רשמי רשותא כתב:בית שביעי כתב:סמל של קהל העברים, עם אריה אוחז מגן דוד
ולמעלה ממנו המסגד אל אקצה?
לכאורה זה החורבה ובית הכנסת של ניסן בק
רשמי רשותא כתב:בית שביעי כתב:סמל של קהל העברים, עם אריה אוחז מגן דוד
ולמעלה ממנו המסגד אל אקצה?
ישבב הסופר כתב:לכאורה זה החורבה ובית הכנסת של ניסן בק
שבטיישראל כתב:הבונה כתב: הסופר ר"ב לנדוי כתב פעם שהכולל מכר אותה ורכש תחתיה חלקת אדמה שכיום ממוקמת ליד ביכ"נ קרלין בי-ם, ועדיין לא נעשה בה כל שימוש. האם כיום היא כבר מיושבת?
השאלה כמובן לאיזה ביהכ"נ של קארלין הכוונה ?
הביהכ"נ הישנה של חסידי קארלין הוא ברח' חסידי קארלין בשכונת בית ישראל (כיום זה שייך לפינסק-קארלין), הביהכ"נ באבינועם ילין הוא הביהכ"נ החדשה
מתפעל כתב:האם אין אף תמונה מרבי עקיבא יוסף? הרי נפטר בתרפ"ב.
לייטנר כתב:שטויות. רחוב כפר עברי בשכונת נוה יעקב נקרא ע"ש הכינוי שהיה לכפר/מושבה נוה יעקב שנחרב ממש עם קום המדינה.ס''ק כתב:א. אין אומרים "לב העברי", אלא לב "העיברי". וכן כפר "עיברי". בראשי תיבות: עקיבא יוסף בן רבי יחיאל.
וכעת מתחרדי נוה יעקב המה ממשיכים דרכו.. [לפחות בכך שיגורו שם חרדים].
מחולת המחנים כתב:מתפעל כתב:האם אין אף תמונה מרבי עקיבא יוסף? הרי נפטר בתרפ"ב.
כפי הידוע אין אף תמונה ממנו, ופלא הוא.
מיללער כתב:זו תמונת אביו ר' יחיאל שלזינגר חותנו של רבי הילל מקאלאמייא זצ"ל
ארזי ביתר כתב:מיללער כתב:זו תמונת אביו ר' יחיאל שלזינגר חותנו של רבי הילל מקאלאמייא זצ"ל
חותנו או מחותנו של רבי הלל?
ציטרון כתב:בשנת תשס״ט הוציא לאור הרש״ש שפירא שו״ת רעי״ש או״ח ויו״ד ב״ח.
בהקדמה הוא מציין שיש עוד כתבים רבים עליהם הוא שוקד, בין היתר קונטרס זכרונות ארוך, שממנו הוא מצטט לא מעט.
האם יש מי שיודע מה קורה עם כתבים אלה, בעיקר המשך השו״ת ופנקס הזכרונות ? האם הוא עובד על זה ?
ציטרון כתב:מילר, סליחה שאני שואל, אבל אתה בטוח במאה אחוז ?
לפני שבוע הייתי בגירסא ובעוד חנויות ולא ראיתי זכר לזה.
אודה לך אם תפנה לחנות שבה ניתן לרכוש.
מתפעל כתב:האם אין אף תמונה מרבי עקיבא יוסף? הרי נפטר בתרפ"ב.
לעומקו של דבר כתב:ראיתי בספר אורח דוד שהיו נשמות "החולקים" באות לרעי"ש בחייו לבקש תיקון, והיה מגרשם בתקיפות. פחד.
וכן שיינער ויץ, שפעם ישב הרעי"ש במסיבה עם הזית רענן, ואמר הז"ר שאפשר לתת לחיים גם בלי פשיטת יד, לחיזוק שיטת הרעי"ש... (עמ' תקי"ג).
וכמובן שאין הקורא מבין מי חלק על רעי"ש ולמה, ומה שייך פשיטת יד לשיטת הרעי"ש...
ציטרון כתב:בשנת תשס״ט הוציא לאור הרש״ש שפירא שו״ת רעי״ש או״ח ויו״ד ב״ח.
בהקדמה הוא מציין שיש עוד כתבים רבים עליהם הוא שוקד, בין היתר קונטרס זכרונות ארוך, שממנו הוא מצטט לא מעט.
האם יש מי שיודע מה קורה עם כתבים אלה, בעיקר המשך השו״ת ופנקס הזכרונות ? האם הוא עובד על זה ?
שמר כתב:אגב שמו עקיבה בה"א ולא עקיבא באל"ף,
ועיין בהקדמת האור זרוע שכ' ששם הספר אור זרוע משום מעשה שהיה שהסתפק אם לכתוב בגט עקיבא באל"ף או בה"א וראה בחלמו את הפסוק "אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה" שהם ס"ת עקיבה.
מתפעל כתב:לפי הסיפור ששמעתי, ר' שמואל סלנטער היה נגד ואמר שלא רק שלא מקיים מצוה מי שהולך לשמוע, אלא שזו עבירה ללכת לשמוע שמסייע לעבור על דברי חכמים ואילו האמרי בינה אמר שיש בזה עניןץ לפי הנכתב לעיל שפולמוס זה היה בשנות התר"ס, הרי האמרי בינה נפטר כבר בתרל"ח ולא יתכן שהיה קשור לזה כמובן.
הבונה כתב:ידוע שיש מכתב מהייטב לב (ומעוד גדולי הונגריה) בו הוא תומך בפעולות ההתישבות של רעי"ש, והאדמו"ר מסאטמר זצוק"ל, כשהיה בארץ ביקש מנכדו של רעי"ש (שכחתי את שמו אולי ר' הלל שלזינגר) שהיה מחברי הבד"ץ, לראות את כתב יד זקנו הייטב לב. לאחר שעיין במכתב הפטיר, אכן לו רעי"ש היה עושה זאת היה זה על טהרת הקדש, אך כעת אי אפשר לסמוך על אף אחד (כך לפי זכרוני).
העיברי כתב:הבונה כתב:ידוע שיש מכתב מהייטב לב (ומעוד גדולי הונגריה) בו הוא תומך בפעולות ההתישבות של רעי"ש, והאדמו"ר מסאטמר זצוק"ל, כשהיה בארץ ביקש מנכדו של רעי"ש (שכחתי את שמו אולי ר' הלל שלזינגר) שהיה מחברי הבד"ץ, לראות את כתב יד זקנו הייטב לב. לאחר שעיין במכתב הפטיר, אכן לו רעי"ש היה עושה זאת היה זה על טהרת הקדש, אך כעת אי אפשר לסמוך על אף אחד (כך לפי זכרוני).
שמעתי גופא דעובדא היה שאחר שיצא לאור ספר ויואל משה [או על הגאולה] שבו הביא התגדות הייטב לב למרן הגרע"י זצוק"ל, והרב יחזקאל בעססער מראשי אגודת ישראל ד'אמעריקא [שהיה לו קשר ידידות עם אדמו"ר מסטמר, וגם הוא היה נכדו של מרן] כשביקר פעם להאדמו"ד מסטמר הודיע לו ממכתב הנ"ל שביד ש"ב רב הלל שלעיזנגר חותן הגר"מ האלבערשטאם מהעדה שבו חזר הייטב לב מלהתנגד נגד פעולות הקודש של מרן ואדרבה דמחזקו ותומכו, לכן שאל למה כתב האדמו"ר כ"כ נגדו בספרו, הישב לו שלא ידע מזה ואדרבה אם יראה לו המכתב יחזור ממה שכתב בספרו כ"כ בלשונות חזקות נגדו, וכך הוה אחר שראה הכת"י תיקן במהדורה שניה הלשונות כשדיבר אודות מרן ז"ל.
ומי שיש בידו להוכיח כן בין מהדורה ראשונה בויואל משה [או על הגאולה] לבין מהדורה השניה תבא עליו ברכה, ולהביא קשר כאן.
תודה למפרע.
חמרא טבא כתב:העיברי כתב:הבונה כתב:ידוע שיש מכתב מהייטב לב (ומעוד גדולי הונגריה) בו הוא תומך בפעולות ההתישבות של רעי"ש, והאדמו"ר מסאטמר זצוק"ל, כשהיה בארץ ביקש מנכדו של רעי"ש (שכחתי את שמו אולי ר' הלל שלזינגר) שהיה מחברי הבד"ץ, לראות את כתב יד זקנו הייטב לב. לאחר שעיין במכתב הפטיר, אכן לו רעי"ש היה עושה זאת היה זה על טהרת הקדש, אך כעת אי אפשר לסמוך על אף אחד (כך לפי זכרוני).
שמעתי גופא דעובדא היה שאחר שיצא לאור ספר ויואל משה [או על הגאולה] שבו הביא התגדות הייטב לב למרן הגרע"י זצוק"ל, והרב יחזקאל בעססער מראשי אגודת ישראל ד'אמעריקא [שהיה לו קשר ידידות עם אדמו"ר מסטמר, וגם הוא היה נכדו של מרן] כשביקר פעם להאדמו"ד מסטמר הודיע לו ממכתב הנ"ל שביד ש"ב רב הלל שלעיזנגר חותן הגר"מ האלבערשטאם מהעדה שבו חזר הייטב לב מלהתנגד נגד פעולות הקודש של מרן ואדרבה דמחזקו ותומכו, לכן שאל למה כתב האדמו"ר כ"כ נגדו בספרו, הישב לו שלא ידע מזה ואדרבה אם יראה לו המכתב יחזור ממה שכתב בספרו כ"כ בלשונות חזקות נגדו, וכך הוה אחר שראה הכת"י תיקן במהדורה שניה הלשונות כשדיבר אודות מרן ז"ל.
ומי שיש בידו להוכיח כן בין מהדורה ראשונה בויואל משה [או על הגאולה] לבין מהדורה השניה תבא עליו ברכה, ולהביא קשר כאן.
תודה למפרע.
האיך היה ר' חצקל בעסער נכד רבי עקיבא יוסף?
העיברי כתב:הבונה כתב:ידוע שיש מכתב מהייטב לב (ומעוד גדולי הונגריה) בו הוא תומך בפעולות ההתישבות של רעי"ש, והאדמו"ר מסאטמר זצוק"ל, כשהיה בארץ ביקש מנכדו של רעי"ש (שכחתי את שמו אולי ר' הלל שלזינגר) שהיה מחברי הבד"ץ, לראות את כתב יד זקנו הייטב לב. לאחר שעיין במכתב הפטיר, אכן לו רעי"ש היה עושה זאת היה זה על טהרת הקדש, אך כעת אי אפשר לסמוך על אף אחד (כך לפי זכרוני).
המעשה כ' ר' הלל בההקדמה לס' תורת יחיאל למרן זצ"ל עי"ש
שמעתי גופא דעובדא היה שאחר שיצא לאור ספר ויואל משה [או על הגאולה] שבו הביא התגדות הייטב לב למרן הגרע"י זצוק"ל, והרב יחזקאל בעססער מראשי אגודת ישראל ד'אמעריקא [שהיה לו קשר ידידות עם אדמו"ר מסטמר, וגם הוא היה נכדו של מרן] כשביקר פעם להאדמו"ד מסטמר הודיע לו ממכתב הנ"ל שביד ש"ב רב הלל שלעיזנגר חותן הגר"מ האלבערשטאם מהעדה שבו חזר הייטב לב מלהתנגד נגד פעולות הקודש של מרן ואדרבה דמחזקו ותומכו, לכן שאל למה כתב האדמו"ר כ"כ נגדו בספרו, הישב לו שלא ידע מזה ואדרבה אם יראה לו המכתב יחזור ממה שכתב בספרו כ"כ בלשונות חזקות נגדו, וכך הוה אחר שראה הכת"י תיקן במהדורה שניה הלשונות כשדיבר אודות מרן ז"ל.
ומי שיש בידו להוכיח כן בין מהדורה ראשונה בויואל משה [או על הגאולה] לבין מהדורה השניה תבא עליו ברכה, ולהביא קשר כאן.
תודה למפרע.
גל של אגוזים כתב: המהדורה השניה
גל של אגוזים כתב:שמרו משפט
ווידער כתב:לפנינו צנזורה של הויואל משה לדברי הרעי"ש, צנזורה שעלולה להטעות את הקורא:
הרעי"ש כותב שהייטב לב התנגד לעלייתו ארצה בגלל שזקוקים לעזרתו בחו"ל בביצור חומות הדת, "מה עושה לנו יאמין לי כי גם אני אוכל לומר תירץ על קושית התוס' ולומר אגדה, אך אם בא דבר הנוגע לשער בת רבים אין לנו יד ופה כמוהו, מה עושה לנו מה חסר לו..."
ואילו בספר ויואל משה, שם מצוטט כל הסיפור עם הייט"ל מילה מילה, הושמט הקטע הנ"ל! כתוב רק "ואמר לי וכו' מה עושה לנו מה חסר לו..." כשהקורא מקבל תמונת מצב כביכול הייט"ל התנגד לעליית הרעי"ש מסיבות אידיאלוגיות של התנגדות לא"י ח"ו.
ווידער כתב:לפנינו צנזורה של הויואל משה לדברי הרעי"ש, צנזורה שעלולה להטעות את הקורא:
הרעי"ש כותב שהייטב לב התנגד לעלייתו ארצה בגלל שזקוקים לעזרתו בחו"ל בביצור חומות הדת, "מה עושה לנו יאמין לי כי גם אני אוכל לומר תירץ על קושית התוס' ולומר אגדה, אך אם בא דבר הנוגע לשער בת רבים אין לנו יד ופה כמוהו, מה עושה לנו מה חסר לו..."
ואילו בספר ויואל משה, שם מצוטט כל הסיפור עם הייט"ל מילה מילה, הושמט הקטע הנ"ל! כתוב רק "ואמר לי וכו' מה עושה לנו מה חסר לו..." כשהקורא מקבל תמונת מצב כביכול הייט"ל התנגד לעליית הרעי"ש מסיבות אידיאלוגיות של התנגדות לא"י ח"ו.
גל של אגוזים כתב:אתה סתם מקשקש. תסתכל מה שהויואל משה כותב להדיא בד"ה הנה, שאע"פ שהסיבה שאמר לו הייטב לב הוא מפני שצריכין לו במדינתו מ"מ נראה שלא היה נכנס כ"כ בעובי הקורה וכו', וכהשערת הרב אראל. כדאי תמיד להסתכל ולעיין לפני ששבאים עם קונספירציות.
גל של אגוזים כתב:כנים דבריך, אכן עדיין מבואר להדיא שכותב הויוא"מ מתוך השערה [כמ"ש 'ונראה'] מה שנכנס הייט"ל כ"כ 'בעובי הקורה' [כלומר אע"פ שאמר לו סיבה אחרת. איני רואה בכך משום 'צנזור'.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 426 אורחים