כולל יונגערמאן כתב:תודה על המ"מ. (אולי יש משהו יותר היימיש?...)
עשוי לנחת כתב:אמנם, דומני ש[הרב] ד"ר הלפרין פרסם מאמר בנושא שמבאר שאף לפי הרפואה כיום יש תועלת במציצה, איני זוכר כעת היכן זה, אולי ב'סיני' באיזה מקום.
יורה דעה כתב:עשוי לנחת כתב:אמנם, דומני ש[הרב] ד"ר הלפרין פרסם מאמר בנושא שמבאר שאף לפי הרפואה כיום יש תועלת במציצה, איני זוכר כעת היכן זה, אולי ב'סיני' באיזה מקום.
ראה בספר נשמת אברהם - יו"ד סי' רסד, סק"ז הערה 7.
לייטנר כתב:כמדומני שבספר נשמת אברהם דן לגבי פגיעה באיברים שבמגרא מציינים שזה פיקו"נ, ובודק האם נכון שפגיעה בעין מהווה סכנת חיים, כפי שמובא בגמרא. למסקנה הוא פוסק שאע"ג שכיום הרפואה לא חוששת לסכנת חיים, יש לחלל על כך את השבת כדינא דגמרא.
עשוי לנחת כתב:אמנם, דומני ש[הרב] ד"ר הלפרין פרסם מאמר בנושא שמבאר שאף לפי הרפואה כיום יש תועלת במציצה, איני זוכר כעת היכן זה, אולי ב'סיני' באיזה מקום.
אדג כתב:שמעתי מרופא יר"ש שההקפדה שלא למול תינוק 'צהוב' וכן הנולד לשבעה עד למשקל מסויים (כל חד לפום שיעורא דיליה) אין לה שום סיבה ע"פ רפואה. ואמר דתא חזי מעשים שבכל יום שנעשים ניתוחים, מורכבים שבמורכבים וטיפולים קשים באין ערוך מברית מילה (שאין מחסר בתינוק שום אבר פנימי, כי אם חיתוך עור בעלמא, ומעט דם) ולא חוששים לכך כל עיקר.
מה פירוש המילים הללו? היום לא מוכר נולד לשבעה שאינו פג, ופג שנולד בחודש השביעי וודאי שאי אפשר למולו ביום השמיני.וכן הנולד לשבעה עד למשקל מסויים (כל חד לפום שיעורא דיליה) אין לה שום סיבה ע"פ רפואה.
אדג כתב:שמעתי מרופא יר"ש שההקפדה שלא למול תינוק 'צהוב' וכן הנולד לשבעה עד למשקל מסויים (כל חד לפום שיעורא דיליה) אין לה שום סיבה ע"פ רפואה. ואמר דתא חזי מעשים שבכל יום שנעשים ניתוחים, מורכבים שבמורכבים וטיפולים קשים באין ערוך מברית מילה (שאין מחסר בתינוק שום אבר פנימי, כי אם חיתוך עור בעלמא, ומעט דם) ולא חוששים לכך כל עיקר.
אדג כתב:למה? אם אפשר לעשות ניתוח לב פתוח במשך 10 שעות ויותר, ולהחליף יותר ממחצית דמו, וחי, למה אי אפשר למולו?
(אינני רופא, ואף לא בן של רופא, אך כך שמעתי ממנו, והרוצה לחלוק - במיטותא, שיחלוק עימו ולא איתי).
לייטנר כתב:אדג כתב:שמעתי מרופא יר"ש שההקפדה שלא למול תינוק 'צהוב' וכן הנולד לשבעה עד למשקל מסויים (כל חד לפום שיעורא דיליה) אין לה שום סיבה ע"פ רפואה. ואמר דתא חזי מעשים שבכל יום שנעשים ניתוחים, מורכבים שבמורכבים וטיפולים קשים באין ערוך מברית מילה (שאין מחסר בתינוק שום אבר פנימי, כי אם חיתוך עור בעלמא, ומעט דם) ולא חוששים לכך כל עיקר.
לפני שנים היתה לי בעיה דומה עם בני, ופניתי לאחד מגדולי הדור בשאלה, והפנה אותי להתייעץ עם ד"ר סודי נמיר, שהוא כדברי אותו גדול: "גם ת"ח, גם יר"ש וגם רופא". ד"ר סודי נמיר כנראה לא חשב שאין לדבר "שום סיבה ע"פ הרפואה", ואמר שלא לערוך את הברית עד שיעלה ההמוגלובין.
עט סופר כתב:כיודע בעל שבט הלוי מקפיד על רמה מסוימת שהוא נחשב כחולה שיש להקפיד על שבעה ימים שלמים לאחר שירד עד שימולו. שמעתי מתלמידו הרב אברהם רובין [מההכשר מרחובות] כי פעם אחת ליוה את רבו באיזה לויה, ובאיזה הדרך נגש השבט הלוי אל איזה נכה בכסא גלגלים ודיבר עימו מעט, לאחר שהמשיכו אמר השבט הלוי לתלמידו הרב רובין, אתה יודע מדוע הוא נכה, כי בשעתו מלו אותו במצב זה ולא המתינו שבוע מעת לעת, ולאחר זמן הדבר פגע בו.
ברור שניתוח שיש בו סכנת נפשות מידיית שאני, ובמקרה שאינו נוגד את מה שנאמר בגמרא 'שומר תמימים ה''.
יצג כתב:מאמרו הארוך והמפורט של הרב הלפרין התפרסם באסיא, חוברת עט-פ (טבת תשס"ז), מעמ' 17 ואילך, ונמצא באוצה"ח.
ישנו מאמר נוסף שלו, בסיני במקום שציינו, על הנ"ל וגם על רחיצה בחמין אחר המילה (נושא דומה במקצת). אבל המאמר באסיא הרבה יותר מעודכן ומפורט ומתרכז רק במציצה (גם על ההבדל הרפואי בין מציצה בפה למציצה בשפופרת).
את הקובץ שנה בשנה תשס"ב לא מצאתי באוצר, ותמהני מדוע.
פולסברג כתב:שעושים מציצה בשבת, שחייבים להביא קרבן חטאת...!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 227 אורחים