אור עולם כתב:כמדומה שהתפרסם מאמר של מו"ר הגרמ"מ פרבשטיין שליט"א בעניין בקובץ מוריה שיצא באלול.
מן הדרום כתב:ראיתי מישהו [לא מנקודת מבט של התורה] שטוען שמה שסומכים על הרופאים נכון רק כשזה מגובה במחקר, אבל כשתלוי בדעתם אין להם עדיפות על אחרים. בלי להכנס לגוף טענתויו ופרטיהן, האם מישהו מכיר התיחסות בהלכה להבדל בין סמכות רופאים [ושאר בעלי מקצוע?] המגובה בהוכחות לכל שאינה מגובה?
מלבב כתב:כתב החת״ס ועוד אחרונים שסומכים על הרופאים רק לעשות ספק, אבל לא מאמינים להם בוודאות, לכן גם מחקר הרי צריך להאמין לעושי המחקר שלא זויפו נתונים כמו שקורה הרבה, וגם בלי מחקר הרי ספק זה וודאי עושה, אז ממ״נ זה נשאר ספק.
כדכד כתב:ספק פקו"נ גם דוחה יו"כ
לכן גם אםן מאמינים לרופא רק כספק עדין מאכילים על פיו ביו"כ
כך שאין הלכה זו מלמדת על נאמנות מוחלטת של הרופאים
כדכד כתב:לא הבנתי מה קשה הרי גם חשש שיסתכן הוא חשש לפקו"נ ודי בלהחזיק דבריו כספק כדי לחשוש להם
מלבב כתב:מן הדרום כתב:ראיתי מישהו [לא מנקודת מבט של התורה] שטוען שמה שסומכים על הרופאים נכון רק כשזה מגובה במחקר, אבל כשתלוי בדעתם אין להם עדיפות על אחרים. בלי להכנס לגוף טענתויו ופרטיהן, האם מישהו מכיר התיחסות בהלכה להבדל בין סמכות רופאים [ושאר בעלי מקצוע?] המגובה בהוכחות לכל שאינה מגובה?
כתב החת״ס ועוד אחרונים שסומכים על הרופאים רק לעשות ספק, אבל לא מאמינים להם בוודאות, לכן גם מחקר הרי צריך להאמין לעושי המחקר שלא זויפו נתונים כמו שקורה הרבה, וגם בלי מחקר הרי ספק זה וודאי עושה, אז ממ״נ זה נשאר ספק.
מלא מדע כתב:ובענין האשכול, השאלה לא מוגדרת כל-כך, בודאי שנאמנות הרופאים מתבססת על מחקר מדעי, וחוו"ד שאינו נסמך על מחקר אין לו מומחיות. מה שכן האדם הפשוט אינו יודע להבחין ע"פ מה מתבססת חוו"ד, כי מחקר יש לו מסקנות מתבקשות שאינן בגוף המחקר.
מלא מדע כתב:מלבב כתב:מן הדרום כתב:ראיתי מישהו [לא מנקודת מבט של התורה] שטוען שמה שסומכים על הרופאים נכון רק כשזה מגובה במחקר, אבל כשתלוי בדעתם אין להם עדיפות על אחרים. בלי להכנס לגוף טענתויו ופרטיהן, האם מישהו מכיר התיחסות בהלכה להבדל בין סמכות רופאים [ושאר בעלי מקצוע?] המגובה בהוכחות לכל שאינה מגובה?
כתב החת״ס ועוד אחרונים שסומכים על הרופאים רק לעשות ספק, אבל לא מאמינים להם בוודאות, לכן גם מחקר הרי צריך להאמין לעושי המחקר שלא זויפו נתונים כמו שקורה הרבה, וגם בלי מחקר הרי ספק זה וודאי עושה, אז ממ״נ זה נשאר ספק.
דברי החת"ס (אם ישנם) לכאו' נסתרים מהלכות פשוטות ברמב"ם לדוגמא: רמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק ב
ההורג את הטריפה אף על פי שאוכל ושותה ומהלך בשוק הרי זה פטור מדיני אדם, וכל אדם בחזקת שלם הוא וההורגו נהרג עד שיודע בודאי שזה טריפה ויאמרו הרופאים שמכה זו אין לה תעלה באדם ובה ימות אם לא ימיתנו דבר אחר.
רמב"ם הלכות זכיה ומתנה פרק ח
עמד בין החולי שצוה בו ובין החולי שמת ממנו והלך על משענתו, אומדין אותו על פי רופאים, אם מחמת חולי הראשון מת מתנתו קיימת ואם לאו אין מתנתו קיימת,
רמב"ם הלכות גירושין פרק ט
אמר לה אם לא יעמוד מחלי זה ונפל עליו בית או נשכו נחש או טרפו ארי הרי זו ספק ג מגורשת. הרי זה גיטיך מעכשיו אם מתי מחלי זה ועמד והלך בשוק וחלה ומת אומדין אותו אם מחמת חלי הראשון מת הרי זה גט ואם לאו ד אינו גט, ;
ויש עוד, כהנה וכהנה שסומכים על חוו"ד באופן וודאי.
ובענין האשכול, השאלה לא מוגדרת כל-כך, בודאי שנאמנות הרופאים מתבססת על מחקר מדעי, וחוו"ד שאינו נסמך על מחקר אין לו מומחיות. מה שכן האדם הפשוט אינו יודע להבחין ע"פ מה מתבססת חוו"ד, כי מחקר יש לו מסקנות מתבקשות שאינן בגוף המחקר.
בריה נמוכה כתב:
ויש לציין אחרי שנבדקה יעילות החיסונים פה בא"י
אף הח"ס יודה שזה אמין
בריה נמוכה כתב:חבל ששכחת להוסיף שזו מזימה של מדעני מדינת ישראל
כמו מדעני מכון ויצמן כגון ערן סגל ומומחי האוניברסיטות בארץ
וכמובן מדעני ומומחי בריטניה וארצות הברית ושאר העולם
ומשרד הבריאות העולמי שהחליטו למכור לנו שקרים וכזבים
וכמובן כל התקשורת גם מגוייסת לזה
מלבב כתב:בריה נמוכה כתב:
ויש לציין אחרי שנבדקה יעילות החיסונים פה בא"י
אף הח"ס יודה שזה אמין
א- איפה נבדקה, אם מיד כשהתחילו לחסן התחלואה עלה בשיעור שלא היה כמותה בכל הגלים הקודמים, ובמאה ששים בתי אבות שלא היה שם קורונה בכל התקופה, היו התפרצויות של קורונה.
ב. ב11 לפברואר התפרסם נתונים ממשרד הבריאות על תחלואה קשה במחוסנים , יוצא שהיה באותו זמן 1031 חולים קשים שקבלו לפחות חיסון אחד, ביניהם 166 למטה מגיל ששים, מצד שני ביום 10 לפברואר היה רק 1051 חולים קשים, זאת אומרת רק פחות מ 2 אחוז מהחולים הקשים לא היו מחוסנים באותו זמן.
ג. בשנה האחרונה לא היה שפעת או דלקת ריאות, את כולם מתייגים כחולי קורונה, גם מי שנופל מהגג ויש איזה חשד קטן שיש לו קורונה מיד שמים אותו במחלקת קורונה ההזנחה משוועת ועושים לו בדיקה אחרי בדיקה עד שיוצא אחד עם קורונה, מי שמחוסן מתייגים אותו כחולה שפעת או דלקת ריאות.
מלבב כתב:בריה נמוכה כתב:
ויש לציין אחרי שנבדקה יעילות החיסונים פה בא"י
אף הח"ס יודה שזה אמין
איפה נבדקה, אם מיד כשהתחילו לחסן התחלואה עלה בשיעור שלא היה כמותה בכל הגלים הקודמים, ובמאה ששים בתי אבות שלא היה שם קורונה בכל התקופה, היו התפרצויות של קורונה.
ב11 לפברואר התפרסם נתונים ממשרד הבריאות על תחלואה קשה במחוסנים , יוצא שהיה באותו זמן 1031 חולים קשים שקבלו לפחות חיסון אחד, ביניהם 166 למטה מגיל ששים, מצד שני ביום 10 לפברואר היה רק 1051 חולים קשים, זאת אומרת רק פחות מ 2 אחוז מהחולים הקשים לא היו מחוסנים באותו זמן.
בשנה האחרונה לא היה שפעת או דלקת ריאות, את כולם מתייגים כחולי קורונה, גם מי שנופל מהגג ויש איזה חשד קטן שיש לו קורונה מיד שמים אותו במחלקת קורונה ההזנחה משוועת ועושים לו בדיקה אחרי בדיקה עד שיוצא אחד עם קורונה, מי שמחוסן מתייגים אותו כחולה שפעת או דלקת ריאות.
הכתב והמכתב כתב:פשוט מאוד, כי כשהם לא מצליחים הם מפנים לבית החולים וכשהחולה מת הוא מת בבית חולים.
כמו שתגיד שאני מצליח יותר מבית החולים כי כשיש למישהו וירוס בבית אני נותן לו תה, או אנטיביוטיקה לחידק והוא מחלים
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים