הודעהעל ידי בא בימים » א' ינואר 01, 2012 2:45 am
נדהמתי לראות שבפורום שאנשיו מתיימרים להיות חרדים, מרשים איזה מילות שבח על אותו מחלל שם שמים, שלמה גורנצ'יק.
צודק מי שכתב כאן שהנושא שלו כבר לא רלוונטי, אבל לצערי ישנם כאן צעירים שעלולים להתבלבל בדבריהם של אנשים מבולבלים ששתו מים במקומות הרעים ומנסים לזרות חול בעיני תמימים.
הכותב שלקח לעצמו את תפקיד הסנגור לשלמה גורן, מעיד על עצמו שהינו צעיר, זה הלימוד זכות היחיד שיש לי עליו. אני שזוכר היטב את כל המאורעות, אוכל לתת לכם רק משל ברוח הימים האלה.
תארו לכם שבשיא ההסתה על הציבור החרדי והדתי נגד הלכות צניעות מסוימות, למשל שירת נשים, שמלובה ע"י אנשים שאינם מגיעים מנקודת מוצא של קולא אלא של הפקרות מוחלטת, בשיא התבערה, יעלה איזה רב ויגיד שלמעשה ההלכה היא הרבה יותר יפה ונאורה, ורק הקיצונים השתלטו כאן על הענין והם הולכים בדרך בית שמאי וכו' וכל השאר מפחדים מהם וכו' וכו', איזה חרפה ימיט עליו ועל הציבור, ועכשיו תארו לכם שאותו דובר יהיה רב ראשי (או בדרך להיות רב ראשי) והתועבה כפולה ומכופלת.
אי אפשר לשכוח לגורן את זכויותיו בתחום הכשרות בצבא, אבל בשלב מסוים, האיש שהיה מוכה בשגעון גדלות, החליט שאת הפסגה הוא יכבוש בחנפנות מאוסה לרשעים, על גבם של הרבנים כולם.
לא אשכח את הראיונות שהיה נותן גורן, בשיא התסיסה שכוונה נגד דבר ד' שממזר לא יבוא בקהל ה', בעיצומה של התקפה ציבורית נגד תורת ישראל! איך שבכולן היה משדר אוירה קלוקלת שהכל ניתן לפתרון וכו' וכל הבעיות מגיעות מקיצוניים, אבל הוא יוכל לפתור את רוב הבעיות (אם אפשפש בביתי אוכל למצוא ראיון אחד ששמרתי אז). הוא בדבריו השפלים חסרי האחריות, חשב למצוא חן בעיני הרשעים, ועל ידי כך המיט נזק עצום לכלל מוסד הרבנות והדיינות בישראל. (ולבסוף כדין עדי השקר, אשר גם על שוכריהם מתגנים, נזרק אל הכלבים בבזיון רב). אגב, אני עוד זוכר את הקולות הבודדים מבין אנשי משפט וכותבי עת (כמו שמואל שניצר או אמנון רובינשטיין) מכלל הציבור החילוני שהתמרמרו על מעלליו של גורן. שדרס כל סדרי צדק ומשפט, למשל עד אז ידעו שיש היררכיה ברורה: בין דין אזורי, בית הדין הרבני הגבוה, וכו'. במקרה האח והאחות, בית הדין האזורי אסר, בית הדין הגבוה גם אסר. אבל את גורן שום דבר לא עניין, הלה הקים בין דין לעצמו, עם קבוצת דיינים אנונימיים ומשם יצא ההיתר. [ומי מדבר על התרגיל הבזוי שעשה לברוקבסקי הזקן: שלא בפניו ביטל את גרותו, והא דאין מקבלים עדות שלא בפני בעל דין? אינו נוהג בגוי! ואף דאמנם הרי ע"ז גופא הדיון אם הוא גוי או יהודי, מ"מ זה באין כאחד....] מי שזוכר יזכור שעיקר הקצף לא היה על ההיתר, אלא על כל מה שנלווה לו, כאילו כל ההלכה זה משהו גמיש, בית הלל וכו', וכל הקשיים זה רק קשיחות של דיינים אכזריים מסיעת בית שמאי. לא היה רב שחילל שם שמים כמוהו מאז קום המדינה, ולכן לא היה רב אחד שזכה שרוב מנין ובנין של גדולי התורה, אבות בתי הדין, ראשי ישיבות, כתבו נגדו מחאות חריפות, מי יותר ומי פחות. הרב היחיד בעל מעמד ציבורי שתמך בו בגלוי ובהתלהבות, היה ר' צ"י קוק, ושכל אחד יסיק את המסקנות שלו. (ואיני מביא בחשבון כל מיני שמועות, ובטח שלא את השקרים המתועבים של גורן בעצמו על גדול הדור מאירופה וגדול הדור מארה"ב שכולם כמובן חשאים שהתקשרו לעודד אותו ולהצטרף לדבריו)
אגב, ההשוואה בין ביטול הגרות של גורנציק לבין ביטול הגרות של דיינים כמו שרמן היא אינה נכונה בכלל, ראשית משום שלרבנים שרמן ועוד, אין שום ענין בביטול הגרות, ואין לחשוד בהם בשום אינטרס אחר, לפחות כזה הגלוי לנו, ואילו גרונציק כל ההיתר שלו התבסס על ביטול הגרות, (ולכן כמובן העדיף רק את העדויות שהיו נוחות לו).
אי אפשר לשכוח איך צמרת דייני ישראל (הרב אלישיב, ר' לייזר גולדשמיט ר"ב זולטי ועוד ועוד) התחננו בפני הרב אונטרמן הזקן, שיטול בחזרה את הרבנות רק כדי להציל את מה שנשאר ממעלליו של אותו אהרן חארינר מודרני- שלמה גורן. (ההשוואה שמורה להגרי"י קנייבסקי במכתבו.). כולם אז ידעו את הסכנה והנזק שבדמותו ובמעשיו המופקרים של גורן.
על חילול שם שמים מיתה מכפרת, וממילא יש להניח שכבר כופר לו, אבל לעוות עלינו את הכתובים, לזה אסור להסכים!