עמוד 1 מתוך 11
הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 1:45 pm
על ידי גימפעל
רבני בית הדין לעניני רפואה בנשיאות הגרש"א שטרן מגדולי הפוסקים משיבים באופן ברור עפ"י חוות דעת של אנשי רפואה מומחים, כי אין לעשות שום בדיקה בטרם התסמינים קיימים לכל הפחות 48 שעות ברציפות.
- Screenshot_20200616-103527_Drive-1-750x1024.jpg (103.31 KiB) נצפה 15988 פעמים
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 1:59 pm
על ידי אשרי יושבי ביתך
יש בעיה להיבדק מוקדם (בתוך 48 שעות)? חוץ מהענין שאולי הבדיקה לא משקפת כ"כ.
האם זה רק ענין של חסכון בבדיקות? שלא לבזבז ללא צורך (כיון שבלא"ה האדם בבידוד).
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 4:11 pm
על ידי ארזי ביתר
מישהו יכול להסביר את טעם האיסור?
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 4:18 pm
על ידי תורה מפוארת
לענ"ד אולי זה מענה לתשובה על בדיקה בשבת שא"צ למהר
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 7:33 pm
על ידי נוטר הכרמים
כבר התפטרתי מכל תפקיד ייצוגי. אני מביא את הדברים כעובדה בשטח וזהו.
ידוע לי על רב חשוב, מהעשיריה הפותחת של זקני וגדולי ההוראה המקובלים על השכבות הרחבות של הציבור,
שמורה ובא בלחישה שמי שיש לו תסמינים, שיתבודד בביתו עד שיחלוף המצב בוודאות, אך לא יפנה להיבדק.
הוא סבור שיש בבדיקה, וכתוצאה מכך, בגילוי ובבידוד ההמוני, נזק יותר מאשר תועלת.
חשוב להדגיש כי השאלה היתה בבחור ישיבה, כשהמשמעות היא, בין השאר, ביטול תורה המוני.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 8:53 pm
על ידי יוֹסֵפֶר
נוטר הכרמים כתב:כבר התפטרתי מכל תפקיד ייצוגי. אני מביא את הדברים כעובדה בשטח וזהו.
ידוע לי על רב חשוב, מהעשיריה הפותחת של זקני וגדולי ההוראה המקובלים על השכבות הרחבות של הציבור,
שמורה ובא בלחישה שמי שיש לו תסמינים, שיתבודד בביתו עד שיחלוף המצב בוודאות, אך לא יפנה להיבדק.
הוא סבור שיש בבדיקה, וכתוצאה מכך, בגילוי ובבידוד ההמוני, נזק יותר מאשר תועלת.
חשוב להדגיש כי השאלה היתה בבחור ישיבה, כשהמשמעות היא, בין השאר, ביטול תורה המוני.
אני מתאמץ להבין את אותם אנשים, מה האפשרות שלא להיבדק, הרי אם הוא הדביק את חביריו והם לא יתבודדו מהמחנה הרי הם ימשיכו להדביק את שאר עם ישראל, הלא כן?
ושמא הוא כן מודיע לחבריו, והם נזהרים שלא להדביק?
בינתים הנידון היה דחיית הבדיקה, אף שמכותרת האשכול נראה שדנים בהימנעות לגמרי.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 9:03 pm
על ידי נוטר הכרמים
אז קודם כל, מן הסתם הוא מיידע את החברותות, והם נכנסים לאיזה שהוא בידוד או מנגנון מוגבר של זהירות.
השאלה אם זה הגיוני ורציונלי לסגור ישיבה שלמה?
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 9:12 pm
על ידי חרסון
אף אני שמעתי כמו הרב נוה"כ. ובמח"כ של הטוענים כן הגישה תמוהה.
אם מאמינים לתוצאות הבדיקות (אפשר להחליט שלא מאמינים. אפשר להחליט כל דבר, למעשה) אזי במקרים רבים גם אחרי שהסימפטומים חולפים הבדיקות מראות תוצאה חיובית! ז"א שהנדבק הנ"ל ממשיך להיות נשא, וברוב המקרים אף להדביק. בה בשעה שכיון שהוא אינו נדבק, הוא מהלך לו בשוק. (נכון שאפשר לבקש ממנו להמשיך ולהקפיד על זהירות. נו באמת.. בפרט שאם אני מבין נכון ביושב בית-מדרש עסקינן, שבהכרח בא במגע עם אנשים רבים).
ומה לגבי החברותות? בהנחה סבירה שהם א-סימפטומטיים, כיצד ידעו הם מתי לצאת מבידוד? הרי גם הם ממשיכים להדביק? וכן הלאה וכן הלאה!
אינני מצליח להבין. ברצינות.
וה' יחוס וירחם על בני ישראל ויציל אותם מעצמם.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 9:39 pm
על ידי דרומי
איני בא לפסוק בדיון הספציפי הזה ואל תדין את חבירך כו', ובאמת המצב עכשיו מאוד מבלבל וכמו שהארכתי בהודעה אחרת וקשה להגיע למסקנה ברורה בשום פרט.
מה שנכון הוא שאני באופן אישי נחשפתי דרך תגובות רבות בפורום זה, בשלושת החדשים האחרונים, למושג שעד כה הייתי פחות מודע לקיומו בעוצמות כה גבוהות ועתה נודע לי שהוא חי ובועט ונושם אצל לא מעט אנשים מבוגרים:
חוסר אחריות.
וצע"ג איך אפשר לסמוך על כאלה אנשים בענינים של סת"ם, כשרות וכדומה שבהם נדרשת נאמנות ואחריות.
[אדגיש שוב שאיני מתייחס לנידון הספציפי באשכול זה אלא לרוח הדברים שעולה מהרבה תגובות מכל מיני כותבים לאחרונה].
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ג' יוני 16, 2020 11:09 pm
על ידי נוטר הכרמים
הרב דרומי,
עם כל הכבוד, מהיכי תיתי שמידת האחריות אמורה להחמיר יותר באשר לחשש קורונה,
מאשר סגירת ישיבות ומסגרות חינוכיות?
לדעתך, זה לא דיני נפשות?
האם אתה מודע לכך שבישיבות מסוימות כבר ידוע על אחוזים משמעותיים שלא ישובו לספסלי הלימודים,
ולעומק המשמעות של נתון זה לשעה ולדורות?
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יוני 17, 2020 10:39 am
על ידי דרומי
הדגשתי שחוסר האחריות אינו ניכר מכל דיון בפני עצמו. אכן, בכל דיון יש צדדים לכאן ולכאן, וזה לגטימי שאחד מעדיף את הצד הזה ואחד מעדיף את הצד הזה. בסנהדרין היו יושבים החכמים ושומעים את כל הצדדים ולבסוף כל אחד מכריע כפי הבנתו.
חוסר האחריות מבצבץ ועולה מתוך רוח הדברים הכללית, וזה בולט אצלי לאחר שעברנו תקופה ממושכת ונידונו כאן כל מיני דיונים, החל מהזמנת זוגות צעירים לליל הסדר לאבותיהם המבוגרים, ממשיך בחובת עטיית מסכה וקיום מנינים מחתרתיים כשהשלטונות אסרו זאת, טבילה במקוה ולימוד ב'כולל', ועוד ועוד ועוד.
כשרואים שבכל הנושאים כולם תמיד יש נטייה לפטור במחי יד את כל החששות ותמיד תמיד יזלזלו ב'מחמירים' זה נותן את ההרגשה שכתבתי לעיל.
[לשם המחשה, יש לי מכר קרוב שבחודשים אדר וניסן היה היסטרי בצורה מוגזמת, והייתי צריך להרגיע אותו שמותר לעשות כמה דברים פה ושם... לעומת זאת, מל"ג בעומר ואילך הוא כל הזמן מנסה לעודד ולהקל שהכל מותר לך הכל שרוי לך כי הכל נגמר ואין מה לחשוש מכלום.
אני חלוק עליו גם אז וגם היום, אבל אני יכול לראות בו בן-שיח בעל אחריות שכן שנינו מסכימים שיש כאן 'צד' רציני שצריך לקחת אותו בשיקול, והשאלה היא רק בפועל מתי ואיך, מתי זה התחיל ומתי זה נגמר, ואיפוא יותר ואיפוא פחות וכו'.
לעומת זאת יש כאלה שבאופן עקבי ושיטתי ינסו לגמד את הבעיה ולהמעיט בערכה, בלי להתחשב בחדשות ובעדכונים ובמציאות. כמדומני שבהתחלה אמרו בכלל שזה משהו שרק גויים סובלים ממנו, אחר כך כשראו שלדאבוננו זה לא בדיוק כך אמרו שזה רק בחו"ל, אחר כך כשזה הגיע לדאבוננו גם לאזורנו מצאו עוד תירוצים... זה מעורר תחושה של זלזול עקבי וחוסר לקיחת אחריות, ובעיניי זה ממש כמו אלה ששומעים רינונים על 'הכשר' מסויים, ולמרות שהרינונים ממשיכים ומתגברים הם תמיד ילמדו זכות וימשיכו לסמוך על ה'הכשר' כי ככה התרגלנו, והרי ה'הכשר' השני יותר יקר ואנחנו אברכי כולל וזה שעת הדחק וכו'. אצל אנשים מדחיקים מסוג זה לא הייתי אוכל בביתם מאומה.
ואבקש סליחה כי מרוב שיחי דיברתי עד הנה, והלוואי שכל הנושא לא יהיה אקטואלי עוד אכי"ר].
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יוני 17, 2020 11:21 am
על ידי נהנה מהאוצר
הרב דרומי
מסכים מאד עם דבריך
וגם אני חש כך
ובאמת כואב לי שאני מרגיש שההיקש לשאר דברים מתבקש מאד
כי ברגע שמגלים שהקו המנחה הוא חוסר אחריות ובמיוחד חוסר אחריות כלפי אנשים אחרים וכלפי הציבור
יש לדון בקל שפרט זה שנגלה בקורונה - יצא ללמד על הכלל כולו
ויש הרבה מה להאריך וד"ל
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יוני 17, 2020 10:58 pm
על ידי נוטר הכרמים
הרב דרומי,
תודה על נימת דבריך הרגועה והמכבדת.
שים לב, אתה עצמך מודה שהיו כאן לאורך התקופה - יותר מרבעון, עליות ומורדות באשר לנתונים,
וראה זה פלא, רוב המזהירים ה'אחראים' לא שינו מאומה מעוצמת ההפחדות והכותרות האדומות.
וכי לא די בכך לעורר סימני שאלה לכיוון ההפוך.
נכון לערב זה, אנחנו כולנו מתוחים לשמוע שיש עליה בתחלואה,
ובכן, האם אמנם הפחד הוא מהסוג שהיה סמוך לחג הפסח,
כאשר שמענו על מונשמים ומורדמים וגם נפטרים ל"ע בתדירות גבוהה יחסית?
הרי רובם של החולים אפילו לא מאושפזים, וחלקם ללא תסמינים.
האם ההיסטריה והאדיקות בהוראות העקבית כל כך נובעת מאחריות ומהפעלת הגיון צרוף נטו?
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יוני 17, 2020 11:01 pm
על ידי נוטר הכרמים
ועוד מילה, ההיקש שלך לנושא הנאמנות בכשרות ממש משעשע.
לא הייתי אומר שמי שמפריז בכל הענין הוא חשוד על הכשרות,
אבל רבים מהחשודים - מפריזים. (והמכשירים שאינם כשרים בחיקם).
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יוני 17, 2020 11:06 pm
על ידי לענין
דרומי כתב:איני בא לפסוק בדיון הספציפי הזה ואל תדין את חבירך כו', ובאמת המצב עכשיו מאוד מבלבל וכמו שהארכתי בהודעה אחרת וקשה להגיע למסקנה ברורה בשום פרט.
מה שנכון הוא שאני באופן אישי נחשפתי דרך תגובות רבות בפורום זה, בשלושת החדשים האחרונים, למושג שעד כה הייתי פחות מודע לקיומו בעוצמות כה גבוהות ועתה נודע לי שהוא חי ובועט ונושם אצל לא מעט אנשים מבוגרים:
חוסר אחריות.
וצע"ג איך אפשר לסמוך על כאלה אנשים בענינים של סת"ם, כשרות וכדומה שבהם נדרשת נאמנות ואחריות.
[אדגיש שוב שאיני מתייחס לנידון הספציפי באשכול זה אלא לרוח הדברים שעולה מהרבה תגובות מכל מיני כותבים לאחרונה].
שאלה לציבור.
האם אתם סומכים על מו"ץ שמעשן סיגריות?
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יוני 17, 2020 11:08 pm
על ידי גימפעל
אגב, הגרש"א שטרן שליט"א הוא רב של הצלה גוש דן ששייך למד"א.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 4:24 am
על ידי חרסון
נוטר הכרמים כתב:אבל רבים מהחשודים - מפריזים. (והמכשירים שאינם כשרים בחיקם).
אכן. ומה רב וכואב הוא חילול שם התורה והחרדים על דבריה, כאשר הזלזול וחוסר ההקפדה מגיעים (במקרים רבים מאד) דווקא מהאמונים עלי תולע דלעי באורייתא קדישא ושומרים ברוב דקדוק על דיני', ואילו הזהירות והשמירה באים דווקא ממי שאורח חייו איננו ספוג דווקא ביראת שמים. ועל דא קא בכינא.
ולמותר לציין שאינני מתכוון לקהל או לחוג ספציפי. בתוך עמי אנכי יושבת, והחלוקה הזו היא למרבה הצער די 'רוחבית'.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 10:41 am
על ידי דרומי
באמת לא התכוונתי להאריך, אבל כתוספת הבהרה למה שכתבתי לעיל -
כמעט כל יהודי מקיל בפרט זה או אחר, אם בעניני בריאות הגוף ואם בעניני בריאות הנפש.
אבל רוב המקילים מקילים לעצמם ולא הופכים את זה ל'שיטה'.
מי שנעבאך לא מסוגל להפסיק לעשן, לא יעודד אחרים לעשן. בדרך כלל הוא יודה שהוא בעייתי ויבקש מאחרים לא ללמוד ממנו.
גם מי שרגיל לחסל חבילת שוקולד ביום בצירוף בקבוק קולה, לא ישכנע את ילדיו ושכניו לנהוג כמוהו.
גם אני הקטן הולך לפעמים ברחוב ללא מסכה, אבל אני לא הופך את זה ל'שיטה' ואם אדע שמצלמים אותי נוהג כן אכעס ואמחה. כי יש כאן מצב רגיש ולא פשוט, והאחריות דורשת שגם מי שלא מצליח לעמוד בכל החומרות - ואולי באמת אין כ"כ צורך לאותו איש ספציפי בזה - לא יעודד אחרים ללכת בדרכיו.
[בהמשך לדוגמא מענין הכשרות: יש מוצרים שאני לעצמי סומך על היתרים ואשתמש בהם בשעת הדחק. ואף על פי כן, לא אתן עליהם 'הכשר' ואם מישהו ישאל אותי מה דעתי על מוצרים אלו אחשוב כמה פעמים לפני שאשיב לו].
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 3:16 pm
על ידי מלבב
נוטר הכרמים כתב:כבר התפטרתי מכל תפקיד ייצוגי. אני מביא את הדברים כעובדה בשטח וזהו.
ידוע לי על רב חשוב, מהעשיריה הפותחת של זקני וגדולי ההוראה המקובלים על השכבות הרחבות של הציבור,
שמורה ובא בלחישה שמי שיש לו תסמינים, שיתבודד בביתו עד שיחלוף המצב בוודאות, אך לא יפנה להיבדק.
הוא סבור שיש בבדיקה, וכתוצאה מכך, בגילוי ובבידוד ההמוני, נזק יותר מאשר תועלת.
חשוב להדגיש כי השאלה היתה בבחור ישיבה, כשהמשמעות היא, בין השאר, ביטול תורה המוני.
אני מתפלא שיש רק רב אחד שמבין דבר כה פשוט.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 3:17 pm
על ידי מלבב
יוֹסֵפֶר כתב:נוטר הכרמים כתב:כבר התפטרתי מכל תפקיד ייצוגי. אני מביא את הדברים כעובדה בשטח וזהו.
ידוע לי על רב חשוב, מהעשיריה הפותחת של זקני וגדולי ההוראה המקובלים על השכבות הרחבות של הציבור,
שמורה ובא בלחישה שמי שיש לו תסמינים, שיתבודד בביתו עד שיחלוף המצב בוודאות, אך לא יפנה להיבדק.
הוא סבור שיש בבדיקה, וכתוצאה מכך, בגילוי ובבידוד ההמוני, נזק יותר מאשר תועלת.
חשוב להדגיש כי השאלה היתה בבחור ישיבה, כשהמשמעות היא, בין השאר, ביטול תורה המוני.
אני מתאמץ להבין את אותם אנשים, מה האפשרות שלא להיבדק, הרי אם הוא הדביק את חביריו והם לא יתבודדו מהמחנה הרי הם ימשיכו להדביק את שאר עם ישראל, הלא כן?
ושמא הוא כן מודיע לחבריו, והם נזהרים שלא להדביק?
בינתים הנידון היה דחיית הבדיקה, אף שמכותרת האשכול נראה שדנים בהימנעות לגמרי.
בדרך שהולכים עכשיו עוד כמה שבועות שוב כל המוסדות ייסגרו, והרבה אנשים יהיו בלי פרנסה, ואת המגיפה אין סיכוי לעצור רק לדחות.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 7:36 pm
על ידי נוטר הכרמים
נוטר הכרמים כתב:הרב דרומי,
עם כל הכבוד, מהיכי תיתי שמידת האחריות אמורה להחמיר יותר באשר לחשש קורונה,
מאשר סגירת ישיבות ומסגרות חינוכיות?
לדעתך, זה לא דיני נפשות?
האם אתה מודע לכך שבישיבות מסוימות כבר ידוע על אחוזים משמעותיים שלא ישובו לספסלי הלימודים,
ולעומק המשמעות של נתון זה לשעה ולדורות?
הנה כמה מקורות לדוגמא שהראני ת"ח שליט"א על היחס בין סכנה גשמית לסכנה רוחנית.
כתב בשו"ת
זכרון יהודה לר"י בן הרא"ש סי' יז בתשובה לשאלה:
ודע גבירי כי יש כאן בני אדם שאומרים לבער מן העיר נשים מופקרות מפני שאומרים שעוברים על לאו דלא תהיה קדשה ועוד שאין טובלות ומכשילין לבני אדם בכרת ויש אומרים מוטב שישארו בעיר ואל יתערבו זרע קודש בבנות נכר ויבוא לידי סכנת נפשות הודיעני דבר מי יכשר אשר הקטן בן אחיך ר' שלמה ז"ל.
וז"ל
, אין הלכה כיש אומרים כי בזונות ישראל יש לאו וכרת, ומוטב שיסתכנו הגופים מן הנפשות ושלום דודך יהודא בן הרא"ש זצו"ל.
ובשו"ת
חוות יאיר סי' רי: ומכל שכן סכנתא דחמירא מאיסורא
וקל וחומר בסכנת הנפש דחמירא מסכנת הגוף.ובשו"ת
מהר"ם שיק (או"ח סי' שז):
ו'לא תעמוד על דם רעך' כתיב [ויקרא י"ט ט"ז], אם בחיי הגוף קל וחומר בחיי הנפש, ואיך עתה מאשר את בעלי השטאטוסקווא. ואפילו אינו חושד אותם שהם שלוחי וגירי דבעלי קאנגרעס הרי הם עמדו מנגד ביום שבות זרים חיל התורה והאמונה ועוד יהמו גלי הקאנגרעס לשטוף התורה המורשה לנו חיי עד, היה לו לקרוא להם 'ולא תעמוד על דם רעך' כתיב, ובעלי השטאטוסקווא יושבים בין המשפתיים לשמוע שריקות עדרים, ואיך לא קמו ולא זעו מארור אשר אמר ברק בן אבינועם 'אורו מרוז אמר מלאך ה' וגו' כי לא באו לעזרת ה' בגבורים' [שופטים ה' כ"ג], ואמרו חכז"ל [מועד קטן ט"ז ע"א] דמרוז גברא רבה היה ובארבע מאה שיפורי שמתיה ברק. ואם לסכנת הגוף כן, קל וחומר לסכנת הנפש וחיי נצחיי.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 8:47 pm
על ידי דרומי
הרב נוטר, אומר לך את האמת. אם היית מביא את המקורות הללו שהבאת עכשיו תחת 'ניק' אחר - הייתי מתאמץ יותר למצוא את המלים ולהסביר את מחשבותיי לנוכח המקורות שהבאת וההקשר שלהם למצב הנוכחי. כרגע, כשזה בא בהמשך לעשרות או מאות הודעות בסגנון דומה, אני חש שחבל לי להתאמץ.
והיה אתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום. שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 9:27 pm
על ידי נוטר הכרמים
הרב דרומי,
התגובה שלך לא מכבדת אותך, לא את השיח שלך כתורני ולא את ההתנהלות שלך כעניינית.
ואתה היה בן אדם, כבד את הבריות ואת התורה, והיה מכובד, וכל אשר לך כבוד.
--------------
כדי שלא תהא ביאתי ריקנית מדברי תורה, אוסיף עוד: עולם הפוך ראיתי.
איתא בברכות ס, א:
ההוא תלמידא דהוה קא אזיל בתריה דרבי ישמעאל ברבי יוסי בשוקא דציון. חזייה דקא מפחיד, אמר ליה: חטאה את דכתיב פחדו בציון חטאים. אמר ליה: והכתיב אשרי אדם מפחד תמיד! - אמר ליה: ההוא בדברי תורה כתיב. יהודה בר נתן הוה שקיל ואזיל בתריה דרב המנונא, אתנח. אמר ליה: יסורים בעי ההוא גברא לאתויי אנפשיה? דכתיב כי פחד פחדתי ויאתיני ואשר יגרתי יבא לי. - והא כתיב: אשרי אדם מפחד תמיד! - ההוא בדברי תורה כתיב.
וביאר בס' מסילת ישרים פרק כד:
והנה על זה נאמר (משלי כ"ח): אשרי אדם מפחד תמיד, ופי' ז"ל (ברכות ס): ההוא בדברי תורה כתיב. כי אפילו בשעה שאינו רואה המכשול לנגד עיניו צריך שיהיה לבו חרד בקרבו פן טמון הוא לרגליו והוא לא נשמר.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יוני 18, 2020 9:48 pm
על ידי תם מה הוא אומר
נוטר הכרמים כתב:הנה כמה מקורות לדוגמא שהראני ת"ח שליט"א על היחס בין סכנה גשמית לסכנה רוחנית.
כתב בשו"ת
זכרון יהודה לר"י בן הרא"ש סי' יז בתשובה לשאלה:
ודע גבירי כי יש כאן בני אדם שאומרים לבער מן העיר נשים מופקרות מפני שאומרים שעוברים על לאו דלא תהיה קדשה ועוד שאין טובלות ומכשילין לבני אדם בכרת ויש אומרים מוטב שישארו בעיר ואל יתערבו זרע קודש בבנות נכר ויבוא לידי סכנת נפשות הודיעני דבר מי יכשר אשר הקטן בן אחיך ר' שלמה ז"ל.
וז"ל
, אין הלכה כיש אומרים כי בזונות ישראל יש לאו וכרת, ומוטב שיסתכנו הגופים מן הנפשות ושלום דודך יהודא בן הרא"ש זצו"ל.
ובשו"ת
חוות יאיר סי' רי: ומכל שכן סכנתא דחמירא מאיסורא
וקל וחומר בסכנת הנפש דחמירא מסכנת הגוף.ובשו"ת
מהר"ם שיק (או"ח סי' שז):
ו'לא תעמוד על דם רעך' כתיב [ויקרא י"ט ט"ז], אם בחיי הגוף קל וחומר בחיי הנפש, ואיך עתה מאשר את בעלי השטאטוסקווא. ואפילו אינו חושד אותם שהם שלוחי וגירי דבעלי קאנגרעס הרי הם עמדו מנגד ביום שבות זרים חיל התורה והאמונה ועוד יהמו גלי הקאנגרעס לשטוף התורה המורשה לנו חיי עד, היה לו לקרוא להם 'ולא תעמוד על דם רעך' כתיב, ובעלי השטאטוסקווא יושבים בין המשפתיים לשמוע שריקות עדרים, ואיך לא קמו ולא זעו מארור אשר אמר ברק בן אבינועם 'אורו מרוז אמר מלאך ה' וגו' כי לא באו לעזרת ה' בגבורים' [שופטים ה' כ"ג], ואמרו חכז"ל [מועד קטן ט"ז ע"א] דמרוז גברא רבה היה ובארבע מאה שיפורי שמתיה ברק. ואם לסכנת הגוף כן, קל וחומר לסכנת הנפש וחיי נצחיי.
viewtopic.php?f=17&t=47494
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ו' יוני 19, 2020 11:50 am
על ידי גימפעל
היום התפרסם כתבה על הוראת הבי"ד דלעיל בעיתון 'המודיע' בהרחבה.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ו' יוני 19, 2020 12:51 pm
על ידי מלבב
הקורונה של גל השני פחות מסוכן מגל הראשון.
קולדצקי: מדוע אין מונשמים אם יש עלייה בחולים הקשים? להערכתי הגיעו למסקנה שהנשמה מלאכותית הורסת את הריאות. המכונה אלימה הגורמת לזיהום חיידקי נרחב. 'העמק' בעפולה לא הנשימו וזכו לתוצאות יפות. גם גליה רהב בתל השומר הודתה כי טעו שהנשימו מוקדם.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ו' יוני 19, 2020 2:06 pm
על ידי מלבב
גימפעל כתב:רבני בית הדין לעניני רפואה בנשיאות הגרש"א שטרן מגדולי הפוסקים משיבים באופן ברור עפ"י חוות דעת של אנשי רפואה מומחים, כי אין לעשות שום בדיקה בטרם התסמינים קיימים לכל הפחות 48 שעות ברציפות.
Screenshot_20200616-103527_Drive-1-750x1024.jpg
מה לגבי מי שהיה קרוב לחולה מאומת?
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יולי 01, 2020 1:48 pm
על ידי גימפעל
- בעלזא.png (108.52 KiB) נצפה 15063 פעמים
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יולי 01, 2020 7:47 pm
על ידי נוטר הכרמים
למה אין מילה על בדיקה?
המ"י.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יולי 01, 2020 9:40 pm
על ידי יהודי רגיל
נוטר הכרמים כתב:למה אין מילה על בדיקה?
