למאי_נמ? כתב:הכוונה לקטע הנמצא בסוף המאמר הזה?
אגב, המאמר המלא ב"מילין חביבין" שהזכיר פותח האשכול - נמצא באשכול סמוך
למאי_נמ? כתב:הכוונה לקטע הנמצא בסוף המאמר הזה?
אגב, המאמר המלא ב"מילין חביבין" שהזכיר פותח האשכול - נמצא באשכול סמוך
איש_ספר כתב:
הדרשה המלאה תח"י, ואולי אעלה אותה בהמשך.
בר ששת כתב:שמא יש מישהו שבידו פרטים על הכותב מלך שפירא? השם נשמע חסידי גמור, אולי אפילו בנש"קי. הכתיבה חוצניקית, והתוכן... מי יודע? היכן גר? מפרסם? משתייך?
בר ששת כתב:שמא יש מישהו שבידו פרטים על הכותב מלך שפירא? השם נשמע חסידי גמור, אולי אפילו בנש"קי. הכתיבה חוצניקית, והתוכן... מי יודע? היכן גר? מפרסם? משתייך?
איש_ספר כתב:
---
לגבי הדרשה, אם לא שהיתה מפורסמת בכתב העת הנזכר לא היה עולה בדעתי לפרסמה, אבל כיון שכבר עלה שם, אין טעם עוד להצניעה...
לבב כתב:הרי הוא כותב שאין סיבה להצניעה ואף אתה כותב כך, ומה כוונתך בשאלה למה לא?
איש-אחד כתב:בדומה לדברים אלו המיוחסים לנודע ביהודה, כתב גם תלמידו בעל [url=
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... 49&hilite=]תשובה מאהבה (ח"א סי' כו)[/url]
ספרים וועלט כתב:בשנת תשפ"א י"ל דרשות נודע ביהודה מהדורה חדשה עם הוספות מכ"י.
האם ידוע למישהו נדפסה הדרשה בצורה בלתי מצונזרת?
י. אברהם כתב:דבריו הובאו כאן לפני כמה הודעות ותוכל לעיין לראות בדיוק מה כתב.
שיג ושיח כתב:ספרים וועלט כתב:בשנת תשפ"א י"ל דרשות נודע ביהודה מהדורה חדשה עם הוספות מכ"י.
האם ידוע למישהו נדפסה הדרשה בצורה בלתי מצונזרת?
ככל הזכור לי הדרשה הנ"ל לא נדפסה שם.
אברךפשוט כתב:י. אברהם כתב:דבריו הובאו כאן לפני כמה הודעות ותוכל לעיין לראות בדיוק מה כתב.
בדיוק שם הסתכלתי ולכן אני תמה איך יצאו הדברים מפיו של הנוב"י שלפי קטנות שכלי ודעתי אי אפשר להבין כך בהאר"י ובזוהר..
אברךפשוט כתב:י. אברהם כתב:דבריו הובאו כאן לפני כמה הודעות ותוכל לעיין לראות בדיוק מה כתב.
בדיוק שם הסתכלתי ולכן אני תמה איך יצאו הדברים מפיו של הנוב"י שלפי קטנות שכלי ודעתי אי אפשר להבין כך בהאר"י ובזוהר..
מקדש מלך כתב:לענ"ד הוא מגלה טפח ומסתיר טפחיים. כלומר הוא מסביר דרך שהיא אכן מוטעית בהבנת כוונת האר"י (כי ודאי האר"י לא נתכוון שיעשה זה להנאת עצמו ולתקן נשמתו, שאם כן הרי זה על מנת לקבל פרס) ואומר שהאר"י לא כיוון לכך, וגם אם היה מכוון לזה לא היה עלינו לשמוע לו.
וכמו כן מסביר את שיטתו (וכפי שכתוב בתשובותיו סימן צג) שהכוונות נעשים גם מאליהם. והן אמנם שיש דרך ליישב שאף על פי כן מצווה לכוון, וגם אין הכוונה לתיקון עצמו, אבל את זה הוא כבר מנע עצמו מלומר, שהרי כל מגמתו להרחיק את העם מן הקבלה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים