נהנתי לעבור על הלוח החדש והיעיל, ואצרף בזה כמה הערות שעלו בעיוני:
א. עמ' 9. קבלת שבת בציבור. יש לציין שלא כולם נהגו כן, עי' אזור אליהו.
ב. עמ' 10 הערה 22 לענין כריעה במגן אבות, הנה מבואר בראשונים להדיא שהוא כמו חזרת הש"ץ [ודנו בזה למה א"א קדושה], וכ"ה לכאו' דעת הגר"א דאין לומר מגן אבות, ולפי"ז שפיר יש לכרוע. [תשו' הצי"א היא להגרש"ד].
ג. עמ' 12 הערה 36 ברכת כהנים ביד אחת. איני יודע מה עדיפותו של אילפס מחבר הרומנים על התורה תמימה, והא קמן שרנ"ה גם מביא שמועה זו. והסיפור של אילפס והמקור החסידי שמובא אצל אליאך משונה מאוד בלשון המעטה.
ד. עמ' 23 הערה 131 בתפלת דוד להאדר"ת יש תקונים אחרים.
ה. עמ' 38 הערה 89 הלשון "אכן בשעה"צ הנ"ל מבואר שאין מניעה לאמרו" אינו נכון ומבואר שם שרק שאין למחות ולא שאין מניעה.
ו. עמ' 40 הערה 110 יש להבהיר שהאיסור לשים פניו על הקרקע ולא כמו שרבים מניחים ההפסק בברכים ולא בפנים.
ז. עמ 41 הערה 114 מה שכתבו שבא"י אין סיבה לתפילה זו. אינו נכון דכיון שאין נוהגים לנגן בכל ברכת כהנים היכן יאמרו את הרבש"ע של החלומות שהוא מדינא דגמ'. ומי שאומר גם היה"ר צ"ל לפני הרבש"ע לסיים בהדי כהני כמבואר בגמ'.
ח. שם. השמיטו שכשאומר הרבש"ע של החלומות צריך לומר 'אדיר במרום', כמו שבירר בסידור איזור אליהו, [וכל השנה אין לומר].
ט. שם הערה 113 מש"כ בסידור איזור אליהו שאין לומר ותערב אינו נכון, [כמבואר מראית הפאה"ש שצ"ל כמו בלחש והא לדור ודור הש"ץ משנה, וע"כ דהעיקר היא החתימה].
י. עמ' 43 הערה 129 עי' בערוה"ש ובאדר"ת שג"כ כתבו למנוע המנהג.
יא. עמ' 57. רובא דרובא לא נוהגים במלקות, משום מה.
יב. עמ' 62. לדעת הגר"א כהרמב"ם אין נוטלין ידים שחרית כלל. [וא"כ גם לא מברכים ענט"י].
יג. עמ' 63. הערה 298 אינו מוכרח כלל. ומבואר בגמ' דהצד להתיר מנעל של שעם הוא משום דלא מקרי מנעל כלל, ואסור בטלטול בשבת עי"ש.
יד. עמ' 69 הערה 350 עי' באבודרהם ובר"ש סירילאו על הירושלמי שכתבו דזמן זה הוא מפלג המנחה וכ"כ בפנ"י ברכות כ"ז ע"א [וכן נהגו], אמנם במנהיג הל' תענית כתב דהוא חצי שעה עי"ש וכ"כ הב"ח. ומש"כ בשו"ע ומע"ר כשהחמה בראש האילנות נראה דזה זמן סיום התפילה, וכ"מ בראשונים ואכמ"ל.
טו. שם. הערה 351. כהיום הרבה מקפידים בזה עכ"פ לברכת כהנים שהוא מדינא דמתניתין. או מהטעם הנ"ל דבעינן שהחמה בראש האילנות.
טז. עמ' 77 הערה418 מש"כ שכן דעת הגר"א במע"ר, אדרבא במע"ר לא משמע כן, אבל בביאור הגר"א סי' תרמ"ג סעיף ב' משמע כן וצ"ע שם ואכמ"ל.
יז. עמ' 78 הערה 426. לא הזכירו שאם פסקו הגשמים צריך לשוב לאכול עוד כזית בסוכה, ושי"א שצריך להמתין עד שיפסקו הגשמים.
יח. שם הערה 429 לא הזכירו שצריך להקפיד לאכול כזית כדא"פ בלא הפסק מהברכה.
יט. שם הערה 430 אינו נכון דבכמה ראשונים מבואר שחיוב אכילה בליל יו"ט מההקש הוא כביצה .
כ. עמ' 80 לא כתבו כמה לנענע ובכסכוס, ויש בזה אריכות.
כא. עמ' 85 הערה 495 ועי' קובץ תשובות שקיים דברי הערול"נ.