שליטא כתב:ומי שלומד במחשב הוא לא מקבל את השפע בצמצום..כמו אותו אחד שלומד מספר..
חכם באשי כתב:סענדער,
תגדיר לי בדיוק מהי הרגשת ה'שטייגען', כדי שאוכל לבחון אם קיימת הרגשה זו גם בכתיבת חידושי תורה על המחשב.
חיים כתב:חכם באשי כתב:סענדער,
תגדיר לי בדיוק מהי הרגשת ה'שטייגען', כדי שאוכל לבחון אם קיימת הרגשה זו גם בכתיבת חידושי תורה על המחשב.
אולי כדאי לעיין בספר "שטייגען". מצוי באוצר?
יאיר כתב:באמת יש כזה ספר? (אין באוצר)
שליטא כתב:יש לרצות באמת..
ויש דרך אמת..
ולגדול ממחשב זו לא דרך אמת..
לעיין פה ושם ניחה..
אבל לגדול באמת - לא היה וגם לא יהיה..
חכם באשי כתב:סענדער,
תגדיר לי בדיוק מהי הרגשת ה'שטייגען', כדי שאוכל לבחון אם קיימת הרגשה זו גם בכתיבת חידושי תורה על המחשב.
שליטא כתב:תדע שלא ראינו גדול הדור אחד..
שיצא גדול מללמוד מול מחשב ודו"ק..
סענדער כתב:אנו עובדים עבודה 'תורנית' על המחשב לומדים מי בעיון ומי בבקיאות, מקלידים דברי תורה.
האם מישהו מרגיש טעם של שטייגען אמיתי במחשב?
אישית, אני מרגיש טעם בלימוד הרבה יותר מול ספר, גם בלימוד שהוא בפחות 'עמקות', מאשר בעבודתי על המחשב.
מה אתם?
אם יש מאן דהוא שהצליח להרגיש 'שטייגען' על המחשב, אנא יואיל לשתפנו איך הגיע לכך, אנא.
והנה יש עוד דבר גדול להתחבר את עצמו, והוא יותר גבוה משכל רבו, והוא הלומד מתוך הספר, כי אותיות מחכימות. כי הרואה באיזה דבר הוא מתחבר את עצמו בדבר הרואה אותו, והמביט באותיות הוא מחבר את עצמו באותיות התורה הקדושה, ואותיות התורה ממקום גבוה קא נחתי.
נויירא כתב:כבר כתב ערוה"ש [יו"ד רע"א ל"ח] ומ"מ אין כדאי לכתוב בנוצת ברזל חדא דנוקב ועוד דהתורה מארכת ימים והברזל מקצר ואף בחידושי תורה נכון לבלי לכתוב בקנה ברזל מטעם זה, כהיום שאין עט שאיננו ממתכת [לכה"פ בקצהו] הרי שמהודר יותר לכתוב במחשב.
וכמה מראי מקומות: כאן הר' שטיינמן מאשר מחשב בבית מדרש, ומאידך כאן מובא ששלל, ואם כבר גם זה קשור, שלא תחשבו שאני בקיא כ"כ במטמוני החדרים, אלא ששאלתי מישהו שהראה לי כל זאת.
אברך כתב:ניתן לעורר כאן איזה נידון קצת שונה, שאדם מרגיש שהוא "מכור" למחשב, גם אם זה ללימוד תורתינו הקדושה, אבל לפעמים מתרגלים כל כך לאפשרויות הרבות שבמחשב, ולאוצר הענק שבמחשב, שמאד קשה ללמוד בבית מדרש עם גמרא [- - -]
האם יש בזה חסרון להיות מכור למחשב? לא בטוח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 408 אורחים