מאיר סובל כתב:אבל מצד שני ההתנגדות למדינה, ולצה"ל, היא בגלל מרידה באומות, ובגלל מוסריות לקויה ואיומה שמזיקה לעצם המעמד הרוחני של כל באיה, שאין שום היתר להיחשף אליה.
כמו כן, אי אימון מוחלט בראשי מערכת הבטחון בנושאי צבא ומלחמה, וכי הם עושים לפי האגו, והאנג'דה שלהם, לא לפי הדין ולא לפי היושר וכמובן לא שואלים דעת התורה.
לכן ככל שזה לא מזיק לישיבות, ההוראה לחרדי כפרט היא לא ללכת לצבא, גם אם לא לומד.
ואם אין ברירה, זה בדיוק כמו אנוס בכל המצוות, וכמו מגוייס בעל כרחו במדינה כלשהי אחרת.
בלי פטריוטיות, ובמקסימום שאיפות להתחמק ולהנצל מהגזירה.
יוס'ל כתב:דעת תורה היא; מי שלא לומד - ראוי שיתחיל ללמוד, ומי שלא התחיל ללמוד - שיתחיל כבר
ומי שאין לו חשק - יעבוד על כך שיהיה לו חשק.
צאנזער כתב:יוס'ל כתב:דעת תורה היא; מי שלא לומד - ראוי שיתחיל ללמוד, ומי שלא התחיל ללמוד - שיתחיל כבר
ומי שאין לו חשק - יעבוד על כך שיהיה לו חשק.
בדעת התורה שלי כתוב: מכאן לתלמיד שלא ראה סימן יפה במשנתו ה' שנים שוב אינו רואה (חולין כד, א).
מחמת שנראה בעליל כי כמה נערים גדולים אשר אין להם מורה דרך הולכים אחרי בצעם, מזמתם בדרך עקלקלות, זה גונב וזה שואל על הפתחים למלאות בטנם, ואינם נותנים לב להניח תפלין ולהתפלל רק המה רועים עצמם בדרך לא טוב, על כן יפקחו אנשי החברה זו להכריחם שילכו להתפלל ערב ובוקר, לבית המדרש זו ושיניחו תפלין, ושיתנו אותם לבעלי בתים להיות משרת אצלם או לאיזה אומן שילמדם אומנות. ואם האומן לא ירצה ללמדו אומנות בחנם, יותן מקופת החברה זו לסייעו סך ששה זהובים פוליש.
המלמד דת"ת לא יתחיל עם איזה תלמיד גמרא, זולת שיבחן שלשה שבועות ע"י השלשה אנשים המפקחים בזמנם, אם ראוי ומסוגל ושכלו זך ללמוד או"ה [איסור והיתר].
אוצר החכמה כתב:בלי קשר לעניין הצבא, ובלא להפחית ח"ו מחיוב לימוד התורה, א"א להכחיש את הקיים שמאז ומעולם היו כאלה שלא עסקו בתורה, ומהם שהיו יראי שמים הפכו לעוסקים במצוות ובחסד, ולפעמים בצרכי ציבור, אבל ללמוד לא למדו.
נוטר הכרמים כתב:היות ונכתבו למעלה דברים מקוממים, אנסה להתייחס בקצרה.
ד. כך או כך, אין בין נידונים אלו הזוקקים הכרעות כבדות משקל לספרות הלכתית בנושא היציאה לצבא המלחמה ולא מידי. ואם כבר, ספר 'משפט המלחמה' להרה"ג שמריהו אריאלי שליט"א זכה אף הוא להסכמת הגרצ"פ פראנק זצ"ל ועוד, ומעולם לא העלה המחבר שיחי' על דל מחשבתו את האפשרות לשלוח לשם את בניו שגדלו לת"ח נכבדים.
תוכן כתב:שוב הגענו חזרה לנושא של חוסר הפרופורציה הקיים בציבור החרדי ביחס לתורה לעומת שאר הדברים שעליהם העולם קיים.
אוצר החכמה כתב:תוכן כתב:שוב הגענו חזרה לנושא של חוסר הפרופורציה הקיים בציבור החרדי ביחס לתורה לעומת שאר הדברים שעליהם העולם קיים.
כפי שהזכרתי בפעם הקודמת שעניין זה עלה, ראש וראשון ל"חוטאים" בחוסר פרופורציה זו הוא הזוה"ק.
תוכן כתב:מאיר סובול, אני מניח שאתה מבין שמישהו שאוכל חזיר לא יכול ממש להטיף למישהו שאוכל מהיתר מכירה, אז עוד יותר גרוע ופי אלף יותר גרוע זה מי שגולש באינטרנט ומטיף על מרידה באומות. ושוב מילת המפתח היא "פרופורציה". תבין שאם אתה גולש ולא משנה איפה, אתה לא בר הכי להטיף לאף אחד בעולם. ועל זה באה תגובתי.
ואנא ממך, אל תספר לי שאתה גולש ממחשב חסום, כי זה באמת לא משנה.
אתה מדבר על סגנון שמבייש את הפורום, אתה לא מבין שהפורום הזה הוא בושה וכלימה מאין כמותה, מילא אני שאני עם הארץ ועובד לפרנסתי כאיש מחשבים, אז אני נכנע ליצה"ר שלי פעם אחרי פעם וגולש, אבל יש כאן ת"ח מופלגים שמשוטטים באינטרנט, אנא נוליך את חרפתנו!! אין לנו בושה גדולה מזו!! אז אם אתה רוצה למנוע בושות מהפורום, הכבוד הכי גדול יהיה כשאף אחד לא כותב פה, וכך יתוודע ויתגלה שבן תורה לא מעביר זמנו בעיסוקים כאלה, אלא מונח ראשו ורובו בש"ס ופוסקים, מבלי פנות אל רהבים ושטטי כזב.
מה שאמרת על הח"ח כמובן אין לזה שום קשר עם המציאות. הח"ח ורח"ע ור' חיים וואלוז'ין יסדו מוסדות לטפח בחורים ראויים בכדי להיות ת"ח. מה שקורה היום בישיבות כל אחד יודע, ואין ברצוני לדבר על זה.
הר' אוצה"ח. מה שכתבת בענין הזוהר אתה יודע יותר טוב ממני שהזוהר בא לגדל ולפאר לרומם ולהלל או להיפך כל דבר ודבר (ראה נא הגהות החזו"א/היעב"ץ על הליכה ד' אמות), וא"כ מכיון שכל הדברים הם מחוץ לפרופורציה, שוב הפרופורציה נשמרת.
אתה לא מבין שהפורום הזה הוא בושה וכלימה מאין כמותה,
תוכן כתב:אני מורה היתר לעצמי, מכיון שלא זכיתי ללמוד יותר מדי ואין עיתותי בידי וטרוד אני רוב היום להביא טרף לביתי, אולי הת"ח שנמצאים כאן באתר הדין, כל אחד מטעמו הוא, יחכימוני ואוכל לטעום מנועם צוף אמרתם.
תוכן כתב:שוב הגענו חזרה לנושא של חוסר הפרופורציה הקיים בציבור החרדי ביחס לתורה לעומת שאר הדברים שעליהם העולם קיים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים