היא שיחתי כתב:לפני מעריב בבית האחרון
"חזקו וגילו כי שוד גמר
לצור הוחילו בריתו שמר לכם
ותעלו לציון ואמר
סלו סלו מסילותיה
לכאורה תיבת לכם צריכה ללכת על השורה שלאחריה מב' סיבות
א' החרוז הוא אר
ב' השורה השלישית היא רק בעלת 3 תיבות
וא"כ איך יתפרש הפיוט? האם יש כאן טעות בתיבת לכם?
אותה בעיה קיימת באותיות ח' וז' בפיוט זה
האם כן דרך הפייטנים?
היא שיחתי כתב:לפני מעריב בבית האחרון
"חזקו וגילו כי שוד גמר
לצור הוחילו בריתו שמר לכם
ותעלו לציון ואמר
סלו סלו מסילותיה
לכאורה תיבת לכם צריכה ללכת על השורה שלאחריה מב' סיבות
א' החרוז הוא אר
ב' השורה השלישית היא רק בעלת 3 תיבות
וא"כ איך יתפרש הפיוט? האם יש כאן טעות בתיבת לכם?
אותה בעיה קיימת באותיות ח' וז' בפיוט זה
האם כן דרך הפייטנים?
היא שיחתי כתב:היש נוסח מלא עם כל הא' ב'?
היכן הוא בנמצא?
מדוע בסוף הפיוט הפכו את סדר הא' ב' והקדימו ש' לק' ?
וכן דילגו לסירוגין מש' ק' לת' ?
היא שיחתי כתב:היש נוסח מלא עם כל הא' ב'?
היכן הוא בנמצא?
מדוע בסוף הפיוט הפכו את סדר הא' ב' והקדימו ש' לק' ?
וכן דילגו לסירוגין מש' ק' לת' ?
היא שיחתי כתב:בקולמוס בחזית הופיע עמוד ממחזור וורמייזא
אין שם תיבת דממה "דקה"
וכן סדר המי בחרב וכו' שונה
כמו"כ אין סופר ומונה
מהו הנוסח הקדום ביותר של נתנה תוקף הידוע?
היא שיחתי כתב:היום תאמצנו
היש נוסח מלא עם כל הא' ב'?
היכן הוא בנמצא?
איסתרא בלגינא כתב:האם יש נוסחאות מתקופות קדומות/קרובות לאבודרהם של כל הא"ב?
ישבב הסופר כתב:איסתרא, כבר עניתי ע"ז לעיל.
חד ברנש כתב:אפרקסתא דעניא,
מעניין כיצד אותו מחזור יסביר את שיבושי הפיוטים האחרים המצויים במחזורים שלנו, כמו השמטת רוב 'מלך אביון'.
היא שיחתי כתב:מהו הנוסח הקדום ביותר של נתנה תוקף הידוע?
י. אברהם כתב:חד ברנש כתב:אפרקסתא דעניא,
מעניין כיצד אותו מחזור יסביר את שיבושי הפיוטים האחרים המצויים במחזורים שלנו, כמו השמטת רוב 'מלך אביון'.
האם באוצה"ח יש מחזור בו נמצא כל הפיוט מלך אביון ?
הִשְׁתּוֹנֵן [בהשאלה] הִתְחַדֵּד בְּחוּשָׁיו, הִתְאַמֵּץ: 'וְאֶת עֲפָרָיו אֲחוֹנֵן כִּי אֶשְׁתּוֹנֵן וְאֶתְבּוֹנֵן' (יהודה הלוי).
אפרקסתא דעניא כתב:היום ראיתי באחד המחזורים שכתב טעם שהפיוט הזה כולל שבעה בתים, משום שהוא נתחבר כנגד מילות הפסוק המובא לפניו - "ואתם הדבקים בה' אלקיכם חיים כלכם היום".
לא צוין שם מקור.
לפי הנכתב לעיל נראה משונה לקבוע כך, שהרי במקור זה פיוט יותר הארוך. ושמא לכן קיצרוהו והעמידוהו על שבעה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים