היימישער כתב:ראיתי פעם באיזה ספר חסידות על דברי הגמ' (מגילה י"ד ע"א) יסכה זו שרה ולמה נקרא שמה יסכה וכו' שהכל סוכין ביופיה, שהביאור הוא שהמחשבה הרעה הבאה לאדם בשל ההסתכלות באשה היא מכח מעשיה הרעים, אבל שרה שהיתה נקיה מכל חטא לא גרמה לרואיה שום מחשבה רעה, ולכן הכל סוכין ביופיה.
אלא שאבד לי המקור, ואשמח מאוד אם יהיה מי שיחזיר לי אבדתי.
בתודה מראש
היימישער כתב:ראיתי פעם באיזה ספר חסידות על דברי הגמ' (מגילה י"ד ע"א) יסכה זו שרה ולמה נקרא שמה יסכה וכו' שהכל סוכין ביופיה, שהביאור הוא שהמחשבה הרעה הבאה לאדם בשל ההסתכלות באשה היא מכח מעשיה הרעים, אבל שרה שהיתה נקיה מכל חטא לא גרמה לרואיה שום מחשבה רעה, ולכן הכל סוכין ביופיה.
אלא שאבד לי המקור, ואשמח מאוד אם יהיה מי שיחזיר לי אבדתי.
בתודה מראש
ישבב הסופר כתב:אברהם לא ראה אותה לא מפני שהסתירה א"ע עד שלא היה יכול לראותה, אלא מפני שאפי' בדידיה לא איסתכל מרוב קדושתו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים