הבונה כתב:שמעתי שאלו שנהגו לפרוס מפה ולקדש, עשו זאת רק במוצאי פורים דפרזים שהוא עדיין ליל פורים דמוקפין, אבל לפלוש לשבת שאחרי פורים בכל מקום אין ענין.
אליהוא כתב:שמעתי פעם על הגמ' ריש ערבי פסחים הגם לכבוש את המלכה עמי בבית, שהיה בפורים שחל בע"ש שאז היו רגילים לעשות כן, ואמר לו מעניני דיומא.
עושה חדשות כתב:דובבת כאן.
אריה הכהן כתב:סדר הדברים
מתחילים את סעודת פורים קודם שעה תשיעית - שעות זמניות. (והטעם, מפני שלאחמ"כ אסור כבר לאכול סעודה מפני כבוד השבת, עי' שו"ע סי' רמט' סעי' ב' ומ"ב שם. ואפשר שבכה"ג של פורס מפה ומקדש מותר אפי' אחר שעה תשיעית, מפני שמצרפים סעודת פורים עם סעודת ליל שבת).
אצרן כתב:האם פורס מפה ומקדש הוא לכתחילה
להתחיל סעודת פורים שעה אחת קודם חשיכה לכתחילה, או הוא רק בדיעבד, אם נטל ידיו לסעודה אין צריך להפסיק סעודתו?
2) בברכת המזון (אחר חשיכה) אומרים על הניסים או רצה?
גימפעל כתב:
לבי במערב כתב:אך לא התפללו ערבית מקודם, ופשוט.
בברכה המשולשת כתב:גימפעל כתב:
האם יש אפשרות להעלות או לשלוח קישור לקונטרס "פריסת שלומים" המוזכר כאן
עצם זה שלא הזכיר התפלה תוך הסדר - מוכיח שלא התפללו מקודם; ואת"ל, עכ"פ סברא הוא - דודאי תרתי דסתרי לא עבדי.אהרן תאומים כתב:אינו מוכח מדברי המאירי
לבי במערב כתב:עצם זה שלא הזכיר התפלה תוך הסדר - מוכיח שלא התפללו מקודם; ואת"ל, עכ"פ סברא הוא - דודאי תרתי דסתרי לא עבדי.אהרן תאומים כתב:אינו מוכח מדברי המאירי
גימפעל כתב:בברכה המשולשת כתב:גימפעל כתב:
האם יש אפשרות להעלות או לשלוח קישור לקונטרס "פריסת שלומים" המוזכר כאן
כאן תיקייה בגוגל של המקורות: https://www.jumbomail.me/l/he/gallery/3 ... 3838673D3D
לבי במערב כתב:אך לא התפללו ערבית מקודם, ופשוט.
בברכה המשולשת כתב:זכורני שמרן הגר"ש דבליצקי שליט"א כתב שאין לנהוג כן אפילו בפורים דפריזים
גימפעל כתב:כאן תיקייה בגוגל של המקורות: https://www.jumbomail.me/l/he/gallery/3 ... 3838673D3D
אם אפשר להעלות שוב (פג תוקף).
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ראיתי בעלון סדיגורא ב"ב, שב5.15 עלה אחד החסידים והדליק נרות בברכה. היכן מצינו לברך על הדלקת נרות שבת בבהכ"נ?
הבאר ההיא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:ראיתי בעלון סדיגורא ב"ב, שב5.15 עלה אחד החסידים והדליק נרות בברכה. היכן מצינו לברך על הדלקת נרות שבת בבהכ"נ?
כנראה היו שאכלו שם סעודה.
אֲבָל כְּשֶׁאֵינוֹ אֵצֶל אִשְׁתּוֹ – אֵינוֹ נִפְטָר בְּבִרְכַּת אִשְׁתּוֹ כְּשֶׁיֵּשׁ לוֹ חֶדֶר מְיֻחָד שָׁם בְּמָקוֹם שֶׁמִּתְאָרֵחַ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים