כרם כתב:האם הכונה לספר האסופות, המופיע בקובץ שיטות קמאי (בידי עמ"ס ב"ב): חברו רבינו אליהו ב"ר יצחק מקרקשונה.
נראה שבעל קובץ שיטות קמאי מטפל בו - האם לא כן?
חכם באשי כתב:ומה בדיוק הבעייה במהדורת קהוט? אחרי שמתרגלים אליה ולסימניה, מאוד נחמד לעיין בה.
יוס'ל כתב:ההצעות הקודמות לא יועילו מאד לעם ישראל, נכון הם ספרים חשובים, אבל כמה אנשים בדיוק ילמדו בהם,
יותר יועיל להוציא ביאור כמו שיצא על השס שוטנשטיין / מתיבתא / לובלין,
אפשר להוציא על שו"ע ט''ז ש''ך סמ''ע , ביאור כמו הנ"ל, נכון זה קשה יותר, אבל יועיל יותר.
יוס'ל כתב:ההצעות הקודמות לא יועילו מאד לעם ישראל, נכון הם ספרים חשובים, אבל כמה אנשים בדיוק ילמדו בהם,
יותר יועיל להוציא ביאור כמו שיצא על השס שוטנשטיין / מתיבתא / לובלין,
אפשר להוציא על שו"ע ט''ז ש''ך סמ''ע , ביאור כמו הנ"ל, נכון זה קשה יותר, אבל יועיל יותר.
אפשר להוציא על שו"ע ט''ז ש''ך סמ''ע , ביאור כמו הנ"ל, נכון זה קשה יותר, אבל יועיל יותר.
אוצר החכמה כתב:אפשר גם להוציא משנה ברורה על חושן משפט,
בברכה המשולשת כתב:למה לא לההדיר את רש"י על הש"ס?
אוצר החכמה כתב:אפשר להוציא על שו"ע ט''ז ש''ך סמ''ע , ביאור כמו הנ"ל, נכון זה קשה יותר, אבל יועיל יותר.
אפשר גם להוציא משנה ברורה על חושן משפט, ואולי גם לכתוב שולחן ערוך חדש!
יוס'ל כתב:
כמה שהספר מועיל יותר כך ההיתר לכותבו משום 'עת לעשות לד' לכתוב תושבע"פ נכון יותר,
ואם הספר לא שימושי או נכתב לא לכוונה זו אין היתר לכתוב תושבע"פ.
חכם באשי כתב:אדם אדם וטעמו.
ומה בדיוק הבעייה במהדורת קהוט? אחרי שמתרגלים אליה ולסימניה, מאוד נחמד לעיין בה.
ועוד, לכאורה עדיף לההדיר כת"י שמעולם לא נדפס מאשר חיבור נדפס.
אוצר החכמה כתב:אני די מופתע מזה שהתייחסו ברצינות להצעה שלי לכתוב משנה ברורה על חושן משפט (הצעתי גם שו"ע חדש...),
אני התכוונתי לומר שצריך להבחין בין פרוייקטים שאפשריים לכל אדם שיש לו ידע תורני ראוי ומוכן להשקיע את זמנו וכחותיו, ועם אנשי צוות מתאימים יכול לבצעו, לבין פרוייקטים שתלויים בגדלות כללית בתורה או, ואולי גם, בהתמחות רבת שנים של אדם בתחום מסוים, כך שהאנשים שכותבים משנה ברורה, לא שואלים באיזה פרוייקט כדאי לי לעסוק, כתיבת משנה ברורה או גם פירוש מקיף על הש"ך והט"ז, ההצעה שבגללה כתבתי מה שכתבתי, כרוכים בלקיחת אחריות תורנית של פסיקה, איני מכיר את השואל ובהחלט ייתכן שהוא מתאים לכך, אבל נראה לי שזה מסוג הדברים שצריכים להתבשל באדם זמן רב, ולא להבחר כרעיון לפרוייקט תורני.
חקר כתב:אוצר החכמה כתב:אני די מופתע מזה שהתייחסו ברצינות להצעה שלי לכתוב משנה ברורה על חושן משפט (הצעתי גם שו"ע חדש...),
אני התכוונתי לומר שצריך להבחין בין פרוייקטים שאפשריים לכל אדם שיש לו ידע תורני ראוי ומוכן להשקיע את זמנו וכחותיו, ועם אנשי צוות מתאימים יכול לבצעו, לבין פרוייקטים שתלויים בגדלות כללית בתורה או, ואולי גם, בהתמחות רבת שנים של אדם בתחום מסוים, כך שהאנשים שכותבים משנה ברורה, לא שואלים באיזה פרוייקט כדאי לי לעסוק, כתיבת משנה ברורה או גם פירוש מקיף על הש"ך והט"ז, ההצעה שבגללה כתבתי מה שכתבתי, כרוכים בלקיחת אחריות תורנית של פסיקה, איני מכיר את השואל ובהחלט ייתכן שהוא מתאים לכך, אבל נראה לי שזה מסוג הדברים שצריכים להתבשל באדם זמן רב, ולא להבחר כרעיון לפרוייקט תורני.
כל מילה פנינה!
אוצר החכמה כתב:אפשר גם להוציא משנה ברורה על חושן משפט!
יוס'ל כתב:בברכה המשולשת כתב:למה לא לההדיר את רש"י על הש"ס?
כבר ההדירוהו במתיבתא ולובלין
חקר כתב:ככלל, אין מצב שאדם נכנס ל'פרוייקט תורני' ללא שום זיקה פנימית אליו [שנובעת כמובן מהתמצאות ושליטה בנושאים הרלוונטיים], אא"כ הוא מו"ל שהמשיכה שלו רק ל'ירוקים'.
אוצר החכמה כתב:אפשר להוציא על שו"ע ט''ז ש''ך סמ''ע , ביאור כמו הנ"ל, נכון זה קשה יותר, אבל יועיל יותר.
אפשר גם להוציא משנה ברורה על חושן משפט, ואולי גם לכתוב שולחן ערוך חדש!
יוס'ל כתב:בברכה המשולשת כתב:למה לא לההדיר את רש"י על הש"ס?
כבר ההדירוהו במתיבתא ולובלין
יוס'ל כתב: גם כנראה כבר כתבו כאן שהח"ח לא המשיך את המ"ב על חלקים נוספים מהשו"ע מפני שראה שזה המעיט את לימוד השו"ע עם נו"כ
"ולאשר שאלני אודות חיבור משנה ברורה על יו"ד – אודה ולא בוש – אודות יו"ד לא עסקתי, חסד הש"י היה עלי לעזרני לברר האו"ח, וגם זה מעשה נסים, כי עסקתי בו לערך כ"ה שנים, כי הוכרחתי ללמוד כל ענין עם ראשונים, וכל הראשונים שהובא בב"י הכל למדתי בחסד הש"י, וכן כל האחרונים שהובא במ"א הכל עיינתי בהם בעזה"י – ובצירוף חברים גדולי תורה… ואין בי כח לעת זקנתי לעסוק ביו"ד ולברר כל פרט למעשה"
הגיונות כתב:ישנם שמועות רבות מדוע לא חוברו כרכים נוספים במשנ"ב - ראה למשל בחלק הראשון של הספר 'עין יצחק'.
מורה צדק כתב:שמעתי שהרב שראבני חמיו של הרב בן ציון שאול עשה את זה על אבן העזר מטעם מכון הרי פישל, מישהו יודע מה עלה בגורל זה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 330 אורחים