ראשית מנא לך הא. שנית לשיטתך מי תיקן זאת?ידידיה כתב:כך היתה התקנה
חצקל כתב:מאיפה הקישקוש של "אין מדליקין עד שיאותו לאורו" בנר חנוכה?
ואם הדליקו ביום אין נאותין ממנו ואין מברכין עליו שכך אמרו אין מברכין על הנר עד שיאותו לאורו
אם כבודו יוכל לתת מראה מקום מדויק אודה לו מאוד,חיס כתב:ראה בספר של הגאון ר' צבי פסח פארנק זצ"ל על חנוכה שמיישב קושיה עצומה זו בטוב טעם
חיים כתב:לפני שנים רבות ראיתי מאמר המנסה לטעון שמצות הדלקת נר חנוכה היא מיסודה מצות הדלקת הנר שיש בכל שבת ויו"ט, אלא שבחנוכה תיקנו להדליק בחוץ לפרסום הנס.
כותב המאמר תירץ בכך כמה וכמה קושיות, ונראה שגם השאלה הנידונה באשכול זה יכולה להיתרץ ביסוד זה.
כך או כך, מישהו ראה פעם חידוש על דרך זה?
ארזא דבי רב כתב:אם כבודו יוכל לתת מראה מקום מדויק אודה לו מאוד,חיס כתב:ראה בספר של הגאון ר' צבי פסח פארנק זצ"ל על חנוכה שמיישב קושיה עצומה זו בטוב טעם
בן החבורה כתב:עי' בספר משנה שלמה [להרה"ג רבי שלמה גראס שליט"א דומ"ץ בעלזא בארה"ב] סימן יד בירור יפה בענין זה. אולי יטרח מי מהחברים שיש לו גישה ל'אוצר' להעלותו לכאן.
בן החבורה כתב:עי' בספר משנה שלמה [להרה"ג רבי שלמה גראס שליט"א דומ"ץ בעלזא בארה"ב] סימן יד בירור יפה בענין זה. אולי יטרח מי מהחברים שיש לו גישה ל'אוצר' להעלותו לכאן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים