שנים אוחזים בטלית כו'..
ב"מ ב: אי תנא מציאה ה"א מציאה הוא דרמו רבנן שבועה עליה משום דמורי ואמר כו'..
ובב"ב קסה: רוב בגזל מיעוט בעריות והכל באבק לשון הרע..
רוב בגזל היינו שהרוב מורים בזה היתר..
כמ"ש במפרשים..
אם כן יש לחקור האם אותו אחד שמורה היתרה באמת ובתמים..
(אבל לא בנקיון כפים כמ"ש ברש"י בבראשית כ,ו ע"ש)
הוא יענש על כך או לא..
אם נאמר שכן, הוא יוכל לטעון שהרי רוב שומרי התורה והמצוות הוא כזה..
ועוד שכך חז"ל אמרו..
ולא משמע מחז"ל שהם רצו להגיד..
שהרוב יענשו..
אלא יותר משמע מחז"ל שהם רצו להגיד..
שאין מה לעשות הרוב הם כאלה..
ואם כן מה רוצים משמים מאחד שמורה היתרא באמת ובתמים..
אם נאמר שהוא לא יענש על כך..
לכאו' זה מחליש מערך למוד התורה הקדושה..
והרי ברור שחז"ל לא יחלישו אותנו בזה..
אשמח לקבל תשובה ברורה..