דרומי כתב:כמדומה שהדבר הראשון והדחוף כרגע הוא להודיע מה למעשה צריך כל אחד לעשות עם אתרוג ישראלי שחלה עליו קדושת שביעית.
הודעה מיוחדת נדרשת למי שהשתמש עם אתרוג ישראלי בחו"ל.
ושוב, הבקשה היא למידע הלכתי קצר ומעשי.
עזריאל ברגר כתב:מצו"ב צילום מסך ממה שפרסם רב אחד מתושבי חו"ל, ובמחילת כבוד תורתו - דבריו דברי תימה: התורה מצווה "והיתה שבת הארץ לכם לאכלה", והוא אומר לתת לפירות להרקיב?!
גימפעל כתב:התורה לא מצווה לאכלה אלא התורה מזהירה לא לעשות סחורה והפסד.
עזריאל ברגר כתב:א. לדעת הרמב"ן (כמדומני) זוהי מצווה ממש.
ב. התורה אומרת "לאכלה". וחז"ל דרשו "לאכלה ולא להפסד" והם הופכים את זה ל"להפסד ולא לאכלה"! כמה עקום אפשר לקחת את התורה?!
עזריאל ברגר כתב:ואת השאר - אולי אספו למה שנקרא בימינו "קומפוסט" (תערובת של פסולת אורגנית שעושים ממנה זבל לזיבול השדה).
יוצא פוניבז' כתב:האם יש למישהו רשימה של זמן הביעור בפירות ובירקות השונים?
דרומי כתב:נשאלתי: האם יש כבר ירקות שאפשר לקנות בלי השגחה?
לוח עתים לבינה כתב:בוודאי שיש להעיר לוועדות הכשרות שידגישו הסימונים
אבל חילוק גדול יש בין יין של שביעית לתפוציפס
שיין של שביעית אינו אסור באכילה גם אם עשו עליו מכירה, דקיי"ל להקל באכילה בשמור ונעבד, ואת הסחורה לא אתה עשית, אלא דאחר זמן הביעור אם לא הופקר יש בו איסור אכילה, ואם מדובר לפני פסח תשפ"ג, עדיין לא הגיע זמן הביעור, וגם אם מדובר כעת, אם קנה את הבקבוק קודם לזמן זה, ולא נשאר לו מזון ג' סעודות לכל בני הבית שוב נפטר מביעור, אבל אם קנה אותו אחר זמן הביעור בחנות איני יודע לו פתרון
ועכ"פ תפוציפס תיכף ומיד חל עליו איסור ספיחין ואין לו שום היתר אכילה כלל
כ"ז לאוסרים המכירה ומתייחסים אליה כאל לא מכירה כלל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים