טפח כתב:סברא למה לי קרא. האם כשמדליק רק חלק מן הנרות במוסיף והולך, מתקיים הדין של מהדרין?
חבר כתב:האם כשרק חלק מבני ביתו מדליקים בנפרד, מתקיים הדין של המהדרין מן המהדרין?
מקורות בבקשה.
ואם לא, נמצא שלמנהגנו שאין הבנות הפנויות מדליקות, מאיזה טעם שיהיה, אין אנו מקיים הידור זה כלל.
מר בר רב אשי כתב:ידוע דברי החתם סופר (עהש"ס - כעת ראיתיו בספר הנפלא החדש 'אוצר דרשות וליקוטים חת"ס' על חנוכה במדור הליקוטים) שמתחילת התקנה כשתיקנו נר איש וביתו על פתח ביתו מבחוץ אז לא נמצא שום אשה מהמהדרין, כי אין כבודה לצאת בחוץ ברשות הרבים להדליק בין אנשים.
חבר כתב:האם כשרק חלק מבני ביתו מדליקים בנפרד, מתקיים הדין של המהדרין מן המהדרין?
מקורות בבקשה.
ואם לא, נמצא שלמנהגנו שאין הבנות הפנויות מדליקות, מאיזה טעם שיהיה, אין אנו מקיים הידור זה כלל.
חבר כתב:האם כשרק חלק מבני ביתו מדליקים בנפרד, מתקיים הדין של המהדרין מן המהדרין?
ואם לא, נמצא שלמנהגנו שאין הבנות הפנויות מדליקות, מאיזה טעם שיהיה, אין אנו מקיים הידור זה כלל.
כן מסתבר כתב:ליתר דיוק:
את ה’מהדרין’ השני אנו מקיימים בצורה מלאה, ואילו את ה’מהדרין’ הראשון בצורה חלקית בלבד.
סימנא כתב:ולשיטת הרמב"ם שאי אפשר לקיים את השני בלי הראשון, אין אנו מקיימים גם את השני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים