גילוי כתב:סתירה כ"כ קיצונית
רבי חוניי בשם ר' מאיר, מפני מה נתעקרו אמהות? כדי שיהנו בעליהן בנויין - שבזמן שהאשה מקבלת הריון היא מתכערת ומתועבת. תדע לך שהוא כן, שכל השנים שהיתה שרה אמנו עקרה היתה יושבת בתוך ביתה ככלה בתוך חופתה, כיון שעיברה נשתנה זיוה
ומאידך גיסא הנה נא ידעתי וכו'...
יאיר כתב:אלולי דמסתפינא הו"א דהכוונה שיהיה להם קל יותר בעבודת ה' בקדושה (וזו ההנאה עליה מדובר) אבל לא בטוח כלל שהדבר ניתן להיאמר.
כדי שיהנו בעליהן בנויין. שלהיותם פרושים מתענוגי העולם צריך יופי טפי בנשותיהם כדי שיתעורר לבם לדבר מצוה.
אורח לרגע. כתב:יאיר כתב:אלולי דמסתפינא הו"א דהכוונה שיהיה להם קל יותר בעבודת ה' בקדושה (וזו ההנאה עליה מדובר) אבל לא בטוח כלל שהדבר ניתן להיאמר.
על זה הדרך אבל באופן אחר מפרש ה"עץ יוסף" במדרש שיר השירים בשם ה"יפה תואר" וז"ל:כדי שיהנו בעליהן בנויין. שלהיותם פרושים מתענוגי העולם צריך יופי טפי בנשותיהם כדי שיתעורר לבם לדבר מצוה.
יאיר כתב:ובהזדמנות זו אשאל על מימרת חז"ל שאברהם התייעץ עם אשכול ענר וממרא האם למול וממרא יעצו שימול ולכן נתגלה ה' בחלקו - "וירא אליו ה' באלוני ממרא".
אברהם אבינו גדול הצדיקים אבי האומה שעמד בנסיון העקידה וכי שייך שהתייעץ ו'הסתפק' בציווי ה'?!
יאיר כתב:ובהזדמנות זו אשאל על מימרת חז"ל שאברהם התייעץ עם אשכול ענר וממרא האם למול וממרא יעצו שימול ולכן נתגלה ה' בחלקו - "וירא אליו ה' באלוני ממרא".
אברהם אבינו גדול הצדיקים אבי האומה שעמד בנסיון העקידה וכי שייך שהתייעץ ו'הסתפק' בציווי ה'?!
יאיר כתב:יישר כח עצום!!
בלינק הראשון יש ביאורים נוספים? (חסום לי כרגע. אשמח אם תוכל להביאם).
יאיר כתב:ובהזדמנות זו אשאל על מימרת חז"ל שאברהם התייעץ עם אשכול ענר וממרא האם למול וממרא יעצו שימול ולכן נתגלה ה' בחלקו - "וירא אליו ה' באלוני ממרא".
אברהם אבינו גדול הצדיקים אבי האומה שעמד בנסיון העקידה וכי שייך שהתייעץ ו'הסתפק' בציווי ה'?!
יאיר כתב:ישר כח!
קק"ל וכי האבות היו צריכים מניעים שיניעו אותם לדבר מצוה?!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 223 אורחים