חכם באשי כתב:יעויין נא גם בשני מאמריו של מ' בניהו:
מעשה נורא מרבי יוסף דילה ריינה ארשת; ספר שנה לחקר הספר העברי ה (תשלב) 170-188
שלמה נאוארו : מחברו של "מעשה נורא מרבי יוסף דילה ריינה"? תרביץ נא, ג (תשמב) 471-478
המאמר הראשון מצוי באוצר.
יעקב כהן כתב:מצורף בזה המעשה מספר דברי יוסף לר' יוסף סמברי, כמדומה שזה המקור הראשון לסיפור
גילוי כתב:בקצרה מה הסיפור?
גילוי כתב:סיפור מאוד ארוך חוששני מביטול תורה, [ואולי אם חכמי הפורום יפסקו שהסיפור נכון לא יהא בזה ביטול תורה]
איש_ספר כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=1034&p=6414&hilit=%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%94#p6414
איש_ספר כתב:המאמר של שלום התפרסם בציון. אם יהיה לי כח אעלה אותו לכאן.
יעקב כהן כתב:אגב בתוך הסיפור הוא מזכיר את "אכתריאל" כשם של מלאך ואילו בגמרא ברכות דף ז ע"א משמע שזה שמו של הקב"ה (ועין בהערה 59 של מהדיר דברי יוסף וצ"ב)
הסרפד כתב:כמדומני שבצפת נהגו להראות על מקום קבורתו באמצע העיר.
חכם באשי כתב:במחילה מכבוד הרב מאזוז,
דבריו בלא הבאת סימוכין כלשהן אינם כלום.
חכם באשי כתב:לא הבנת את תגובתי דלעיל.
אילו הרב מאזוז היה מעיד עדות ראייה או שמיעה, ניחא, אבל כשהוא 'קובע' בלי שום תימוכין (עכ"פ, תימוכיו לא הובאו כאן) הרי אין זה כלום.
יעקב כהן כתב:הסרפד כתב:כמדומני שבצפת נהגו להראות על מקום קבורתו באמצע העיר.
ראיתי בתשובה כ"י של הרה"ג רבי מאיר מאזוז ר"י כסא רחמים שכתב וז"ל: המעשה אמת וקרה אחר גירוש ספרד. וידוע עד היום בצפת החצר שגר בה יוסף די לה רינא. עכ"ל
יעקב כהן כתב:יעקב כהן כתב:אגב בתוך הסיפור הוא מזכיר את "אכתריאל" כשם של מלאך ואילו בגמרא ברכות דף ז ע"א משמע שזה שמו של הקב"ה (ועין בהערה 59 של מהדיר דברי יוסף וצ"ב)
שוב ראיתי שהמהדיר של ספר מעשה הצדיקים לרבי אברהם כלפון מעשה ט צין בהערה ו' שבזוהר פרשת תרומה דף קמו ע"ב כתוב שאכתריאל זה שם של מלאך, וצ"ב.
אוצר החכמה כתב:השאלה הפשוטה היא הפוכה. מה המקור להנחה שאין בו גרעין אמת אחרי שהרמ"ק והרח"ו מזכירים אותו (הדעת נותנת שעל פרטי הסיפורים אין מי שחתום)
מחולת המחנים כתב:לענ"ד ראוי לשנות את כותרת האשכול.
אגב שמעתי בשם צדיקים כי מה שמסופר שבלכת ר' יוסף הגיש לו הס"מ לבונה להריח, הכוונה היא שהס"מ פיתה אותו בתאות הגאוה בהרגש דק, שחשב לעצמו הנה אני הוא הזוכה להביא את גאולתם של ישראל, וע"י הרגשה זו נפל ממדרגתו לגמרי.
איש_ספר כתב:--
באחד מספרי אדמו"ר מביאלא לוגאנו שהיו פעם באוצר, היה אריכות גדולה על כל הסיפור ומקורותיו. אשתדל למצוא את זה בהמשך.
תוכן כתב:כך סופם של כל אלו שחיים באקסטזה, ורק ר' עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום.
מה מלילה כתב:תוכן כתב:כך סופם של כל אלו שחיים באקסטזה, ורק ר' עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום.
מנהלים, אין כאן מי שימחק את ההודעה המחוצפת ללא גבול הזאת??
אוצר החכמה כתב:איך אתה מגדיר את פעולת נתינת הטבק כדי שנדון עליה מבחינה הלכתית.
אוצר החכמה כתב:ואם אתה מגדיר את זה כקרבן וודאי שהדבר אסור.
יעקב כהן כתב:אוצר החכמה כתב:איך אתה מגדיר את פעולת נתינת הטבק כדי שנדון עליה מבחינה הלכתית.
לא יודע, תגדיר מה שתגדיר העיקר שנבין מה הבעיה בזה.אוצר החכמה כתב:ואם אתה מגדיר את זה כקרבן וודאי שהדבר אסור.
לא ברור מה צורך יש למלאך במאכל או בהרחת טבק אבל לא מסתבר שכונת ר' יוסף הייתה להקריב קורבן או להקטיר קטורת בשעה שהגיעה לרגע מרומם כזה, ומהסיפור נראה שכוונת ר' יוסף הייתה בזה משהו כמו הבקשה האחרונה שלפני המוות ותו לא (ושוב לא ברור מה צורך המלאך בבקשה זו).
אוצר החכמה כתב:כוונתי לומר שברור שלא היו כאן שום פעולות טבעיות וממילא אין כאן מקום לדיון הלכתי.
יעקב כהן כתב:ראיתי מצינים למאמר של ג"ש בציון שהוכיח שהמעשה המפורסם אם יוסף דילה ריינה יש בו גרעין
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים