עוטר ישראל כתב:בתיבה זו, הכניס השי"ת הנותן לשכוי בינה, רמז בפיו של התרנגול.
תיבה זו, מתחלקת לשלשה תיבות אלו:
"קָא כארי קָא"!
כלומר:
"קא" - עמוד!
והתגבר - "כארי"!
"קא" - עמוד![/b]].
נויירא כתב:יש הרבה חומר מעניין, אך גם יש גבול, ולפחות שיעשו את זה בצורה טובה, משהו שנראה חכם.
גלילי כתב:נקוה שלא יהיה דין ה"תרנגול" כדין ה"עכבר"...
מור כתב: <<וכמדומני ששמעתי על חד מגדולי ראשי הישיבות זצוק"ל, שהיה זועם למשמע אגדה זו, ונימוקו עמו>>
הוגה ומעיין כתב:מור כתב: <<וכמדומני ששמעתי על חד מגדולי ראשי הישיבות זצוק"ל, שהיה זועם למשמע אגדה זו, ונימוקו עמו>>
מהגרי"י בורודיאנסקי שמעתי כן ביחוד בשם מרן המשגיח ר' חצק'ל לוונשטיין.
זקן ששכח כתב:הוגה ומעיין כתב:מור כתב: <<וכמדומני ששמעתי על חד מגדולי ראשי הישיבות זצוק"ל, שהיה זועם למשמע אגדה זו, ונימוקו עמו>>
מהגרי"י בורודיאנסקי שמעתי כן ביחוד בשם מרן המשגיח ר' חצק'ל לוונשטיין.
לכאורה יל"ע, מ"ש מהאי מעשה דאותו בור שהניח שני לחמים בארה"ק וגער בו הרב, ועל כך שלח לו האר"י ז"ל: צו לביתך! שלא היה נח"ר כה גדולה מאז חרבן הבית.
מור כתב:[כמדומה שעל כך ניתן לקרוא "ערבך ערבא צריך", לא כן?
זקן ששכח כתב:הוגה ומעיין כתב:מור כתב: <<וכמדומני ששמעתי על חד מגדולי ראשי הישיבות זצוק"ל, שהיה זועם למשמע אגדה זו, ונימוקו עמו>>
מהגרי"י בורודיאנסקי שמעתי כן ביחוד בשם מרן המשגיח ר' חצק'ל לוונשטיין.
לכאורה יל"ע, מ"ש מהאי מעשה דאותו בור שהניח שני לחמים בארה"ק וגער בו הרב, ועל כך שלח לו האר"י ז"ל: צו לביתך! שלא היה נח"ר כה גדולה מאז חרבן הבית.
איש_ספר כתב:הסיפור עם האר"י ומניח החלות בארון הקודש מקורו בהמני"ח בספרו משנת חכמים כמדומני. מקור נאמן כמובן.
אין זו העת והשעה, אבל כיון שהפצירו, הביקורת סביב הסיפור הנזכר, הינה על המסר העולה ממנו, ולפיו לא תפילת בעלי התורה שבאותו דור, לא כוונות הבאים בסוד השם, כל אלו לא היה ביכולתם לעשות רושם ולבטל הדינים וכו', כי אם קרקור אותו כפרי ריק נבער. ויש בזה קריאת תיגר גדולה שמשתלבת יפה יפה באותה מחלוקת. והבן.
והקב"ה שומע תפילות עמו ישראל ברחמים (עיין דה"ח לרמד"ל) ישמע תפילתנו ויקבל תשובתינו אנס"ו.
איש_ספר כתב:אני לא כ"כ מבין את המגמה שלך.
האם אתה שולל מאנשים שלא חושבים כמוך, ולא יולדו על ברכי רבותיך, את הזכות לדחות סיפורים שאינם עולים בקנה אחד עם השקפתם?
או שאולי יש לך רצון לפתוח כאן בער"ה פולמוס חסידים מתנגדים?
אם לא הבנת את הנימוק שנרמז כאן, לא קרה כלום, תניח לזה ותעבור הלאה.
נויירא כתב:ואתה לא זועם?, אתמהה.
תרביצא כתב:מור כתב:[כמדומה שעל כך ניתן לקרוא "ערבך ערבא צריך", לא כן?
אבל נימוק לא קבלנו.
אגב, גם על האר"י אתה מערער, או שאתה טוען שלא היו דברים מעולם?
הוגה ומעיין כתב:והסיפורים הללו מביאים את האדם לידי מהלך של להיות רוצה לזכות במתנת חינם.
זקן ששכח כתב:הוגה ומעיין כתב:והסיפורים הללו מביאים את האדם לידי מהלך של להיות רוצה לזכות במתנת חינם.
1. אם זהו המסר אצטער להודיעך שלא הבנת! לדעתי העניה עיקר המסר הוא להורות עד כמה חביבה התמימות בעיני הקב"ה וגם בעיני צדיקיו. מכאן עד הרצון לזכות למתנות חינם אין הדרך רצופה אפילו לא כוונות טובות.
2. דומני שהמסר הנ"ל עולה ביותר מדברי המדרש שצטטת. ומה תענה על כך שמדרש שכזה מביא את האדם לרצות במתנת חינם?
איש_ספר כתב:הסיפור עם האר"י ומניח החלות בארון הקודש מקורו בהמני"ח בספרו משנת חכמים כמדומני. מקור נאמן כמובן.
