יאיר כתב:לפי מה ששמעתי היווצרות תאומים זהים או לא זהים תלוי אם נתעברו באותה ביצית או בשתיים.
מורה צדק כתב:יאיר כתב:לפי מה ששמעתי היווצרות תאומים זהים או לא זהים תלוי אם נתעברו באותה ביצית או בשתיים.
נכון כמו שנתבאר לעיל.
לייטנר כתב:אמנם לידת רביעיות באופן טבעי זה דבר נדיר, אך לא ביותר. הסיבה שבד"כ איננו יודעים על כך, היא כי הרופאים ממליצים בשלב מאוד מוקדם לדלל עוברים או שאחד העוברים נופל בצורה טבעית בשלב כה מוקדם עד כי ייתכן שהחיה כלל לא תדע על כך.
ברזילי כתב:לייטנר כתב:אמנם לידת רביעיות באופן טבעי זה דבר נדיר, אך לא ביותר. הסיבה שבד"כ איננו יודעים על כך, היא כי הרופאים ממליצים בשלב מאוד מוקדם לדלל עוברים או שאחד העוברים נופל בצורה טבעית בשלב כה מוקדם עד כי ייתכן שהחיה כלל לא תדע על כך.
השכיחות המוערכת לרביעיה (בהריון ספונטני) היא 1:700,000 לידות לערך.
יודל'ה כתב:הרעק"א בגליון הש"ס סוף ברכות הביא מהצידה לדרך בפ' שמות בענין ששה בכרס אחד שיש ג' חדרים בצד ימין של הרחם לזכרים וג' בשמאל לנקבות ואם מתעברת בהכל יש ששה בכרס אחד, הרי מפורש יוצא שלא שייך רביעיה זכרים או נקבות אלא מקסימום ג' זכרים וג' נקבות, יש למישהו להוסיף בנידון או ציון מ"מ הדנים בענין זה?
חכם באשי כתב:נו, נשתנו הטבעיים...
אבל האמת, ורק שלא יכעסו עלי כאן, הדעה שהביא הגרע"א (המובאת בראשונים רבים), מקורה בספרות הרפואה היוונית הקדומה (כדומני, זה של היפורקטס וחוגו), ולהם היו הרבה הרבה השערות מצוצות מן האצבע. ואחת מהן היא זו.
התרבות היוונית (להוציא את רופאי אלכסנדריה) אסרה על ניתוחי מתים, ובגלל זה כל מדע האנטומיה נבנה על השערות ועל ניתוחי בעלי חיים. והתוצאות בהתאם...
(על הרפואה הקדומה ועל מדע האנטומיה בתקופתם כתב מ' בר אילן מאמר יפה)
חכם באשי כתב:נו, נשתנו הטבעיים...
אבל האמת, ורק שלא יכעסו עלי כאן, הדעה שהביא הגרע"א (המובאת בראשונים רבים), מקורה בספרות הרפואה היוונית הקדומה (כדומני, זה של היפורקטס וחוגו), ולהם היו הרבה הרבה השערות מצוצות מן האצבע. ואחת מהן היא זו.
התרבות היוונית (להוציא את רופאי אלכסנדריה) אסרה על ניתוחי מתים, ובגלל זה כל מדע האנטומיה נבנה על השערות ועל ניתוחי בעלי חיים. והתוצאות בהתאם...
(על הרפואה הקדומה ועל מדע האנטומיה בתקופתם כתב מ' בר אילן מאמר יפה)
מורה צדק כתב:יודל'ה כתב:הרעק"א בגליון הש"ס סוף ברכות הביא מהצידה לדרך בפ' שמות בענין ששה בכרס אחד שיש ג' חדרים בצד ימין של הרחם לזכרים וג' בשמאל לנקבות ואם מתעברת בהכל יש ששה בכרס אחד, הרי מפורש יוצא שלא שייך רביעיה זכרים או נקבות אלא מקסימום ג' זכרים וג' נקבות, יש למישהו להוסיף בנידון או ציון מ"מ הדנים בענין זה?
בדקתי זאת עם מומחים, ודעת הרופאים כיום שאין מציאות כזאת, ומוצאים שזכרים ונקבות יוצאים משני הצדדים.
איסתרא בלגינא כתב:מורה צדק כתב:יודל'ה כתב:הרעק"א בגליון הש"ס סוף ברכות הביא מהצידה לדרך בפ' שמות בענין ששה בכרס אחד שיש ג' חדרים בצד ימין של הרחם לזכרים וג' בשמאל לנקבות ואם מתעברת בהכל יש ששה בכרס אחד, הרי מפורש יוצא שלא שייך רביעיה זכרים או נקבות אלא מקסימום ג' זכרים וג' נקבות, יש למישהו להוסיף בנידון או ציון מ"מ הדנים בענין זה?
בדקתי זאת עם מומחים, ודעת הרופאים כיום שאין מציאות כזאת, ומוצאים שזכרים ונקבות יוצאים משני הצדדים.
הדבר פשוט וידוע שאין ענין זכרות ונקבות תלוי כלל בביצית אלא בזרע.
מורה צדק כתב:]
זה לא כ"כ פשוט.
אוצר החכמה כתב:מעניין באמת מה אומר המחקר בן תקופתינו, האם יש הבדל בהתפלגות בין זכרים לנקבות בהתאם לגיל האשה.
בכל מקרה יש יופי להביא מקור כל דבר מתורתינו בבחינת כל טוב לא יחסר בה. וכו'.
אוצר החכמה כתב:ואין ספק שהידע היום עולה לאין ערוך על הידע אז
אוצר החכמה כתב:מעניין באמת מה אומר המחקר בן תקופתינו, האם יש הבדל בהתפלגות בין זכרים לנקבות בהתאם לגיל האשה.
אוצר החכמה כתב:א. ברור שעניין החדרים הזה לא מתאים לידוע לנו היום.
ב. התעברות מרובת עוברים יכולה להיות מכמה ביציות או מתחלקות של חלק מהביציות כמו שהוזכר, בכל מקרה מין העובר נקבע כבר בזמן ההפרייה שזה קודם להשתרשות ברחם בכל מקרה.
רחמים כתב: מין העובר יכול להשתנות אחר ההפריה עיין בקובץ המצורף
אוצר החכמה כתב:אבל אע"פ שיש לו XX התכונה ההופכת אותו לזכר קיימת כבר באחד מן הגנים של ה X .
ברזילי כתב:אוצר החכמה כתב:מעניין באמת מה אומר המחקר בן תקופתינו, האם יש הבדל בהתפלגות בין זכרים לנקבות בהתאם לגיל האשה.
מאות מאמרים עוסקים בגורמים העשויים להשפיע על יחס זכרים\נקבות בלידה.
בדיקה מהירה של הספרות מלמדת כי (לכה"פ במדינות מערביות) הנתונים לא מראים השפעה לגיל האם, אך יש השפעה לגיל האב. עד כמה שאני מבין זה מבוסס על סטטיסטיקה, לא על הבנת המנגנון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 312 אורחים