סורגים כתב:
המ"ב מדבר בזמנינו שאנו מדליקים בחוץ, ועל זה קאמר שלא שייך לנהוג כפי הרמ"א, גם 'מהדרין' נר לכל אחד ואחד, וגם 'מהדרין מן המהדרין' שמוסיף והולך כמניין ימי החג, והוסיף המ"ב בשער הציון שאף על פי כן, כלומר, גם כשאנו מדליקים בחוץ, ניתן לקיים את דברי הרמ"א בלילה הראשון, שאז לדעת הא"ר אין צריך לדעת איזה יום היום.
(
סורגים כתב:זה ברור שהיסוד עליה בנה הדרכי משה ה"ה הרמ"א את דבריו שניתן להדליק כמהדרין נר לכל אחד ואחד וגם כמהדרין מן המהדרין כימי החג הוא מפני שסבר שבפנים אין צריך היכר, ורק אם ניתן ואפשר להיזהר לעשות היכר עדיף. ועל סמך זה כתב הרמ"א מה שכתב.
השאלה היא על סמך מה חולק המ"ב על הרמ"א שהרי כפי שהוא עצמו כתב שהרמ"א אינו נגד התוס' וגם התוס' מודים בזה כשיש היכר. או כשאין צריך היכר.
מדברי השערי ציון כפי שהביא הרב אוצה"ח מבואר שחולק על להדיא על הרמ"א מבלי לפרש למה ומדוע. ודבר זה צריך ביאור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים