שמואל ברמה כתב:(נ.ב.ב. באשי, המעלית שלנו מקולקלת, האם זה מראה שחס ושלום אני "מכור למחשב"?)
אני אישית ניסיתי כמה פעמים לחזור למחברות אבל אחרי שמתרגלים זה לא מציאותי, הלוואי והיו ממציאים מחברת אלקטרונית, שאין שם כלום שום כלום רק מכונת כתיבה אלקטרונית.
אוצר החכמה כתב:אני אישית ניסיתי כמה פעמים לחזור למחברות אבל אחרי שמתרגלים זה לא מציאותי, הלוואי והיו ממציאים מחברת אלקטרונית, שאין שם כלום שום כלום רק מכונת כתיבה אלקטרונית.
אני מקווה שהספר האלקטרוני של אוצר החכמה יספק את צרכים אלה ודומיהם שהוזכרו בנושא הזה, או לפחות את רובם.
מאן דהו כתב:אוצר החכמה כתב:אני אישית ניסיתי כמה פעמים לחזור למחברות אבל אחרי שמתרגלים זה לא מציאותי, הלוואי והיו ממציאים מחברת אלקטרונית, שאין שם כלום שום כלום רק מכונת כתיבה אלקטרונית.
אני מקווה שהספר האלקטרוני של אוצר החכמה יספק את צרכים אלה ודומיהם שהוזכרו בנושא הזה, או לפחות את רובם.
אתה מתכוין ברצינות? יש כזה דבר ספר אלקטרוני שאפשר רק לכתוב בו וזהו? או שאני סתם תמים?
תוכן כתב:זה שעושה שטייגען במחשב הוא אותו אחד שמתפלל באייפון.
ישיבע בוחער כתב:תוכן כתב:זה שעושה שטייגען במחשב הוא אותו אחד שמתפלל באייפון.
מה הקשר!?
אדם שמתפלל באייפון רצונו להשתמש במכשיר הטמא בכדי להתפלל ומי שעושה שטייגען במחשב הוא רוצה להגדיל תורה ולהאדירה
שליטא כתב:ישיבע בוחער כתב:תוכן כתב:זה שעושה שטייגען במחשב הוא אותו אחד שמתפלל באייפון.
מה הקשר!?
אדם שמתפלל באייפון רצונו להשתמש במכשיר הטמא בכדי להתפלל ומי שעושה שטייגען במחשב הוא רוצה להגדיל תורה ולהאדירה
משמע מדבריך שאתה לא עושה שטייגען במחשב ( לזכותך יאמר) וכמו כן אינך מתפלל באייפון
על כל פנים תוכן דיבר על אותם אלה שנוהגים כך
ישיבע בוחער כתב:תוכן כתב:זה שעושה שטייגען במחשב הוא אותו אחד שמתפלל באייפון.
מה הקשר!?
אדם שמתפלל באייפון רצונו להשתמש במכשיר הטמא בכדי להתפלל ומי שעושה שטייגען במחשב הוא רוצה להגדיל תורה ולהאדירה
רחמים כתב:רבותי!
על מה הויכוח?
מי שעושה שטיגען במחשב - שיערב לו,
ומי שרוצה ללמוד מתוך ספרים - שיערב לו.
כלומר זה דבר אישי שכל אחד צריך להחליט לעצמו ומה תועלת שכל אחד יאמר לחברו לעשות כמותו?!
וכבר למדנו אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים.
איש טלז כתב:מתוך שיחת הגרח"י קפלן שליט"א
כתב הלקט יושר (בהל' ת"ת) בשם רבו בעל התרומת-הדשן , 'וזכרוני שאמר, אותם הבחורים העשירים המפונקים שעשו להם שולחנות, כשיושבין במקומן הופכין השולחן לאי זה צד שירצו, ועליו הרבה ספרים. לא טוב הם עושים, כשמבקש אחר הספר ובא לו בטורח גדול, זכור באותו מעשה מה שרוצה ללמוד'. ואי"ז משום שבעי' שיטרחו טירחה בעלמא, אלא שעיקר לימודם בצורה שהתורה זמינה אצלם, ואינם זקוקים לעקור עצמם ממקומם, בכדי לידע את התורה, ואין להם את ההכרה שחסר להם תורה. שהלימוד צריך להיות במהלך של 'בחוקתי תלכו' (שתהיו עמלים בתורה, רש"י) - שהאדם עוקר גופו והולך לקראת התורה, ולא מתוך מחשבה שהתורה זמינה אצלו, ואינו צריך ליגיעת התורה. ואי"צ לומר שלא תצא תורה דרך לימוד ע"י לחיצת כפתור.
