כל דצריך כתב:סתם יהודי כתב:כל דצריך כתב:מהו נוסח דבריהם? לא מספיק שאתה הבנת כך. כדי שאשתכנע הבא את לשונם ואם באמת לא טעית בהבנת הדברים אז טענתך צודקת.
א. זה לא תלוי במה שאני "הבנתי" (כפי שטענת). הם אומרים את זה מפורש (ואפילו ביתר חריפות מכפי שהיצגתי זאת בהתחלה).
ב. אתה שאלת "היכן" הם כתבו זאת, אז עניתי לך בדיוק היכן הם כתבו זאת. כעת הכדור במגרשך, לא במגרשו של אב בבינה.
ג. ובכלל, זאת לא הפעם הראשונה שאתה שואל אותי מה נאמר באותם המקורות שמיקומם כבר הוצג לך, במקום שתפתח בעצמך את המקורות האלה ותיווכח בעצמך. וראה את תגובתי על שאלתך הדומה שמהפעם הראשונה, כאן: viewtopic.php?f=17&t=17876&start=120#p216986
ד. ובכלל, מה זה משנה מה נאמר באותם המקורות? בוא נניח שבמקום שיכתב שם מפורשות מה שטענתי שכתוב שם מפורשות, מדובר שם על משהו שונה לחלוטין, נניח חידושים על ספר איוב. עדין, אם אב בבינה יטען שהוא תלמידם של אלו הפוסקים ששביעית בזה"ז היא מדאורייתא (או תלמידם של הכותבים הבודדים ההם), אז נצטרך להאמין לו (כל עוד שלא יוכח אחרת), כי כל אדם הוא בחזקת דובר אמת (כל עוד שלגביו לא יוכח אחרת).
וזה אפילו לשיטתך, אבל לשיטתם של הגרע"י ושל החזו"א ושל כל פוסק אחר (שקבעו במפורש שלא ניתן להכריע לטובת הצד הבכיר כל עוד שלא נדונו כלל הוכחותיו של הצד השני), אב בבינה אינו צריך להיות תלמידם של אלה הפוסקים ששביעית בזה"ז מדאורייתא או תלמידם של הכותבים הבודדים ההם, על מנת שהוא יוכל להשתמש בדברי הכותבים הבודדים ההם כדי לצאת ידי חובת תגובה לשאלתך אליו ("מה תענה" על העובדה שרוב הפוסקים הכריעו ששביעית בזה"ז מדרבנן).
המקורות אינם לפני לכן איני יכול לבדוק בהם!
אין צורך שתבדוק אותם, מספיק שאב בבינה היה טוען שהוא בדק אותם (או היה טוען שהוא מסמיך אותי לבדוק אותם). לכן מבחינתו היה די בזה כדי שהוא יוכל לצאת בכך ידי חובת תגובה לשאלתך אליו ("מה תענה" על העובדה שרוב הפוסקים הכריעו ששביעית בזה"ז מדרבנן).
וקל וחומר שהיה יכול לצאת ידי חובת תגובה לשאלתך אליו, אילו היה עונה לך שהוא תלמידם של אלה הפוסקים ששביעית בזה"ז מדאורייתא, שהרי אז היה עלינו להאמין לו שהוא דובר אמת (כי כל אדם הוא בחזקת דובר אמת כל עוד שלא הוכח אחרת).