אוצר החכמה כתב:זה מויקיפדיה
שמו נקרא בעקבות חלום שחלמה אמו שבו נתגלה לה הצדיק ר' דוד ומשה ובישר לה שהיא עתידה ללדת בן, וביקש ממנה שתקרא לו 'משה' על שמו.
לייטנר כתב:ר' דוד ומשה הוא בעצם עיוות של השם ר' דוד 'ן משה. כלומר, הצדיק ביקש ממנה שתקרא לבנה ע"ש אביו.
צביב כתב:לייטנר כתב:ר' דוד ומשה הוא בעצם עיוות של השם ר' דוד 'ן משה. כלומר, הצדיק ביקש ממנה שתקרא לבנה ע"ש אביו.
מנין לך?
עוקר הרים כתב:שאלה נוספת: האם יש מקבילה לתופעה זו של ראיה במזוזות? זה נשמע מידי מיסטי ולא הכי הגיוני. הלא את המזוזה כתב סופר סת"ם, והיא נקבעה בפתח לשנים ארוכות. מה שייך אפוא, לראות בה? אני מתרשם שלא מדובר כאן במקובל מתעשיית ה'בבאות' הנודעת שלא בטובתה, ואכמ"ל, כי אם בצדיק משכמו ומעלה. נשמח אם כן להחכים עוד בנושא.
"נמאס לנו מכל הבאבות וקוראי המזוזות למיניהן. אני לא מדבר על ת"ח ידועים כמו הרב כדורי
לייטנר כתב:עוקר הרים כתב:שאלה נוספת: האם יש מקבילה לתופעה זו של ראיה במזוזות? זה נשמע מידי מיסטי ולא הכי הגיוני. הלא את המזוזה כתב סופר סת"ם, והיא נקבעה בפתח לשנים ארוכות. מה שייך אפוא, לראות בה? אני מתרשם שלא מדובר כאן במקובל מתעשיית ה'בבאות' הנודעת שלא בטובתה, ואכמ"ל, כי אם בצדיק משכמו ומעלה. נשמח אם כן להחכים עוד בנושא.
אחד מרבותי, ראש ישיבה ידוע שם, אמר לנו בשנת תשנ"ט ביחס לעוד "בוצינא קדישא":"נמאס לנו מכל הבאבות וקוראי המזוזות למיניהן. אני לא מדבר על ת"ח ידועים כמו הרב כדורי
(הציטוט הוא מילה במילה)
עוקר הרים כתב:לייטנר כתב:עוקר הרים כתב:שאלה נוספת: האם יש מקבילה לתופעה זו של ראיה במזוזות? זה נשמע מידי מיסטי ולא הכי הגיוני. הלא את המזוזה כתב סופר סת"ם, והיא נקבעה בפתח לשנים ארוכות. מה שייך אפוא, לראות בה? אני מתרשם שלא מדובר כאן במקובל מתעשיית ה'בבאות' הנודעת שלא בטובתה, ואכמ"ל, כי אם בצדיק משכמו ומעלה. נשמח אם כן להחכים עוד בנושא.
אחד מרבותי, ראש ישיבה ידוע שם, אמר לנו בשנת תשנ"ט ביחס לעוד "בוצינא קדישא":"נמאס לנו מכל הבאבות וקוראי המזוזות למיניהן. אני לא מדבר על ת"ח ידועים כמו הרב כדורי
(הציטוט הוא מילה במילה)
בקיצור, סתמת את הגולל על האיש, למרות שבינתיים נראה כי מתייחסים אליו מאוד בכבוד.
שְׁאֵלָתִי, האם אותו ראש ישיבה אמר את מילותיו בדווקא, או שסתם חמתו בערה בו והוא צלף בלי הבחנה, במקרה גם ברואה המזוזות, אשר למען האמת, עצם התואר למי שאינו מכירו מצדיק הצלפה, וכפי שתהיתי לעיל על המיסטיקה האופפת את כל הסיפור.
גוראריה כתב:לגבי השם דוד ומשה יש דעות חלוקות מהו. יש אומרים שנקרא כן ע"ש שני צדיקים וכדי להפריד בין הדבקים קראו לו כך. י"א ש'ומשה' זה כינוי חניכתו וכו' וכו'
גוראריה כתב:אחיו הסתובב בבחרותו אצל הב"י.
אחיו הנ"ל, ז"ל כמדומני, במשך שנים היה מורה אחה"צ בת"ת גור בב"ב. זייער א ערליכער איד.
לגבי השם דוד ומשה יש דעות חלוקות מהו. יש אומרים שנקרא כן ע"ש שני צדיקים וכדי להפריד בין הדבקים קראו לו כך. י"א ש'ומשה' זה כינוי חניכתו וכו' וכו'
עוקר הרים כתב:מישהו אמר לי שיש לרב הספרדי הנ"ל, חתן חב"דניק - אשכנזי כמובן, שהוא גם רב חשוב. מי יכול לנדב מידע בעניין?
איילער כתב: הרב יואל קפלן. אשכנזי, בוגר ישיבות חב"דיות ולא רק. 'רב חשוב'? הוא שליח במדינת אלבני' שבבלקן, וממילא נושא בתואר 'הרב הראשי' שם.
מורה צדק כתב:גוראריה כתב:אחיו הסתובב בבחרותו אצל הב"י.
אחיו הנ"ל, ז"ל כמדומני, במשך שנים היה מורה אחה"צ בת"ת גור בב"ב. זייער א ערליכער איד.
לגבי השם דוד ומשה יש דעות חלוקות מהו. יש אומרים שנקרא כן ע"ש שני צדיקים וכדי להפריד בין הדבקים קראו לו כך. י"א ש'ומשה' זה כינוי חניכתו וכו' וכו'
כבר הובא לעיל שנקרא ע"ש רבי דוד ומשה, אשר מעשיות רבות מקושרות למקום קברו במרוקו, אף שהיה שליח ונפטר שם.
יאיר כתב:גם אירן מדינה מוסלמית למהדרין ויש שם כ-20,000 יהודים...
(אני אישית מכיר יהודי שנולד בלבנון)
לייטנר כתב:יאיר כתב:גם אירן מדינה מוסלמית למהדרין ויש שם כ-20,000 יהודים...
(אני אישית מכיר יהודי שנולד בלבנון)
א.פתח בכד וסיים בחבית.
ב.מלבד זאת, מה הרבותא בהכרות אישית עם מישהו שנולד בארץ מוסלמית?!
יאיר כתב:לייטנר כתב:יאיר כתב:גם אירן מדינה מוסלמית למהדרין ויש שם כ-20,000 יהודים...
(אני אישית מכיר יהודי שנולד בלבנון)
א.פתח בכד וסיים בחבית.
ב.מלבד זאת, מה הרבותא בהכרות אישית עם מישהו שנולד בארץ מוסלמית?!
א.בגלל זה בסוגריים ובכתב קטן (הקשר בין הדברים ברור).
ב.אתה מכיר מישהו שנולד במדינה מוסלמית, או מכיר מישהו שמכיר? אם כן חוזרני בי. מחילה.
אלבניה? מדינה מוסלמית למהדרין. ממתי יש שם יהודים?
יוסףלוי כתב:צוטט כאן ראש-ישיבה לעיל, שכך היא ל' הטהור "נמאס לנו מכל... וקוראי המזוזות למיניהם".
אז קודם כל, ודאי שעלינו לקבל את דבריו ללא עוררין, ובפרט שהראש ישיבה הנ"ל הוא ורק הוא אשר יוכל להתבטאות להחליט ולקבע מה היא גדלותם של קוראי המזוזות, אבל הרבנים "קוראי המזוזות" הנכבדים הם בגדר ספק ומי הם בכלל שיתבטאו על אחרים... [מכאן אתה רואה גדלותם, שמעולם לא ניסו לפעור פיהם נגד שום אדם, ובפרט הרב הצדיק הנז', שהקדים שלום לכל אדם, והחשיב עצמו לעפרא דארעא].
דבר נוסף: אני מכיר ראש ישיבה, שהיה גם אחד מגדולי הדור, הגאון רבי בן-ציון אבא-שאול [מכיר?]. הוא העריך את הרב הנז' ואף התבטא עליו כמה פעמים שהוא צדיק גדול [נ.ב. אף אחד לא אמר שהיה מגדולי הת"ח בדור, אבל היה מונח בסוגיות שדברו עמו] ולא פגם בריתו אף פעם, ומשמים זכה לחכמה של קריאת המזוזות ע"פ אותיות שכבר מופיעה בקבלה [אני סומך עליו בקבלה יותר מהראש-ישיבה הנ"ל].
אה... ועוד ראש ישיבה חשוב, גם מגדולי הדור. קראו לו רבי יהודה צדקה. הוא בדק את מזוזותיו אצל הרב בן-טוב.
יוסףלוי כתב:צוטט כאן ראש-ישיבה לעיל, שכך היא ל' הטהור "נמאס לנו מכל... וקוראי המזוזות למיניהם".
אז קודם כל, ודאי שעלינו לקבל את דבריו ללא עוררין, ובפרט שהראש ישיבה הנ"ל הוא ורק הוא אשר יוכל להתבטאות להחליט ולקבע מה היא גדלותם של קוראי המזוזות, אבל הרבנים "קוראי המזוזות" הנכבדים הם בגדר ספק ומי הם בכלל שיתבטאו על אחרים... [מכאן אתה רואה גדלותם, שמעולם לא ניסו לפעור פיהם נגד שום אדם, ובפרט הרב הצדיק הנז', שהקדים שלום לכל אדם, והחשיב עצמו לעפרא דארעא].
דבר נוסף: אני מכיר ראש ישיבה, שהיה גם אחד מגדולי הדור, הגאון רבי בן-ציון אבא-שאול [מכיר?]. הוא העריך את הרב הנז' ואף התבטא עליו כמה פעמים שהוא צדיק גדול [נ.ב. אף אחד לא אמר שהיה מגדולי הת"ח בדור, אבל היה מונח בסוגיות שדברו עמו] ולא פגם בריתו אף פעם, ומשמים זכה לחכמה של קריאת המזוזות ע"פ אותיות שכבר מופיעה בקבלה [אני סומך עליו בקבלה יותר מהראש-ישיבה הנ"ל].
אה... ועוד ראש ישיבה חשוב, גם מגדולי הדור. קראו לו רבי יהודה צדקה. הוא בדק את מזוזותיו אצל הרב בן-טוב.
גמזו לטובה כתב:(לגבי חתנו החבד"י. עכשיו אני מבין למה ראיתי בסוכתו, את תמונת הרבי מחב"ד לצד רבנים ליטאים, אם זכרוני לא בוגד בי גם תמונת הרב שך זצוק"ל התנוססה שם).
יוסףלוי כתב:מר לייטנר היקר, כיף להתכחש לעובדות ולקפוץ אחרי העדר.
עוקר הרים כתב:גמזו לטובה כתב:(לגבי חתנו החבד"י. עכשיו אני מבין למה ראיתי בסוכתו, את תמונת הרבי מחב"ד לצד רבנים ליטאים, אם זכרוני לא בוגד בי גם תמונת הרב שך זצוק"ל התנוססה שם).
למה כוונתו? מה הקשר בין הרב שם טוב לציבור הליטאי? ועאכו"כ מה לחסיד חב"ד עם תמונות שכאלו? הסבר!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: עתניאל בן קנז ו־ 222 אורחים