אין זו העת והשעה, אבל כיון שהפצירו, הביקורות סביב הסיפור הנזכר, הינה על המסר העולה ממנו, ולפיו לא תפילת בעלי התורה שבאותו דור, לא כוונות הבאים בסוד השם, כל אלו לא היה ביכולתם לעשות רושם ולבטל הדינים וכו', כי אם קרקור אותו כפרי ריק נבער. ויש בזה קריאת תיגר גדולה שמשתלבת יפה יפה באותה מחלוקת. והבן.
והקב"ה שומע תפילות עמו ישראל ברחמים (עיין דה"ח לרמד"ל) ישמע תפילתנו ויקבל תשובתינו אנס"ו.
ר' אלעזר בר' שמעון אומר: לפי שהעולם נידון אחר רובו והיחיד נידון אחר רובו, עשה מצוה אחת - אשריו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף זכות, עבר עבירה אחת - אוי לו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה, שנאמר: וחוטא אחד כו', בשביל חטא יחידי שעשה זה - אבד ממנו ומכל העולם טובה הרבה
לפי שהעולם נידון אחר רובו כו' - יראה אדם עצמו כאילו שקול, כל העולם שקול כמחצה צדיקים וחסידים ומחצה רשעים וכאילו מעשיו שקולים כמחצה על מחצה עשה מצוה אחת נמצאו זכיותיו מכריעין ונמצא צדיק ועל ידו כל העולם הוכרע להיות רובן צדיקים.
היטב אשר ראיתי בספר אגודת אזוב (דרושים להגאון בעל מראות הצובאות ז"ל על עגונות בדרוש השני לר"ה) שכתב ששמע בשם הגאון מהרש"ק ז"ל (כנראה ר' שמואל קאיידנאווער בעל ברכת הזבח על קדשים) שאמר דבר הגון ומתקבל על שאלת צדיק ורע לו רשע וטוב שהתעוררו חז"ל פ"ק דברכות ד' ז', עפ"י מה דאיתא בספ"ק דקדושין ד' מ' ע"ב שלעולם יראה האדם בעצמו כאילו הוא חציו זכאי וכו' וכן כל העולם כולו הוא חציו זכאי וכו', עשה מצוה אחת אשריו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף זכות, ואם ח"ו עבר עבירה אחת אוי לו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה שנא' וחוטא אחד יאבד טובה הרבה, בשביל חטא אחד שחטא זה אבד ממנו ומכל העולם טובה הרבה, וא"כ מכאן תשובה לשאלת צדיק ורע לו, וכן להיפך, כי לפעמים הצדיק שרובו או כולו זכויות נזדמן הדבר שגרם רוע מזלו שעשה עבירה אחת בעת שהיה העולם כולו במשקל השוה חציו זכאי וחציו חייב ועי"כ הכריע הוא את כל העולם כולו לכף חובה ואבד מהם טובה הרבה, על כן נתחייב שיהי' גם הוא כל ימיו ברעה. וזהו צדיק ורע לו, וכן להיפך שלפעמים הרשע שכולו או רובו עוונות, אלא שעמדה לו השעה שעשה צדקה או שאר מצוה בעת שהיה העולם במשקל השוה במחצה זכויות והכריע הוא את כל העולם לכף זכות וגרם טובה לעולם, לכך זכה לטוב לו כל הימים. וזהו רשע וטוב לו יעו"ש, ודפח"ח.
עוטר ישראל כתב:לפני כשבוע, הבאתי כאן מאמר נאה ונחמד בשם הגאון הצדיק רבי נפתלי דב לאנדא מוואלאווע זצ"ל.
מאז, ועד עתה, עדיין לא ביקרתי שוב בפורום זה.
עתה, שוב ביקרתי בפורום, ונוחכתי כי טעיתי, ובגדול.
לתומי חשבתי שמדובר כאן בפורום המשמש כמעין "הרפיה" לאותם תלמידי חכמים המעוניינים להשתעשע בדברי חכמה ומילי דאורייתא טבין.
ברם, עתה אני רואה שמדובר כאן בבית מדרש הפותח דלתותיו ללא חשש לליצנים פורקי עול, הפוערים פיהם על גאונים וצדיקים שאינם חושבים כמוהם, וכל מה שאין מובן להם בשכלם, הרי הם פוערים פיהם המנוול וכפי שכתב על אלו החיד"א זי"ע: "כל היוצא מפיהם כיוצא מפי הטבעת".
הגזמתם, ואתם עתידים ליתן על כך את הדין.
היכן מנהלי האתר שלא מחקו את ההערה המנוולת הראשונה כאן באשכול זה???????????????
ועוד בערב ראש השנה.
"משכילים" אמיתיים מבית "וילנא" ותוצרתה.
תתביישו לכם.
אני יודע שתיכף ימחקו הדברים שאני כותב, אבל בכך אני מרגיש שאני מכפר על כך שגרמתי ליהודים טהורים לקרא כאן דברי השכלה והעלבה במלאכי אלקים.
ומכאן תצא קריאה של חיבה לכל טהורי הנפש, המנעו מלהביט יותר מכאן והלאה בפורום מטונף ומשכילי זה.
ובזה יצאתי ידי חובת המחאה.
נ. ב.
אם מנהלי האתר יחפצו למלא את תפקידם כראוי, אזי "יעדנו" את הדברים כאן, ובכל זאת ישאירו את המסר, ולו - אפילו בלשונם שלהם.
הם חייבים לכפר על העוול שנגרם כאן.
ואליכם מנהלים אניק קורא בראשי תיבות "מנהל":
מ-ה נ-ענה ל-יום ה-דין?
מ-ה נ-ענה ל-יום ה-תוכחה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים