אשר ירבלום כתב:אַבּוּדֶרְהֶם
דומני שכך מקובל לבטא.
אבי קלמן כתב:שאלה בעניין דומה: איך צריך לומר ספר האורֶה (לרש"י) או ספר האורָה? אשמח לחומר בעניין.
[בעריכת 'ערוגות הבושם', של ישיבת הר המור, קובץ ח (שעדיין אינו באוצר), כתבתי "ספר האורֶה" (עפ"י הביוגרפיה של פרוייקט השו"ת), ובשלב מאוחר יותר המלה"ד תיקן ולא עדכן אותי...]
אוצר החכמה כתב:ובנושא ניקוד מנין הגיע הרעיון לניקוד מרדכי בחיריק היו"ד, לרבינו מרדכי בן הלל האשכנזי.
לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:ובנושא ניקוד מנין הגיע הרעיון לניקוד מרדכי בחיריק היו"ד, לרבינו מרדכי בן הלל האשכנזי.
תמיד היה לי חשד שזה נועד מלכתחילה כדי לבדל בין הספר לשם אדם.
ומניין הגיע ניקוד 'הרוקח' בק' פתוחה ולא צרויה?
לייטנר כתב:
ומניין הגיע ניקוד 'הרוקח' בק' פתוחה ולא צרויה?
אישצפת כתב:לייטנר כתב:
ומניין הגיע ניקוד 'הרוקח' בק' פתוחה ולא צרויה?
האם לא כך משמע מספרו השני 'מעשה רוקח' והוא כהמשך הפסוק 'ועשית אותה קטורת רוקח מעשה רוקח ממולח טהור קודש'?
לבי במערב כתב:https://private.b144.co.il/PrivateResults.aspx?&p_name=%D7%90%D7%91%D7%95%D7%93%D7%A8%D7%94%D7%9D
א. לפני שם עצם פרטי לא תבוא לעולם הא הידיעה; יידוע השם 'מרדכי' בספרי הפוסקים ('כתב המרדכי') מופת הוא כי אין השם שם פרטי.אוצר החכמה כתב:מנין הגיע הרעיון לניקוד מרדכי בחיריק היו"ד, לרבינו מרדכי בן הלל האשכנזי.
ביקורת תהיה כתב:א. לפני שם עצם פרטי לא תבוא לעולם הא הידיעה; יידוע השם 'מרדכי' בספרי הפוסקים ('כתב המרדכי') מופת הוא כי אין השם שם פרטי.אוצר החכמה כתב:מנין הגיע הרעיון לניקוד מרדכי בחיריק היו"ד, לרבינו מרדכי בן הלל האשכנזי.
ב. הזכרת השם 'מרדכי' ללא כל תואר כבוד עדות נאמנה כי שם חיבור הוא ולא שם מחבר.
ובשוליים, אילו היו שמו של אחד מבני השבטים מרדכי, היה נזכר בפרשת פינחס: 'לְמָרְדְּכַי מִשְׁפַּחַת הַמָּרְדְּכִי'.
זאב ערבות כתב:בספר פלאות עדותיך - ביאור על אגרות הפרי מגדים מאת ר' פנחס ליבוש פדווא, קרית גת תש"פ מובאת הערה זו:
פולסברג כתב:אגב -
ביקורת תהיה כתב:ובשוליים, אילו היו שמו של אחד מבני השבטים מרדכי, היה נזכר בפרשת פינחס: 'לְמָרְדְּכַי מִשְׁפַּחַת הַמָּרְדְּכִי'.
ביקורת תהיה כתב:ובשוליים, אילו היו שמו של אחד מבני השבטים מרדכי, היה נזכר בפרשת פינחס: 'לְמָרְדְּכַי מִשְׁפַּחַת הַמָּרְדְּכִי'.
סליחות כתב:חיים בארץ יהודים רבים בשם זה. אפשר לסקור מדגם מפה ומשם ולהשוות...
אוצר החכמה כתב:ובנושא ניקוד מנין הגיע הרעיון לניקוד מרדכי בחיריק היו"ד, לרבינו מרדכי בן הלל האשכנזי.
חיימקה כתב:משמע לכאורה כוונתו: אשר שלי - אשרי, וכן המרדכי - וממילא ניקודו בחיריק.
סליחות כתב:הכי טוב זה לראות כיצד בני משפחתו שחיים בימינו הוגים את שם המשפחה שלהם...
סביר להניח שהם לא שכחו.
וונדרבר כתב:חיימקה כתב:משמע לכאורה כוונתו: אשר שלי - אשרי, וכן המרדכי - וממילא ניקודו בחיריק.
viewtopic.php?f=7&t=35193&p=435038&hilit=#p385112
זרח כתב:אני באמצע הכנסת קובץ לדפוס, ויש לנו ספק איך מנקדים את המילה אבודרהם.
מישהו יודע איך הניקוד הנכון?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 507 אורחים