???למאי_נמ? כתב:עונים לכל שניים
מי נהר כתב:בידוע, כאשר שליח הציבור מתפלל עלינו ועל כל בית ישראל בכל מקום שהם, שיהיה החודש הבא עלינו לטובה ולברכה, נוהגים הקהל לענות אמן לאחר כל בקשה, אך כאשר מתפלל שליח הציבור שיתחדש עלינו החודש לרפואה שלימה, ממתינים הציבור שיתפלל אף לגאולה שלימה, ויבקש מהקהל לומר אמן, ואז עונים אמן. ואתמהה, מפני מה גרעה הבקשה על רפואה שלימה משאר הבקשות, שאין עונים עליה אמן?
היימישער כתב:???למאי_נמ? כתב:עונים לכל שניים
צודק מאוד, ולכאו' קושיא מעיקרא ליתא.כרם כתב:היימישער כתב:???למאי_נמ? כתב:עונים לכל שניים
לטובה ולברכה = 2, ועונין אמן
לששון ולשמחה = 2, ועונין אמן
לישועה ולנחמה =2, ועונין אמן
לפרנסה טובה ולכלכלה = 2, ועונין אמן
לשמועות טובות ולבשורות טובות = 2, ועונין אמן
ולרפואה שלמה ולגאולה קרובה = 2, ועונין אמן
ארזי ביתר כתב:אמנם, יש מקום ש"לשמועות טובות" בפ"ע, "ולבשורות טובות" בפ"ע, "ולרפואה שלמה" בפ"ע ולאחר מכן ולגאולה קרובה ונאמר אמן.
ובכון דא נאמר: "לייגסט א הנחה און פרעגסט א קשיא (= אתה מניח הנחה ושואל שאלה)"...
בברכה המשולשת כתב:ולכאורה לא רוצים להזכיר אמן על הרפואה כי זה אומר שיש מחלה חלילה.
(ואגב בכל סידורי אשכנז הישנים אין בכלל את תפילת רב בברכת החודש, כידוע)
איסתרא בלגינא כתב:בברכה המשולשת כתב:ולכאורה לא רוצים להזכיר אמן על הרפואה כי זה אומר שיש מחלה חלילה.
(ואגב בכל סידורי אשכנז הישנים אין בכלל את תפילת רב בברכת החודש, כידוע)
זה אינו מתפילת רב כי אם מנוסח תפילת יחדשהו וכו' שאחרי הכרזת החודש
מי נהר כתב:יש"כ לכרם וביותר לעשוי לנחת על תשובותיהם המחכימות.ארזי ביתר כתב:אמנם, יש מקום ש"לשמועות טובות" בפ"ע, "ולבשורות טובות" בפ"ע, "ולרפואה שלמה" בפ"ע ולאחר מכן ולגאולה קרובה ונאמר אמן.
ובכון דא נאמר: "לייגסט א הנחה און פרעגסט א קשיא (= אתה מניח הנחה ושואל שאלה)"...
בבתי הכנסת שאני מתפלל בהם על כל פנים נוהגים כמו שכתבתי בתחילת האשכול, וזו אינה הנחה בעלמא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 216 אורחים