פרי יצחק כתב:2. סוף סי' ט"ו עמ' כ"ד ע"ב ד"ה ונראה לה"ר - הביא כמ"פ בשם 'ספר נייר' בטעם הדבר דאגוז של ערלה מותר - בס' הנייר לא' מהראשונים אינו מופיע.
איך הוא יכול להיות בספר ניר שנדפס בימינו? עיין בספר ניר על הירושלמי לר"מ מארים ותמצא.
3. סי' כ"ב עמ' ל"ב ע"ב ד"ה ע"ד - הביא בשם 'הגאון בעל ג"מ בהל' שחיטה' – לא ידעתי מיהו הגאון הנזכר.
בדקת בגליון מהרש"א שם?
6. סי' כ"ט עמ' נ"א ע"ב ד"ה כתר"ה - הביא בשם שו"ת קהלת יעקב סי' ב' להקשות ע"ד הרמ"א דס"ל דמלו תוך ח' וביום יצא – לא מצאתי שו"ת הנ"ל [זה אינו לאלגזי]
בקהלת יעקב לבעל המשכנות יעקב עיינת? כמדומה שאכן מדבר על זה שם.
8. סי' נ"ב עמ' פ"ח ע"ב ד"ה והנה הב"י - הביא קו' ספר 'דובר מישרים לחכם ספרדי בשם מהר"י הלוי' שהק' במקור ד' הרמב"ם דאף זקן ואינו לפ"כ מחזיר לפנים משוה"ד - לא אדע מהו.
3. סי' י"ג עמ' כ' ע"ב בראש העמוד - לענין אם בי"ד מצווין להפריש במקום שההפרה מדרבנן ל"מ לבטל את הנדר מדאו', הביא "וכיו"ב עי' בישוע"י סי' שכ"ט" – לא מצאתי שם זכר לדברים אלו.
ראה בקובץ המצורף כאן. כנראה לזה כוונתו.פרי יצחק כתב:1. סי' כ"ו עמ' ל"ח ע"ב ד"ה אך בל"ז - בד"ה שלפניו הביא קו' השאג"א ע"ד רש"י במגילה ד"ג ודחה דבריו, ובסוף דבריו כ' דלעיקר הקושיא ע"ד רש"י יעוי' בפי' הרא"ם על הסמ"ג - ולא מצאתי שם מאום.
נראה שכוונתו לתוס' ברכות כז. ד"ה דרב צלי עיי"ש.פרי יצחק כתב:2. שם עמ' י"ז ע"א ד"ה אולם - הביא ד' הבה"ג דהד"נ הוא קבל"ש וכל מי שמתפלל בע"ש בע"כ מתחילה מדליק את הנר "וכמ"ש התוס'" – לא ידעתי לאיזה תוס' כוונתו.
פרי יצחק כתב:2. שם עמ' מ' ע"א ד"ה אך הנה - הביא בשם ספר מ"ש - לא ידעתי מיהו.
6. סי' ל"ב עמ' ל"ט ע"א ד"ה ע"ד שאלתו - הביא דנפס' בעת הכתיבה פסול מדאורייתא "כדמשמע בהגמ"י בפ"ב מהל' תפילין" - לא מצאתי בהגמ"י רמז לזה.
ספרים וועלט כתב:האם כבר י"ל פרי יצחק במהדורה חדשה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים