.
בדרכם של רבותינו בעלי המוסר יש פן ייחודי. אין כאן נסיון מטופש לעבוד על הנסיונות של האחר,
אלא רק נסיון להאיר לו ולהקל עליו את ההתמודדות.
ועם כל זה, בר ששת יקירא, היו גם בין צדיקי הדורות שהיו מעלים עשן בעתים מזומנים. ומי יבוא בסוד קדושים?
חכם באשי כתב:ומדוע המעשנים החליטו לנקוט בידם 'סוד קדושים' זה ולא דברים אחרים?
התשובה פשוטה: ש'סוד' זה - שכרו בצידו!
א סאטטמארער מאן כתב:חכם באשי כתב:ומדוע המעשנים החליטו לנקוט בידם 'סוד קדושים' זה ולא דברים אחרים?
התשובה פשוטה: ש'סוד' זה - שכרו בצידו!
באר דבריך בבקשה!
א סאטטמארער מאן כתב:ועם כל זה, בר ששת יקירא, היו גם בין צדיקי הדורות שהיו מעלים עשן בעתים מזומנים. ומי יבוא בסוד קדושים?
תולדות אדם כתב:אני מלא תקוה שאשכול זה לא ימלא את החלל בעשן מורעל ולא ידרדר לשפל הקוקוריקו, כי אפי הקטן מריח את עשן שריפת המלחמה.
בתקוה שאני טועה.
סענדער כתב:הצדיקים שהיו מעשנים,
היו צדיקי אמת שהיו מכוונים בזה לעשן הקטורת,
והיו שהיו מציירים באצבעם בתוך העשן העולה את שם הויה ב''ה,
לזכור מאה''כ שויתי ד' וגו'.
ומי יעמוד בסוד קדושים, ולא כל הרוצה ליטול וכו'.
ואולי יש להמליץ עליהם שבאם כוונתם הייתה לשם מצווה,
הבטיחנו הכתוב ''שומר מצווה לא ידע דבר רע'' [קהלת ח'] .
ווונדערלעך כתב:סענדער כתב:הצדיקים שהיו מעשנים,
היו צדיקי אמת שהיו מכוונים בזה לעשן הקטורת,
והיו שהיו מציירים באצבעם בתוך העשן העולה את שם הויה ב''ה,
לזכור מאה''כ שויתי ד' וגו'.
ומי יעמוד בסוד קדושים, ולא כל הרוצה ליטול וכו'.
ואולי יש להמליץ עליהם שבאם כוונתם הייתה לשם מצווה,
הבטיחנו הכתוב ''שומר מצווה לא ידע דבר רע'' [קהלת ח'] .
תגיד לי סענדער, אתה בכוונה עושה כדי להתגרות בי ובשכמותי?
יאיר כתב:בקיצור..מה שהיה היה..ולקדושים אשר (כבר הם) בארץ טעמם ונימוקם עמם וכהיום הזה אל לא לאדם לעשן ולתלות בגדולים ממנו..(שאינו יודע כונתם, כוונותיהם וכוונת יחוד מחשבתם בזמן עישונם)
(ויסכימו החכמים, שהחולק לשוטה יחשב) ומן הראוי לנעול..
בן באג באג כתב:הרמ"ד וואלי זצ"ל
מאריך באחד מכתביו, ואיני זוכר כרגע היכן, (כמדומני שעל הנ"ך, ואשמח אם המוצא, ימצא, ויעלה להכא) על סוד העישון, ומפארו ביותר, עד שממליץ עליו הפסוק "פי פערתי ואשאפה כי למצוותיך יאבתי"
הוא טוען שזה מסוד ד' ליראיו שנתגלה בסוף הדורות והוא מגדירו כאפקט שכחה נצרך ומועיל!
בן באג באג כתב:בסיס ההיתר שבטל באלף הצרמוניות והפרופעגנדעס ופשוט הוא ושמחמתו פוסקים שונים לא כתבו דברים חד משמעיים במקומות שנתבקשו לכך:
הינו שומר פתאים ד' במקום דדשו ביה רבים, וה"ה למיקרוגעל שמפו ושאר
יאיר כתב:באשי..אל תקרר את האיסור למי שעוד לא פתח בו..
בן באג באג כתב:הרמ"ד וואלי זצ"ל
מאריך באחד מכתביו, על סוד העישון, ומפארו ביותר, עד שממליץ עליו הפסוק "פי פערתי ואשאפה כי למצוותיך יאבתי"
הוא טוען שזה מסוד ד' ליראיו שנתגלה בסוף הדורות והוא מגדירו כאפקט שכחה נצרך ומועיל! (הגדרה מעניינת כשלעצמה - השפעת העישון על הזיכרון הינה מאוחרת מאוד מתקופתו! או יותר נכון לא נחקרו כלל השפעות העישון בזמנו) אם כי הוא מגביל את התלהבותכם הקוראים בכוונה נצרכת, שכשאינה מופיעה הרי המעשן בבחינת תנו יין למרי נפש ועוד.
על בסיס איזה היתר אנו משתמשים בפלאפון, מקרוגל ועוד? (אגב..בכל שמפו כמעט מצוי חומר מסרטן ר"ת SLS)? והרי רבים טוענים שדברים אלו גורמים לנזק רב!
ווונדערלעך כתב:בן באג באג כתב:הרמ"ד וואלי זצ"ל
מאריך באחד מכתביו, על סוד העישון, ומפארו ביותר, עד שממליץ עליו הפסוק "פי פערתי ואשאפה כי למצוותיך יאבתי"
הוא טוען שזה מסוד ד' ליראיו שנתגלה בסוף הדורות והוא מגדירו כאפקט שכחה נצרך ומועיל! (הגדרה מעניינת כשלעצמה - השפעת העישון על הזיכרון הינה מאוחרת מאוד מתקופתו! או יותר נכון לא נחקרו כלל השפעות העישון בזמנו) אם כי הוא מגביל את התלהבותכם הקוראים בכוונה נצרכת, שכשאינה מופיעה הרי המעשן בבחינת תנו יין למרי נפש ועוד.
בן באג באג, נא לא לתלות בוקי סריקי בגרמ"ד וואלי, הוא לא מפאר את העישון כלל וכלל. הנה דבריו:
סענדער כתב:האם מאן דהוא עורר כאן את הנושא הכלכלי
הרי אמרו מבינינו ש'חבל על הכסף'
ובלשון חז''ל 'התורה חסה על ממונם של ישראל'
ואם יתקיים האדם אף בלאו הכי ,
מדוע ימיר את כספו בדבר המתכלה .
מבקש כתב:שמעתי ממקורות אמינים, שהמאמר הנ"ל של הגר"י גולדווסר היה כ"כ חשוב בעיניו, עד כדי שאמרו לפני מספר שנים בישיבת אור ישראל לפני תפילת נעילה על מנת למגר את העישון בישיה"ק, ודי עלתה בידו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 220 אורחים