עמוד 1 מתוך 2

פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:32 pm
על ידי איש_ספר
יותר ויותר נשמעת ביקורת כי פורום קורונה מדרדר את בית המדרש כולו, החל מעיסוקים שאינם תורניים, עבור דרך עיסוקים טפלים וכלה בדברי מחלוקות ואונא"ד. חוט משולש מעניניים שנזהרנו מאד שלא לתת להם דריסה במקומינו, והנה ישנה תחושה שהותרה הרצועה. ועוד גבר החשש של מפולת ומדרון חלקלק לשאר המדורים בבית מדרשינו.

כמובן שיש צורך לסנן את הפורום מכל מיני אשכולות והודעות בלתי ראויות. אך מעבר לזה, מה דעת החברים לנעול את הפורום לחלוטין? אין ספק שביסודו היתה תועלת לחברים, אך כמדומה שעתה נזקו רב על תועלתו.

מה דעתכם?

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:38 pm
על ידי יהודה בן יעקב
בתקווה שגם אם יחליטו לנעול [גם אני מצדד בזה, אך לא מביע דעה מוחלטת], יעבירו את האשכולות התורניים ל'בית המדרש'.
כגון: שאלות הלכתיות בימי הקורונה, דיני צירוף למנין שמקצתם רואים אלו את אלו.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:42 pm
על ידי בברכה המשולשת
יהודה בן יעקב כתב:בתקווה שגם אם יחליטו לנעול [גם אני מצדד בזה, אך לא מביע דעה מוחלטת], יעבירו את האשכולות התורניים ל'בית המדרש'.
כגון: שאלות הלכתיות בימי הקורונה, דיני צירוף למנין שמקצתם רואים אלו את אלו.


גא"מ (אמנם, יש גם מקום לאשכול מחשבות בעקבות המצב וכה"ג. וגם באשכולות ה-"מעשיים" יותר יש הרבה נושאים תורניים שכדאי מאוד לשמור)

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:43 pm
על ידי איש_ספר
לתשומת לב מדובר על נעילה לא על מחיקה. כך שכל התוכן נשמר. מלבד ההודעות מהסוג השלישי הטעונות מחיקה.

"מחשבות על המצב" במקרים רבים מדי זו עמדה של הטפת מוסר וביקורת על הזולת.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:49 pm
על ידי ברלינר
כבר כמה שנים שאני לא פעיל

חזרתי לצפות בפורום בשבוע שעבר (עקב הקורונה) וכמעט לא היכרתיו......

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:50 pm
על ידי ביליצר
מצב בית המדרש כמצב של כל בתי המדרשות בעולם לצערינו ,
הפורום כבר מזמן הולך לכיוון של בילוי ופנאי לשליש למחצה ולרביע וצמוד לו הרגשה מדומה שהינך עוסק בתורה!
אכן זמן קיץ הגיע ולכך תחושת כבוד תורתו !

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:50 pm
על ידי בברכה המשולשת
איש_ספר כתב:לתשומת לב מדובר על נעילה לא על מחיקה. כך שכל התוכן נשמר. מלבד ההודעות מהסוג השלישי הטעונות מחיקה.

"מחשבות על המצב" במקרים רבים מדי זו עמדה של הטפת מוסר וביקורת על הזולת.


נכון מאוד,
וגם אני התכוונתי רק לאותן הודעות שיש להן תוכן תורני חיובי (ולא להטפות מוסר), אלא שלא הבהרתי דבריי די הצורך


וייש"כ גדול על העמידה על משמר אתרא קדישא הדין, היקר לכולנו.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 3:51 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
לנעול גם מטעם שלא כדאי לעסוק יותר מדאי בענין הנגיף.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:02 pm
על ידי עזריאל ברגר
נלפענ"ד שכדאי לנעול.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:08 pm
על ידי תוכן
לא לנעול. אנשים צריכים להתבטא, בפרט בתקופה הזאת. מי שלא נעים לו, אין צריך להכנס לשם.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:09 pm
על ידי חד ברנש
לנעול. לסגור. לעצור. די. מספיק. שבענו.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:10 pm
על ידי קו ירוק
מצטרף למצדדים לנעול. ויפה שעה אחת קודם.
בחדר בישיבה היה פתק על הדלת אם אין לך מה לעשות אל תעשה את זה כאן

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:14 pm
על ידי אוהב אוצר
איני רוצה להכביד על ההנהלה, אבל כדאי אולי לעשות משהו ביניים דהיינו שיהיה עם פיקוח הדוק: רק נושאים ונידונים הלכתיים שהיו יכולים להיות באופן מכובד ועינייני בכל מקרה 'בבית המדרש' [תרתי משמע], או נושא שיכול להועיל לציבור - מעבר לזה- באמת יכול להיות שכבר היו דיבורים מיותרים ממש ולא נצרכים [ואולי גם לא מכובדים כלפי ת"ח ואני מעיר לעצמי בכדי לכפר]
ואם זה לא אפשרי מכל סיבה - אז ודאי עדיף לנעול.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:17 pm
על ידי יבנה
כשמסתכלים בעמוד הראשי של פורום קורונה, רוב הנושאים הם תורניים כגון צירוף למנין, קריאת התורה כו'. וחלקם שימושיים, כגון מידע כו' למי שאין לו גישה לכל ההנחיות המתחדשות בכל יום. או שמות לתפילה. וכן עצות איך להתמודד עם לימוד הילדים וזמן קיץ כו'. או ליידע את הציבור על הסכנה שיש בדבר, שחלק לא קלטו שעניינו הצלת נפשות.
יש גם את החלק ההשקפתי שחלקם חשובים, כגון לשמור על שפיות בהלכה גם בעידן זה, או איך להתייחס להוראת שלטון שעניינם פיקו"נ כשאיננו מסכימים לערכים שלהם, או איך הציבור אמור לקבל החלטות.
כל אלו קיימים כיוצ"ב בפורומים הרגילים, ולא זו הבעיה. [מלבד "תעלה חיוך לרגע" שאין כיוצ"ב].
הבעיה הוא בעיקר כשיש את הנושא של הפילוג הליטאי שאצל כמה זה יוצא מכלל דיון ענייני, או ויכוחי אראל עם זאב שכולו אישי, שבהם אכן יש צורך לטפל.
וכן יש אנשים מסויימים משועממים, שאכן מורידים את הרמה.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:20 pm
על ידי אשרי יושבי ביתך
ג"א מצטרף לדברי הרב יבנה וקודמו, כי באמת יש דברים רבים הנחוצים, וגם אינם בעיתיים, ומוטב שלא לסגור אלא ליצור פיקוח הדוק. כנלענ"ד.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:20 pm
על ידי חלמישצור
תוכן כתב:לא לנעול. אנשים צריכים להתבטא, בפרט בתקופה הזאת. מי שלא נעים לו, אין צריך להכנס לשם.

מצטרף, עם סיוג: לפצל את הפורום לשניים: הפורום העיקרי יהיה ענייני הלכה בימי הקורונה, שמות לתפילה, מכתבי רבנים [ללא דיונים]; הפורום המשני (למעוניינים, עם כניסה פנימית משלו) יהיה ענייני הגות השקפה חדשות בדיחותא וכיוצ"ב.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:27 pm
על ידי סגי נהור
להציב בראש הפורום אזהרה חמורה, ולהשאיר פתוח עם פיקוח.
לצערנו בדרך הטבע האירוע עוד רחוק מסיומו.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:32 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
סגי נהור כתב:להציב בראש הפורום אזהרה חמורה, ולהשאיר פתוח עם פיקוח.
לצערנו בדרך הטבע האירוע עוד רחוק מסיומו.

כב' נביא?

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:33 pm
על ידי שמר
מוצה לע"ע.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:41 pm
על ידי דרומי
לענ"ד כדאי להשאיר. אפשר אולי לחסום כותבים מסויימים לתקופה מסויימת (גם אותי...). חשוב שתהיה אפשרות לקבל קצת מידע במצב זה שבו - עדיין! - רב הנסתר על הגלוי, ויש לפעמים מידע וטיפים חשובים שמתגלים מעת לעת, מלבד הדיונים ההלכתיים החשובים כמו צירופי מנינים וכיוצא בזה שגם בהם עדיין לא נאמרה המלה האחרונה.

בקיצור: כל עוד לא חזרנו לשיגרה יש תועלת.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:48 pm
על ידי סופר-סתם
באופן כללי הפורום כולו סובל מירידה בדרגה (לדעתי עקב ריבוי משתמשים חדשים), באשכולות הקורונה הדבר בא לידי ביטוי בכפל כפליים, כי כולם חכמים כולם נבונים כולם יודעים...
לדעתי רצוי לטפל בשורש הבעיה ולא בתסמינה., אם נשאיל מפרשת השבוע אז חולץ קוצה וטח, או מענייני דיומא בידוד וריחוק שיעשו טוב גם לבית הזה..

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:49 pm
על ידי שמחו
לדעתי לא לנעול. רק לסנן כמו בשאר חלקי הפורום.

מעבר לשיח התורני סביב ענייני המגיפה, עוד יש בו הרבה חומרים המזרזים לשמירה על כללי הזהירות הנדרשים.
אין ספק שהחומרים תורמים לכל אחד ואחד להשתדל וליזהר שלא להזיק ושלא להינזק.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:50 pm
על ידי חרסון
הדעת נותנת שהתבערה הדוחקת באנשים (ואני בתוכם...) לפצות את פיהם בנושאים אלו לא תעלם כ"כ מהר. אם לא יצוף כאן, במבוקר, יצוף במקומות אחרים בפורום ובצורה מוסדרת פחות. כדאי לחכות עם סגירה לע"ע, לפענ"ד. אולי עם פיצול לפורום, ופורום משנה מפוקח לרשומים בלבד, או כל הסדרה אחרת.

אם דנים ברמת הפורום באופן כללי, אז זה דיון כללי מקיף ורחב יותר, שכבר התקיים כאן בעבר. ואולי הוא בכלל לא שייך להכרעת כלל הכותבים.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 4:54 pm
על ידי תם מה הוא אומר
אוהב אוצר כתב:איני רוצה להכביד על ההנהלה, אבל כדאי אולי לעשות משהו ביניים דהיינו שיהיה עם פיקוח הדוק: רק נושאים ונידונים הלכתיים שהיו יכולים להיות באופן מכובד ועינייני בכל מקרה 'בבית המדרש' [תרתי משמע], או נושא שיכול להועיל לציבור - מעבר לזה- באמת יכול להיות שכבר היו דיבורים מיותרים ממש ולא נצרכים [ואולי גם לא מכובדים כלפי ת"ח ואני מעיר לעצמי בכדי לכפר]
ואם זה לא אפשרי מכל סיבה - אז ודאי עדיף לנעול.


אמת.
הכי מסתברא.
יש כאן הרבה דיונים חשובים
ודומה שהתועלת מרובה על הנזק
ועל כן העצה להמעיט את הנזק ולא להפסיד הכל

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 5:09 pm
על ידי ממזרח שמש
לדעתי אין שום סיבה לנעול, ואדרבה יש כאן התקבצות של כמה היבטים תורניים, והלכתיים, שכאן הוא המקום היחיד, שנתקבצו.
אך זה כן, מה שחשוב למתוח קו ברור, שלא יתקבל שום מלות גנאי ובקורת מזלזלת לאנשים ואישים מפורסמים, וחכמים יזהרו בדבריהם, ולפתיים, עומד למנהלים אפשרות מחיקה, ואף חסימה.
כה לחי

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 6:38 pm
על ידי איש קריות
לדעתי יש לחדד את הכללים. לחסום ניקים שמדרדרים את השיח למחלוקות נושנות ולמחלוקות אישיות.
אך באופן כללי כדאי להשאיר פתוח.
התחושה שלי היא שכמו שיש יצר הרע מיוחד לדבר דברים בטלים בבית המדרש, ישנה גם הנאה מיוחדת לדון בעיניני חולין בפורום תורני, ומכיון שאין בדבר כל איסור ויש בכך כדי לשמח יהודים בימים טרופים כאלו- כדאי להשאיר.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 6:44 pm
על ידי זנב לאריות
מצטרף לסוברים שצריך להשאיר פתוח אבל עם פיקוח הדוק, אך מבין שבשביל זה יש צורך להקדיש יותר כח אדם ויותר זמן ולא ברור שיש.
אולי אזהרות חדות ממוקדות [באישי] ל"בעייתים" יועיל.
ייש"כ. זנב

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 6:44 pm
על ידי ש. ספראי
לנעול נושאי השקפה. להשאיר נידונים הלכתיים.
התחיל הזמן. אין זמן לשטויות.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:13 pm
על ידי הוה אמינא
קטונתי מהביע דעה.
בנידון הלכתי אחד התערבתי [לזכרוני כעת], ובשאר פחות.

אבל אם רוצים לסנן כהצעת חלק מהחברים, אפשר לדעת מה חשוב ומעניין לדעת יותר חברים, ע"י בדיקה פשוטה של כמות הצפיות בכל אשכול שם ביחס לתגובות שבו.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:18 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
האשכול הראשון העולה היא הנתונים של המגזר החרדי כאן. למה? איך זה נכנס לפורום כזה?

השני הוא מכתב הרבנים כאן. האם אתר חדשות יש כאן? למה התירו את זה? צריכים למחוק את האשכול הזה ולהשאיר את הדברים למקומם, באתרי הנייעס וכדו'.

והנה השלישי ברשימה מידע שימושי בענין הקורונה כאן. גם צריכים למחוק, זה לא אתר עבור מידע שימושי, גם אם המידע היא נחוצה מאד.

כן, צריכים להתבטא. עבור זה יש אתרים אחרים, וגם הטלפון שאפשר לשוחח עם האח, הגיס, החבר ועם עצמך.

לדידי עזר המידע ההלכתי, השאלות והתשובות שהועלו מהרבה גדולי ישראל, וגם המראה מקומות והאופקים שהם הביאו. וחבל מאד שיש כאן כל אלו החדשות שבין החצירות, דעות בענין הנהגת הציבור, סיפורים בין אחד להחבר שלו, וענייני 'השקפה' שפירושו 'נקי מחשש תורה'.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:20 pm
על ידי לבי במערב
לפענ"ד, אינו נכון כלל; ושלושת הנ"ל נצרכים המה ביותר, ולו מפני שאינם בנמצא (כדבעי) בשום מק"א.

ועוד זאת, שמפני ספק פקו"נ, אא"פ להסתמך על פרסום ההנחיות באתרים אחרים - שהרי רובא דעלמא אינו חפץ להכנס למקום לצים הלז, הגורר עמו ביטול תורה בל ישוער.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:24 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
אולי על פורום אוצה"ח לחלק אוכל לכולם, משום שזה דבר נחוץ? אולי לבדוק מהווירוס, וגם ללמד איך לנעול את הנעליים?

לכל דבר יש את מקומו, ואם יש צורך לאתר חרדי ללא ביטול תורה, עם מידע שימושי, יש למישהו לפתוח כזה, ולא להשתמש בביהמ"ד.

הגע בעצמך, יש צורך להרבה חניות, האם לפתוח חנות כזה תוך ביהמ"ד ג"כ?

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:27 pm
על ידי אשרי יושבי ביתך
לבי במערב כתב:לפענ"ד, אינו נכון כלל; ושלושת הנ"ל נצרכים המה ביותר, ולו מפני שאינם בנמצא (כדבעי) בשום מק"א.

ועוד זאת, שמפני ספק פקו"נ, אא"פ להסתמך על פרסום ההנחיות באתרים אחרים - שהרי רובא דעלמא אינו חפץ להכנס למקום לצים הלז, הגורר עמו ביטול תורה בל ישוער.


מסכים עם כל מילה.
בפרט על מכתבי הרבנים, שכמה פעמים חיפשנו במשפחתנו את הוראות גדו"י המעודכנים, ובס"ד מיד גילינום כאן, והיה לתועלת ולברכה.

אנא! גם אם נועלים הכל - אשכול זה להשאיר פתוח, שיוכלו להמשיך להעלות!

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:27 pm
על ידי י. אברהם
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:האשכול הראשון העולה היא הנתונים של המגזר החרדי כאן. למה? איך זה נכנס לפורום כזה?

השני הוא מכתב הרבנים כאן. האם אתר חדשות יש כאן? למה התירו את זה? צריכים למחוק את האשכול הזה ולהשאיר את הדברים למקומם, באתרי הנייעס וכדו'.

והנה השלישי ברשימה מידע שימושי בענין הקורונה כאן. גם צריכים למחוק, זה לא אתר עבור מידע שימושי, גם אם המידע היא נחוצה מאד.

כן, צריכים להתבטא. עבור זה יש אתרים אחרים, וגם הטלפון שאפשר לשוחח עם האח, הגיס, החבר ועם עצמך.

לדידי עזר המידע ההלכתי, השאלות והתשובות שהועלו מהרבה גדולי ישראל, וגם המראה מקומות והאופקים שהם הביאו. וחבל מאד שיש כאן כל אלו החדשות שבין החצירות, דעות בענין הנהגת הציבור, סיפורים בין אחד להחבר שלו, וענייני 'השקפה' שפירושו 'נקי מחשש תורה'.

גא"מ

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:29 pm
על ידי לבי במערב
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לדידי עזר המידע ההלכתי, השאלות והתשובות שהועלו מהרבה גדולי ישראל, וגם המראה מקומות והאופקים שהם הביאו. וחבל מאד שיש כאן כל אלו החדשות שבין החצירות, דעות בענין הנהגת הציבור, סיפורים בין אחד להחבר שלו, וענייני 'השקפה' שפירושו 'נקי מחשש תורה'.
רק אבהיר, שלקטע הזה גא"מ, כמובן.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:30 pm
על ידי לבי במערב
ליטוואק פון בודאפעסט כתב: . . ואם יש צורך לאתר חרדי ללא ביטול תורה, עם מידע שימושי, יש למישהו לפתוח כזה, ולא להשתמש בביהמ"ד . .
ושמא שייך להא. וצע"ג.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:36 pm
על ידי עקביה
יבנה כתב:כשמסתכלים בעמוד הראשי של פורום קורונה, רוב הנושאים הם תורניים כגון צירוף למנין, קריאת התורה כו'. וחלקם שימושיים, כגון מידע כו' למי שאין לו גישה לכל ההנחיות המתחדשות בכל יום. או שמות לתפילה. וכן עצות איך להתמודד עם לימוד הילדים וזמן קיץ כו'. או ליידע את הציבור על הסכנה שיש בדבר, שחלק לא קלטו שעניינו הצלת נפשות.
יש גם את החלק ההשקפתי שחלקם חשובים, כגון לשמור על שפיות בהלכה גם בעידן זה, או איך להתייחס להוראת שלטון שעניינם פיקו"נ כשאיננו מסכימים לערכים שלהם, או איך הציבור אמור לקבל החלטות.
כל אלו קיימים כיוצ"ב בפורומים הרגילים, ולא זו הבעיה. [מלבד "תעלה חיוך לרגע" שאין כיוצ"ב].
הבעיה הוא בעיקר כשיש את הנושא של הפילוג הליטאי שאצל כמה זה יוצא מכלל דיון ענייני, או ויכוחי אראל עם זאב שכולו אישי, שבהם אכן יש צורך לטפל.
וכן יש אנשים מסויימים משועממים, שאכן מורידים את הרמה.

גא"מ.

'פורום קורונה' מכיל בקטן את כל הסיווגים הקיימים בפורום אוצה"ח.
יש שם אשכולות המתאימים ל'בית המדרש', ל'מטפחת ספרים', ל'ויתהלך חנוך וכו'' וכמובן ל'אספקלריה'.

תועלתו מרובה, וחבל שבהדי הוצא ילקי כרבא. מוטב לנכש קוצים מן הכרם ולשמור על המיטב שיש בו.

כך או כך, יישר כוחם של המנהלים העומדים על משמר הפורום ודואגים לשמור על כבודו.

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:39 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
לבי במערב כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב: . . ואם יש צורך לאתר חרדי ללא ביטול תורה, עם מידע שימושי, יש למישהו לפתוח כזה, ולא להשתמש בביהמ"ד . .
ושמא שייך להא. וצע"ג.

מאיזה סבה, אינני מורשה לקרות שם

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:42 pm
על ידי לבי במערב
ביני לביני נמחק, ככה"נ...

Re: פורום קורונה - האם לנעול?

פורסם: א' אפריל 26, 2020 8:58 pm
על ידי נוטר הכרמים
אני מעיז להציע כאן צד חדש,
על דרך דברי הביה"ל הידועים על "סדין עשתה ותמכור וחגור נתנה לכנעני"
דף על הדף ברכות טו
בגמ': וא"ר טבי א"ר יאשיה מאי דכתיב וכו' וכי מה ענין שאול אצל רחם וכו'.
בספר אמרי נועם מביא מהגר"א זצ"ל שהקשה, דלכאורה מאי קשה ליה, הלא כמה דברים דקא חשיב בפסוק זה (משלי ל) שאינם דומין זה לזה כלל אלא בכלל הם. שלש הנה לא תשבענה וכו'. וביאר שם, דכוונת קושית הגמ' היא, משום דקחשיב שם ארבע יסודות. שאול זו עפר. ואח"כ חשב באותו פסוק רוח מים אש [ועוצר רחם. ארץ לא שבעה מים. ואש לא אמרה הון] והשתא הכי קפריך, למה לא קחשיב את הארבע יסודות כסדר, וזה שאמר וכי מה ענין שאול אצל רחם ופי' (דעוצר רחם הוא נגד הרוח [לפי שבאדם הנפש שנקרא רוח] כמ"ש תצא רוחו ישוב לאדמתו וא"כ היה לו לחשוב לעוצר רחם אחר ארץ לא שבעה מים אחר יסוד המים). [ועוד שהיה לו להסמיך שאול אצל ארץ לא שבעה שהם שניהם ענין אחד שאול ארץ, ולא היה לו להפסיק בעוצר רחם בין שאול לארץ וזה שאמר מה ענין שאול אצל כו'] עכ"ד.
ומבואר שא' שאל שאלה זו את הגאון בעל בית הלוי זצ"ל והוא השיבו שהדבר פשוט עפ"י עומק חכמת דקדוק לשון הקדש, דכשבעינן לחבר שלשה דברים, יש שני דרכים לזה, או לחבר את כולם בו"ו החיבור כמו ראובן ושמעון ולוי, או לכתוב הו"ו החיבור רק לפני האחרון, כמו ראובן שמעון ולוי, וכאן בקרא דילן הוא משונה מכל התורה כולה שנכתב שאול ועוצר רחם ארץ לא שבעה מים, כאילו אומר ראובן ושמעון לוי, וזה לא מצינו, אלא על כרחך שבא הקרא לחבר רק הראשון עם השני, והשלישי לחודי' קאים, דהיינו ראובן ושמעון מחוברים, לוי לחוד, ובפסוק דילן שאול ועצר רחם מחוברים, ארץ לא שבעה מים לחודי' קאים, וזהו מה שאמר ר' טבי אמר ר' יאשי' וכי מה ענין שאול אצל רחם, דרק שנים אלו שבפסוק מחוברים עכ"ד ודפח"ח.
ובספר "פניני רבינו הגרי"ז" (עמ' קנט) הוסיף בזה, דאותו מקשן שאל עוד את הגאון בעל בית הלוי זצ"ל: הלא אני הנני בעל דקדוק ולא הבנתי זאת, ומנא ליה למר? והשיבו הביה"ל זצ"ל עפ"י הביאור הידוע בפסוק "סדין עשתה ותמכר וחגור נתנה לכנעני", שהסדין מוכרת אבל החגור נותנת במתנה, ה"נ העמל בתורה טובא ניתנות לו שאר הידיעות במתנה, משא"כ הבא לקנות חגורות לבד משלם עבורן תמורתן בשלימות טבין ותקילין, הכ"נ העוסק בדקדוק לבד צריך להתייגע טובא וכולי האי ואולי, והא ראי' שלא ידע לעמוד על דבר פשוט כזה.

מי שמספק כאן סחורה בחידו"ת, בירורי הלכה, פניני אגדה, וכיו"ב,
יכול לקנח פה ושם גם עם 'שיחת חולין' או 'נוקם ונוטר כנחש'.
אבל מי שמתעורר רק לקול מלחשים, אין זה המקום.