המ"י.
ברור, לכן זה הובא באשכול זה
וזו תגובת משרד הבריאות שמתפרסמת עכשיו בכלי התקשורת:
"אם לא ייבדקו בבני ברק - נסגור את עולם התורה"
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יולי 02, 2020 11:58 am
על ידי דרומי
לאחרונה אני נוטה לחשוב שהתנהגות השלטונות משונה ומוזרה ולא תועלתית.
הרי אם לא היו מטילים סגר באלעד ובאשדוד, היו הרבה יותר חרדים רצים להיבדק. כעת הם עצמם יצרו את המשוואה שמי שהולך להיבדק נענש במקום לקבל פרס... אז למה שאנשים ילכו להיבדק?
ובכלל, אמר לי מישהו תושב תל אביב: איך יתכן לדרוש ממני ללכת ברחוב עם מסכה, כאשר משני צידי הרחוב מסעדות הומי אדם שלהם מותר לשבת צפופים ולאכול ביחד (כמובן בלי מסכה). איך יהודי עם הגיון בריא אמור להבין את הסתירה הזועקת הזאת.
ולמה לא סוגרים לאלתר את כל האולמות הגדולים של החתונות שהם מקור הדבקה הכי גדול (וזכר לדבר, שבימי ספירת העומר שבהם לא התקיימו חתונות היתה רגיעה גדולה, ולאחר חג השבועות וכו'), ובמקום זה נטפלים לאירועים קטנים של בריתות שמתקיימים לרוב במקומות קטנים וללא תיכנון מוקדם מידי כך שבלאו הכי אי אפשר לאכוף את צמצומם ומבזבזים אנרגיה במקומות לא נכונים.
ועוד תמיהות רבות על ההתנהלות שמעוררות את המחשבה כי אין על מי להישען אלא על אבינו שבשמים והוא ישלח רפואה וישועה אכי"ר.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יולי 02, 2020 12:15 pm
על ידי יבנה
מה לא מובן? יש שיקולים בריאותיים, ויש שיקולים כלכליים, ויש שיקולים פוליטיים לא להרגיז את הציבורים שבוחרים אותם, ויש שיקולים של כמה הציבור מוכן לסבול כו', ויש עוד כמה דברים.
הממשלה צריכה לתמרן בין כל אלו ולהחליט לפי ערכיו ושיקוליו מה ראוי או כדאי לעשות, למרות שמחינת בריאות בלבד היה צריך להחמיר בהרבה דברים.
כל א' צריך להחליט לפי ערכיו ושיקוליו האם להקל כפי החלטות הממשלה, או להחמיר יותר מהם. כמו למשל לא ללכת לאולמות כו'.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יולי 02, 2020 12:17 pm
על ידי דרומי
מה שבעיקר לא מובן זה למה חייבים ללכת ברחוב עם מסכה כאשר החשש הוא אפסי, בעוד במקומות סגורים איש לא אוכף את לבישת המסכות ושם החשש הוא גדול לאין ערוך. שלא לדבר על רבבות האנשים השמים את המסכה על הסנטר בצורה שאין בה שום תועלת ואין פוצה פה ומצפצף.
אלא שלשוטרים קל יותר לחפש את המטבע מתחת לפנס... ותו לא מידי.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יולי 02, 2020 12:41 pm
על ידי מקדש מלך
ברור שלשוטרים אין שום דרך לאכוף את כללי הזהירות. הם יכולים לאכוף ביעילות (יחסית) רק סגר.
התקווה היא שהציבור ישמור לעצמו, ואם לא, אין פתרון שלטוני באמת.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ה' יולי 02, 2020 2:22 pm
על ידי ישא ברכה
דרומי כתב:מה שבעיקר לא מובן זה למה חייבים ללכת ברחוב עם מסכה כאשר החשש הוא אפסי, בעוד במקומות סגורים איש לא אוכף את לבישת המסכות ושם החשש הוא גדול לאין ערוך. שלא לדבר על רבבות האנשים השמים את המסכה על הסנטר בצורה שאין בה שום תועלת ואין פוצה פה ומצפצף.
אלא שלשוטרים קל יותר לחפש את המטבע מתחת לפנס... ותו לא מידי.
אין ספק שצורת האכיפה הנוכחית איננה יעילה.
ההדבקה העיקרית היא במקום סגורים, ולא כשעוברים אחד ליד השני ברחוב.
אבל בכל זאת יש קצת תועלת כי חייבים להחזיק מסיכה, ובלי האכיפה הזו אולי בכלל לא היו הולכים עם מסיכה.
