י. רבינוביץ כתב:מה רמוז בפשט של המילים דצ"ך עד"ש באח"ב (לא רמזים בדרך הסוד, אלא בדרך הפשט).
סימן כדי שיהיה סימן, צריך להכיל משמעות כל שהיא, איזו משמעות הכיל הסימן הזה?
שטיינער כתב:י. רבינוביץ כתב:מה רמוז בפשט של המילים דצ"ך עד"ש באח"ב (לא רמזים בדרך הסוד, אלא בדרך הפשט).
סימן כדי שיהיה סימן, צריך להכיל משמעות כל שהיא, איזו משמעות הכיל הסימן הזה?
בדרל הפשט זה ראשי תיבות של עשר המכות. כל פירוש אחר הוא רק על דרך הרמז או סוד. כמו כל שאר ראשי התיבות שבעולם.
חכם באשי כתב:הביאור הכי יפה שנתיישב על דעתי הוא ביאורו של ר' יהדוה החסיד (הובא בשבלי הלקט ועוד ראשונים):
מכיון שסדר המכות בספר תהלים שונה מזה שבספר שמות, קבע ר' יהודה את הסימן דצ"ך וכו', כדי לדעת שהסדר שבחומש שמות הוא הנכון.
שטיינער כתב:י. רבינוביץ כתב:מה רמוז בפשט של המילים דצ"ך עד"ש באח"ב (לא רמזים בדרך הסוד, אלא בדרך הפשט).
סימן כדי שיהיה סימן, צריך להכיל משמעות כל שהיא, איזו משמעות הכיל הסימן הזה?
בדרל הפשט זה ראשי תיבות של עשר המכות. כל פירוש אחר הוא רק על דרך הרמז או סוד. כמו כל שאר ראשי התיבות שבעולם.
ישראל הר כסף כתב:אבל כל אחד מבין שלא שייך להבין שיש כאן רק ר"ת סתמיים, כי מה בא לחדש או להוסיף רבי יהודה.
כך שהרמז או הסוד כאן הוא כמעט פשט.
י. רבינוביץ כתב:מה רמוז בפשט של המילים דצ"ך עד"ש באח"ב (לא רמזים בדרך הסוד, אלא בדרך הפשט).
סימן כדי שיהיה סימן, צריך להכיל משמעות כל שהיא, איזו משמעות הכיל הסימן הזה?
אחד מהעם כתב:אך מה אעשה שכבר זמן רב שאני מחפש מי שיסביר לי א"ד ע"ד הפשט [בשפה המדוברת] מכיון שאיני מבין א"ד.
אשמח אם מאן דהו יוכל להסבירו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים