אליהוא כתב:בעבר היה כאן דיון קצר על הספר משנה כפשוטה, ונראה היה שהרב אוצר החכמה לא מסתייג מהספר.
viewtopic.php?f=7&t=5688&p=47873&hilit=%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94+%D7%9B%D7%A4%D7%A9%D7%95%D7%98%D7%94#p47905
כעת שמעתי שהספר הוצא מהאוצר, ואכן לא נמצא ברשימת הספרים.
מענין לדעת מה סיבת שינוי המדיניות.
אדג כתב:תגידו, מישהו הוא בעל מניות באוצר החכמה? זהו (למיטב ידיעתי) חברה פרטית, שמספקת שירותים מסויימים מאד. בעל-הבית מתייעץ ברבותיו ומורי דרכו, ועושה ככל אשר יורוהו. לא מוצא חן בעיני מישהו? יתכבד ויעזבנו במנוחה.
(אני משוכנע שאם מישהו שילם מראש עבור שנה, חודש או שבוע, יסכימו בעלי החברה לשלם לו את שוויו של הספר מכלל התשלום - 0.002% מכלל הסכום...)
אדג כתב:תגידו, מישהו הוא בעל מניות באוצר החכמה? זהו (למיטב ידיעתי) חברה פרטית, שמספקת שירותים מסויימים מאד. בעל-הבית מתייעץ ברבותיו ומורי דרכו, ועושה ככל אשר יורוהו. לא מוצא חן בעיני מישהו? יתכבד ויעזבנו במנוחה.
יאיר כתב:אדג כתב:תגידו, מישהו הוא בעל מניות באוצר החכמה? זהו (למיטב ידיעתי) חברה פרטית, שמספקת שירותים מסויימים מאד. בעל-הבית מתייעץ ברבותיו ומורי דרכו, ועושה ככל אשר יורוהו. לא מוצא חן בעיני מישהו? יתכבד ויעזבנו במנוחה.
נכון. רק ספר כמו זה(עיי"ש),
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?140929&&page=14
עונה להגדרתך...מסויימים מאוד (אחרי שהובטח מס' פעמים שיוסר מהאוצר),
אבל "משנה כפשוטה" ח"ו...
(ומסתמא הודעה זו תמחק בין רגע כצפוי)...
יאיר כתב:אם כך אולי תסביר לי מדוע אותו אשכול על "אגרת לשליח" נמחק?
ומדוע נמחקו הודעותיי כשהתרעתי כל כך שוב ושוב?
ומדוע החוברת חוזרת לרשימה כל פעם מחדש שוב ושוב?
אדג כתב:תגידו, מישהו הוא בעל מניות באוצר החכמה? זהו (למיטב ידיעתי) חברה פרטית, שמספקת שירותים מסויימים מאד. בעל-הבית מתייעץ ברבותיו ומורי דרכו, ועושה ככל אשר יורוהו. לא מוצא חן בעיני מישהו? יתכבד ויעזבנו במנוחה.
(אני משוכנע שאם מישהו שילם מראש עבור שנה, חודש או שבוע, יסכימו בעלי החברה לשלם לו את שוויו של הספר מכלל התשלום - 0.002% מכלל הסכום...)
בן סוכו כתב:מה אשם המחבר שאיננו דתי לאומי בעל כח ועצמה, אלא אברך ת''ח פשוט, שאין מי שיפעיל שרירים בשבילו.
בברכה המשולשת כתב:איני רוצה להיכנס לגופו של דיון, אבל פירוש פשוטו של מקרא (כמו בדעת מקרא) רווח מאוד אצל רבותינו הראשונים, משא"כ פשוטה של משנה, ואולי בשל כך ההבדל.
ואני אומר שכמו שהתורה שבכתב דפשיטא מילתא שיש בה רמזים וסודות הקבלה ואפ"ה אין מקרא יוצא מידי פשוטו לעולם כמו שהבאתי מאמר חז"ל לעיל. כ"ש ועל אחת כמה וכמה שחז"ל כשאמרו מה שאמרו וכוונו אל סודות ורמזים מ"מ כוונתם הראשונה שדבריהם כפשוטם יהיו על נכון ולא יהיה בהם נפתל ועקש ח"ו
אברימי כתב:בברכה המשולשת כתב:איני רוצה להיכנס לגופו של דיון, אבל פירוש פשוטו של מקרא (כמו בדעת מקרא) רווח מאוד אצל רבותינו הראשונים, משא"כ פשוטה של משנה, ואולי בשל כך ההבדל.
ודאי שאי"ז המקום לדון בדברים אבל מצאתי לאחרונה דברי בעל תוי"ט בדרושי חידושי הלבנה שלו דף לד https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx? ... 84&page=35ואני אומר שכמו שהתורה שבכתב דפשיטא מילתא שיש בה רמזים וסודות הקבלה ואפ"ה אין מקרא יוצא מידי פשוטו לעולם כמו שהבאתי מאמר חז"ל לעיל. כ"ש ועל אחת כמה וכמה שחז"ל כשאמרו מה שאמרו וכוונו אל סודות ורמזים מ"מ כוונתם הראשונה שדבריהם כפשוטם יהיו על נכון ולא יהיה בהם נפתל ועקש ח"ו
עי"ש בדבריו המכוונים כנגד דעת רבו המהר"ל. ואולי יש קשר גם לדעתו שאפשר לפרש משנה כנגד פירוש הגמרא (תוי"ט נזיר פ"ה משנה ה')
(בדעתו זו האריך הגר"מ ראטה בקונטרס שנדפס בספרו קול מבשר ולא נפניתי לעיין כעת אם הזכיר מדברי התוי"ט בדרוש הנ"ל).
אברימי כתב:בברכה המשולשת כתב:איני רוצה להיכנס לגופו של דיון, אבל פירוש פשוטו של מקרא (כמו בדעת מקרא) רווח מאוד אצל רבותינו הראשונים, משא"כ פשוטה של משנה, ואולי בשל כך ההבדל.
ודאי שאי"ז המקום לדון בדברים אבל מצאתי לאחרונה דברי בעל תוי"ט בדרושי חידושי הלבנה שלו דף לד https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx? ... 84&page=35ואני אומר שכמו שהתורה שבכתב דפשיטא מילתא שיש בה רמזים וסודות הקבלה ואפ"ה אין מקרא יוצא מידי פשוטו לעולם כמו שהבאתי מאמר חז"ל לעיל. כ"ש ועל אחת כמה וכמה שחז"ל כשאמרו מה שאמרו וכוונו אל סודות ורמזים מ"מ כוונתם הראשונה שדבריהם כפשוטם יהיו על נכון ולא יהיה בהם נפתל ועקש ח"ו
עי"ש בדבריו המכוונים כנגד דעת רבו המהר"ל. ואולי יש קשר גם לדעתו שאפשר לפרש משנה כנגד פירוש הגמרא (תוי"ט נזיר פ"ה משנה ה')
(בדעתו זו האריך הגר"מ ראטה בקונטרס שנדפס בספרו קול מבשר ולא נפניתי לעיין כעת אם הזכיר מדברי התוי"ט בדרוש הנ"ל).
אולם כאן מדברים בכלל על פירושים שהם ע"פ פשט ואין מקום לפשט החולק ובפרט בפלוגתא במציאות כראב"ע שאכן הי' בן ח"י ולומר הפוך הינו פלוגתא במציאות.
אוצר החכמה כתב:אולם כאן מדברים בכלל על פירושים שהם ע"פ פשט ואין מקום לפשט החולק ובפרט בפלוגתא במציאות כראב"ע שאכן הי' בן ח"י ולומר הפוך הינו פלוגתא במציאות.
כבר הבאתי באשכול אחר שדעת הירושלמי שם שהיה באמת כבן שבעים וכתב ביפ"מ שפליג על ש"ס דידן.
וז"ל הרמב"ם:
ואולם מה שאמר ר"א בן עזריה הרי אני כבן שבעים שנה ולא אמר בן שבעים שנה, כי לא היה בן שבעים אלא צעיר לימים היה, והיה מרבה לשנות וללמוד ולקרות יום ולילה עד אשר תשש כחו, ונזרקה בו שיבה וחזר כזקן בן שבעים שנה, והיה התחלת השיבה ברצונו כמו שנתבאר בגמרא,
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 208 אורחים