מה שכן היו צריכים לעשות זה אכיפה בתוך מוסדות, ומספיק להטיל קנס על המוסד, כדי שכל הנמצאים במקום יחבשו מסיכה.
ובאופן אישי, אני מתרשם שבניגוד לפעם הקודמת, הניהול עכשיו של משרד הבריאות לא יעיל בכלל, אבל עדיין לכאורה זה עדיף ממציאות שאיש הישר בעיניו יעשה.
-
אגב, אתמול ראיתי רשימת ישנה של כלל הנפטרים החרדיים, ולא כולם צוין מקום מגורם, מתוך אלה שהוזכרו 9 מתוכם תושבי שכונות מאה שערים וגאולה! (לאו דוקא מאנשי העד"ח, אלא מכלל האוכלסיה שם).
-
אמר לי אתמול חבר מאנשי ירושלים, כי הבדיחה שהסתובבה - על אברך ליטאי שנכנס לשיטבלאך ונדהם לראות שכולם בלי מסיכות, עד שראה איזה זקן בצד עם מסיכה, ונעמד להתפלל בסמוך אליו. לאחר התפילה שאל הזקן את האברך, האם גם אתה קיבלת חיובי.. - שאמנם הבדיחה קיצונית, אבל יש בה יותר מגרעין אמת, כאלו עם תסמינים או שהיו בקרבת חולים, שבמקום להתבודד וכו' הם לובשים מסיכה, (עליה טענו עד לפני כמה ימים שאין בה כל תועלת ואדרבה..).
וה' ישמרנו מכל רע
Re נשאים א-סמפטואנים
פורסם: ד' יולי 08, 2020 2:05 pm
על ידי ונתנו ידידים
האם יש להם ידיעה ברורה שנשאים בלי סימפטואנים מדביקים אחרים או שזה רק חשש?
Re: Re נשאים א-סמפטואנים
פורסם: ד' יולי 08, 2020 5:15 pm
על ידי איתן
ונתנו ידידים כתב:האם יש להם ידיעה ברורה שנשאים בלי סימפטואנים מדביקים אחרים או שזה רק חשש?
לפי מה שהבנתי השאלה עד כמה נשאים א-סיפטומטיים מדביקים עדיין נשארה פתוחה. יש טוענים שהדבקה כזאת נוטלת חלק חשוב מאד בהפצת המחלה. ויש אומרים שזה יחסית נדיר. אך נראה לי שכולם מסכימים שזה קורה לעיתים, השאלה היא עד כמה. המקרים כאלו גם זוהו.
ויש גם נשאים שטרם פיתחו תסמינים ,אך יפתחו אותם בעתיד. ואלו יכולים להדביק ביתר קלות 2-3 ימים לפני שיפתחו אותם.
ויש כאלו שיש להם אך תסמינים קלים שאך בקושי ירדישו בהם, ואולי גם יטעו לחשוב שהם בריאים לגמרי.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יולי 08, 2020 6:18 pm
על ידי דרומי
אני שמעתי לאחרונה שהגיעו למסקנה שאלו שאין להם תסמינים לא מדבקים.
יש להעיר כי אם נגיע למסקנה שהם כן מדבקים, זה מחזק את הסבירות שחלק גדול מהציבור כבר נדבק בלי ידיעתו מימים רבים ואנו קרובים לחסינות העדר...
אך כמובן שלמעשה אי אפשר להקל ראש כי כל הסברות בזה משתנות כל העת.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יולי 08, 2020 9:43 pm
על ידי נוטר הכרמים
אני לא יכול להתאפק מלשתף במילי דבדיחותא (אולי לא כ"כ מתאים לליל י"ז בתמוז בעת צרה).
הקורונה כמו המן,
לצדיקים ששומרים על כל הכללים עם כל החומרות - היא מגיעה עד הבית,
לבינוניים - אלו שנזהרים קצת, צריכים ללכת קצת בשבילה,
ולרשעים - שרומסים את הכללים - היא מחכה רחוק רחוק...
וחם השמש ונמס.
ועוד אמרו, כל הבורח מן הכבוד (כובד) הכבוד רודף אחריו.
מה לעשות, מידי יום כמעט אני שומע על עוד מחמיר שנדבק.
ר' ש"ש מבאר יעקב, ר' פ"ו מבני ברק ועוד.
Re: הימנעות מבדיקת קורונה
פורסם: ד' יולי 08, 2020 9:46 pm
על ידי הפצת המעיינות
קבלתי. מפסיק להיזהר.