תוכן כתב:זה שעושה שטייגען במחשב הוא אותו אחד שמתפלל באייפון.
איש יהודי1 כתב:עד שדנים על השטייגען במחשב, מה הצד שמותר כיום לכתוב בספר, הלא כל מה שהותר הוא משום עת לעשות, אך כיון שניתן כיום לחזור לזה שלא כותבים דברי תורה (כתיבה במחשב לכאו' אינה כתיבה), מהית"י שיהיה מותר לחקוק עלי ספר (אולי מדין מתוך שהותרה כתיבה לשבת הותרה ליום חול?, ויש לעיין)
פרי יהושע כתב:איש יהודי1 כתב:עד שדנים על השטייגען במחשב, מה הצד שמותר כיום לכתוב בספר, הלא כל מה שהותר הוא משום עת לעשות, אך כיון שניתן כיום לחזור לזה שלא כותבים דברי תורה (כתיבה במחשב לכאו' אינה כתיבה), מהית"י שיהיה מותר לחקוק עלי ספר (אולי מדין מתוך שהותרה כתיבה לשבת הותרה ליום חול?, ויש לעיין)
במחשב האיסור גדול יותר אם זה מצד הכתוב בהושע "אכתוב לך רובי תורתי כמו זר נחשבו" שאפשר לתרגם לאומה"ע, וכעת תוך רגע אפשר לתרגם הכל ואפשר ללמוד הכל ואין לך זרות כמו זה, ואם נדבר מטעם דע"י כתיבה הוי מבחינת "למען יעמדו ימים רבים" ותושבע"פ צריכה להיות בלב של האדם ולא ללמוד מתוך הספרים, הנה כיום עם "אוצר החכמה" רוב הלומדים כאן כל הזמן רק מצטטים ולא חושבים לבד, אם כן לכל הדעות האיסור גדול לאין ערוך, ועדין עדין אני אומר עת לעשות וגו', ואף זו שפת הדור.
איש יהודי1 כתב:פרי יהושע כתב:איש יהודי1 כתב:עד שדנים על השטייגען במחשב, מה הצד שמותר כיום לכתוב בספר, הלא כל מה שהותר הוא משום עת לעשות, אך כיון שניתן כיום לחזור לזה שלא כותבים דברי תורה (כתיבה במחשב לכאו' אינה כתיבה), מהית"י שיהיה מותר לחקוק עלי ספר (אולי מדין מתוך שהותרה כתיבה לשבת הותרה ליום חול?, ויש לעיין)
במחשב האיסור גדול יותר אם זה מצד הכתוב בהושע "אכתוב לך רובי תורתי כמו זר נחשבו" שאפשר לתרגם לאומה"ע, וכעת תוך רגע אפשר לתרגם הכל ואפשר ללמוד הכל ואין לך זרות כמו זה, ואם נדבר מטעם דע"י כתיבה הוי מבחינת "למען יעמדו ימים רבים" ותושבע"פ צריכה להיות בלב של האדם ולא ללמוד מתוך הספרים, הנה כיום עם "אוצר החכמה" רוב הלומדים כאן כל הזמן רק מצטטים ולא חושבים לבד, אם כן לכל הדעות האיסור גדול לאין ערוך, ועדין עדין אני אומר עת לעשות וגו', ואף זו שפת הדור.
ממתי אזלינן בתר טעמא דקרא? ולגבי התרגום, זה שייך בכל מקרה בין אלמד מזה ובין שלא, ומ"מ עלי חוזר הדין לא לכתוב. (ואני לעצמי חשבתי שהביאור הוא או מצד מה שכתבו שלא עושים שטייגען במחשב, או כיון שעלולים להגיע מזה לקלקולים רבים, אך אי משום הא, היו צריכים לדאוג שלכולם יהיו מחשבים חסומים לגמרי משאר. מרעין בישין, ולפחות כל אחד לדאוג לעצמו) .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים