שלח כתב:הראו לי לפני כמה זמן, שהרבי מקומרנא אומר שאסור לגור בירושלים אלא רק צדיק גמור, כי גם האר"י לא גר בירושלים. ועוד אמרו לי שבגלל זה החסידים נמנעים מלגור בירושלים העתיקה.
הרב 'בברכה המשולשת' כתב:יש תשובת צי"א על מעלת ירושלים בזה"ז המסכם מה שנאמר בזה.
שלח כתב:מצאתי למשל על האדמו"ר מבעלז,שלא רצה לגור בירושלים
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?1 ... 4100911343[url][/url]
היימישער כתב:יש לך מקור להשערה זו?
היימישער כתב:למיטב ידיעתי מדובר בהשערה של מאן דהו ותו לא.
והתומך בה צריך להסביר מה היה לו מקרבת המגורים.
מלבד זאת ישנם בענין הרבה מאוד השערות, למשל שהסיבה היתה התרחקות מהקנאים.
המוסמך ביותר להסביר את הענין הוא אחיו הגה"ק מבילגורייא שהיה הקרוב אליו ביותר, והוא מביא בענין כמה הסברים.
ההסבר היחיד שהוא מצטט מפי אחיו הוא כדלהלן (ציטטתי את הקטע מכתביו):
בבוא כ"ק אחי שליט"א [ז"ל] לארץ ישראל רצה לגור מחוץ לירושלים ת"ו, וכאשר דברתי אתו שיישאר בירושלים לכל הפחות עד אחר הפסח (שנת תש"ד לפ"ק) אמר לי: "אדרבה, הרי עיקר טעמי שאני רוצה לעקור דירתי נסוב על שאין רצוני להיות בחג הפסח בירושלים ת"ו, והנני חושב שאתה מבין טעמי", אד"ק שליט"א [ז"ל].
ולעצם הענין בל נשכח שמידי שנה שהה הרה"ק מבעלזא חצי שנה בירושלים, וכל ההשערות הם רק על השאלה למה קבע את עיקר מושבו בת"א.
עוד נקודה, את ישיבתו הוא רצה למקם דווקא בירושלים ולא בת"א.
לייטנר כתב:שלח כתב:מצאתי למשל על האדמו"ר מבעלז,שלא רצה לגור בירושלים
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?1 ... 4100911343[url][/url]
אאל"ט, הוא רצה לגור ליד אחותו בת"א.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 235 אורחים