חכם באשי כתב:בברכה,
כן כותב ר' אברהם בר' עזריאל בספרו 'ערוגת הבשם' (מצוי באוצר). והמהדיר שם, התפלא מאוד על שיטה זו. עיי"ש בהערותיו.
גערער חסיד כתב:יש בספר של בן הרב עדס (ספר בהיר מאד בעניני הזמנים) חשבון מבוסס ואמיתי מאד המוכיח מתוך דברי המשנ"ב שדעתו היא שמספיק דקה אחת בלבד
אליהוא כתב:הראשונים הקשו אם תוספת דרבנן איך מהני קידוש בתוספת, ועי' במרדכי במגילה הובא במג"א סי' רס"ז ועי"ש בערוך השלחן שביאר הדברים ע"ד מש"כ.
ס''ק כתב:ראשית, הר"ח או"ז כ' דהשיעור הוא ב' שעות [שהוא א' מי"ב ביום, וכתוספת שביעית], והובא בד"מ על אתר.
וודאי דאין כוונתו דכבר צריך לפרוש אז ממלאכה, דזה נסתר ממשנה מפורשת דב"ה מתירין בכולן עם השמש. רק דאפשר לקבל מאז.
ומפורש בגמ' דאחר פלג המנחה אפשר להתפלל ערבית ולעשות קידוש. ולא נחלק בזה גאון מעולם. רק, דשיטת הפרי יצחק, שכתבה משם הגר"א ז''ל, דיכול לקדש רק נתפלל ערבית, אבל אם לא התפלל אינו עושה קידוש עד הערב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 474 אורחים