ענין ריבוי ההארה שיש למחברי שפרים "רב אכל ניר ראשים ויש נספה בלא משפט" זה סוד ריבוי הארה מן העליונות שמקבל היסוד כשהוא יגע להשפיע אל המכלות בסוד יש מפזר ונוסף עוד ומלת "ניר" מלשון נירה ולא הובירה דאמור רבנן והוא מכוון לעניננו והנה זהו הטעם שכל מי שיתן אל לבו לעשות איזה חיבור מעניני החכמה בין שהוא בן ברית בין שאינו בן ברית הנה הוא יקבל ריבוי הארה משרשו בלו ספק והכל כפי עמלו ויגיע כפיו דהא באיתערותא דלתתא איתער איתערותא דלעילא והמחברים ספרי הקדש יקבלו משרשם הקדוש וכן המחברים ספרי החול משרשם הטמא וכלא רזא חרא אך לא ראי זה כראי זה כי שפת אמת תכון לעד ועד ארגיעה לשון שקר ועל רזא דא אמר החכם ויש נספה בלא משפט כי המחבר בהבלי הגוים הנה הוא בונה רקיעים של תהו כי אין משפט במעגלותם ובעת פקודתם יאבדו ולכן אמר ויש נספה בלא משפט ודי בזה לעניננו